کد خبر: ۴۶۴۰۲
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
پاسخ «دکتر سروش یوردخانی» به یادداشت اخیر «دکتر بهروز کبیری»:
این دون شأن یک سازمان با ۳۷ هزار عضو است که به جای برخورد ریشه‌ای و مناسب با این موضوع که حتما دغدغه همه ماست، سطح خود را تا امتیاز بازآموزی ندادن پایین بیاورد ...
 

حکیم مهر: در پی انتشار یادداشت اخیر «دکتر بهروز کبیری» در انتقاد از نامه «دکتر سروش یودخانی» رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد گرمسار و تاکید وی بر قانونی بودن اقدام سازمان نظام دامپزشکی در قطع همکاری سازمان نظام دامپزشکی با واحدهای متخلف دانشگاه آزاد (اینجا)، «دکتر سروش یودخانی» با ارسال یادداشتی به حکیم مهر، مجدداً به این اظهارات پاسخ گفت.

به گزارش حکیم مهر، متن یادداشت ارسالی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکار گرامی جناب آقای دکتر کبیری

با سلام،

از توجه و دقت نظر حضرتعالی نسبت به نامه اخیر به همکار محترم دانشگاهی و متخصص جراحی دامپزشکی، جناب آقای دکتر اصغری متشکرم. هر چند قصدم ادامه مکاتبات بصورت پینگ پنگی بین دو ‌نفر نیست، لکن چون احساسم بر این است که سهوا یا عمدا برداشت نامناسبی از پیام نامه داشته اید، برای مرتبه آخر مکاتبه می نمایم.

همکار محترم، روزی که برای انتخابات نظام کاندیدا شدم با آشنایی به حیطه وظایف و اختیارات آن بوده و بعنوان فردی که سابقه کار درمانی دارم، از وضعیت بخش خصوصی هم مطلعم؛ به درستی به بند ۶ ماده ۲ قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی کشور اشاره داشتید مبنی بر حفظ و حمایت از حقوق صنفی؛ محروم کردن اعضای نظام دامپزشکی از امتیاز بازآموزی که خاص فارغ التحصیلان بوده به بهانه برگزاری کنگره در یک واحد دانشگاه آزاد اسلامی را حفظ حقوق اعضای نظام می دانید؟؟ قطع همکاری علمی با دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی که اکثریت اعضای نظام دامپزشکی، دانش آموختگان آن هستند نامش حفظ حقوق اعضا است؟ چطور است به برگزارکنندگان کنگره پیش روی ایکلاپ که نظام دامپزشکی مجری آن است پیشنهاد دهید به جهت حفظ حقوق اعضا، با تعبیه گیت هایی از ورود فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی جلوگیری کنند؟!!

آقای دکتر! من بعنوان یک عضو نظام دامپزشکی به روش این سازمان در مواجهه با مازاد بر ظرفیت پذیرش امسال دانشکده های آزاد اسلامی معترضم؛ این دون شأن یک سازمان با ۳۷۰۰۰ عضو است که به جای برخورد ریشه ای و مناسب با این موضوع که حتما دغدغه همه ماست، سطح خود را تا امتیاز بازآموزی ندادن پایین بیاورد؛ پیام این روشها این است که "چون نمی توانیم کاری کنیم، کاری می کنیم که اعضای محترم تصور کنند داریم کاری می کنیم”.. همین!

همکار محترم؛ در هیچ جای دنیا رییس یک صنف دامپزشکی بر طبل تحریم علمی اعضایش نمی کوبد، «مدرسان تدریس نکنند، کنگره برگزار نکنید، امتیاز بازآموزی نمی دهیم و...»؛ آنانی که این روش ها را پیشنهاد می کنند، در مقابله با مسأله ای که منشا آن مشخص است باید بدهکار باشند، نه یکی چون من که به این روند اعتراض کرده ام؛ بماند که روزی که برای نظام انتخاب شدم، دغدغه ذهنی ام خیلی فراتر از این حرفها بود، سؤال های زیادی داشتم و دارم؛ آیا ما در نظام دامپزشکی در طی این دوره می توانیم کاری کنیم که "اعتبار واقعی به مهر شماره نظام دار دامپزشکی برگردد؟”، آیا می توانیم با همکاری با نهادهای حاکمیتی دامپزشکی "اجازه ندهیم که سلاح کلینسین ها (دارو) در اختیار و دسترس دیگران و درمانگران غیرمجاز باشد؟”. می توانیم با ایجاد "آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای، به اعضا محترم هویت و احترام واقعی را ببخشیم؟”. اگر همین ها اجرایی شوند چقدر از مشکل اشتغال حل خواهد شد؛ "دریغ داشتن ها” که کاری ندارد، اگر توانستیم "ارزانی بدهیم” هنر است؛ حفظ حقوق صنف را محدود کردن به دلخوشی "محرومیت برخی از صنف از برخی امتیازات” ساده ترین و دم دستی ترین راه حل ممکن است؛ خودمان را با اشاعه این تفکر بدهکار نکنیم؛ فرض کنید از همین امروز، دیگر هیچ دانشکده ای پذیرش نداشته باشد، اگر موارد مطروحه بالا را انجام ندهیم، واقعا فکر می کنید حقوق صنف تامین خواهد شد؟

اگر با امتیاز بازآموزی ندادن به کنگره ها و کارگاه های علمی دانشکده های آزاد اسلامی، اوضاع صنف، گلستان می شود، من از همین جا داوطلبانه از نظام محترم می خواهم که الی الابد به دانشکده دامپزشکی گرمسار، امتیاز بازآموزی ندهد که:

بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت - سر خم می سلامت، شکند اگر سبویی

با احترام فراوان

دکتر سروش یوردخانی

 

انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
1
0
اقای دکتر یورد خانی عزیز با تمام احترامی که برایتان قائلم قبول کنید که راه راحل دیگری وجود ندارد جز همین قطع همکاری!!! شما به عنوان یک عضو و حافظ منافع نظام دامپزشکی؛ چطور وقتی همکاران مشغول در علوم تحقیقاتتتان داشتن از امکانات کذایی دانشکده بافت تعریف میکردن ساکت بودین و به جناب اقای دکتر اصغری نامه نمینوشتین؟ نکند الان ترسیدین که دفعه بعد نوبت دانشکده خودتان باشد و فریاد وا مصیبتا سر دادین ؛ قبول کنید که در ایرانمان هر کسی که مدرک phd گرفت و کار پیدا نکرد نشت با رفقای خود یه شعبه دانشگاه آزاد زد؛ من به عنوان یک دانشجوی تخصص حاضرم بمیرم ولی حاضر نیستم یک دقیقه از عمرم را در دانشگاههای مثل همین دانشگاههای کذایی بگذرانم و به ایرانمان خیانت کنم؛ کاش یکم در خلوت خود بنشینیم و تفکر کنیم و مرور کنیم که ایا حتی تدریس در این دانشکده ها ایا خیانت به اینده فرزندان ایرانمان نیست!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
عالی و دیگر هیچ
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
2
جناب دکتر یوردخانی عزیز بنده اول از حرفتون یکم دلخور شدم اما حالا که پای ابروی بزرگترین دانشکده دامپزشکی ایران در خطره ما بچه های گرمسار تا اخرش پشتتونیم زبده ترین دامپزشکان جوان خطه خراسان بزرگ و همچنین اکثر رزیدنتای دانشگاه تهران و فردوسی بزرگ دانش اموخته دانشگاه گرمسارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
2
1
با توجه به بحران اشتغال دامپزشکان و با توجه به ظرفیت های خیره کننده فری یونیورسیتی پیشنهاد می شود دانشگاه آزاد دست از پذیرش دانشجوی داخل برداشته و برای بافت و سایر نقاط هم دانشجوی بین المللی بگیرد. هم درامدش به دلاره و هم وضعیت موجود را وخیم تر نمی کنه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
جناب آقای دکتر یوردخانی، احسنت بر شما، حرف حق گفتن همیشه تلخ است. جای این دارد نظام محترم دامپزشکی به اساتیدی که در نظام محترم دامپزشکی کلاس برگزار می کنند و بعنوان مدرس قبولشان دارند یک نگاهی بیندازد، که اکثرشان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و اتفاقا اساتید علوم و تحقیقات و سایر واحدهای دانشگاه آزاد هستند و اگر قطع فعالیت آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد مطرح است نبایست از این اساتید استفاده کند. انشاا.... در گزارش بعدی به آن پرداخته خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
واقعا چقدر عالی جواب دادید . ممنونیم از شما دکتر یوردخانی.
مجید جدیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
آقای دکتر عجیب است که به عنوان یک متخصص سِلاح کلینیسین را دارو می دانید، دامپزشکی در ابتدا علم پیشگیری و مدیریت است تا تجویز دارو، ای کاش اهدافتان را تشریح می فرمودید، مشکل اینجاست که برخی از بزرگان قصد قبضه کردن بازار درمان و فروش دارو را دارند و با این تفکر برخی افراد را راهی نظام دامپزشکی کرده اند تا به بهانه جمع آوری دارو از دست درمانگران غیر مجاز و ایجاد اشتغال، همین فرصت های کم اشتغال را کمتر کنند و داروخانه ها را از چرخه کار خارج کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
1
0
با سلام و عرض ادب محضر همکار ارجمند جناب آقای دکتر سروش یوردخانی بزرگوار.
بنده با آنکه خود از فارغ‌التحصیلان دوره عمومی سال‌های نه چندان دور دانشکده ای هستم که جنابعالی ریاست آن را بر عهده دارید و توفیق آشنایی و عرض ارادت از نزدیک به حضور معظم تان را دارم ولی علی رغم بیان بسیار ادیبانه و شیوای جنابتان، با نظر حضرتعالی، ضمن احترام تمام، مخالفم. به عقیده بنده به عنوان عضو متخصص نظام فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی؛ بازگشت حیثیت امروز دامپزشکی را فقط در کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو و همچنین استمداد از همت و خرد جمعی فرهیختگان عرصه طبابت حیوان، می‌دانم و بس.
(بویژه در دانشگاه آزاد اسلامی که افسارگسیخته و تعمدی تیشه به ریشه اعتبار علمی 37 هزار عضو در نظام دامپزشکی می‌زند و ارتقا !!! رتبه داوطلبان متقاضی ورود به رشته دامپزشکی را از حدود 10، 15 هزار به بالای صدهزار را سبب شده است!! و اسباب ضعف علمی دانشجویان را در محیط های آکادمیک فراهم کرده است)
از حضرتعالی صمیمانه خواهشمندم جانب انصاف را رعایت فرموده و ناخواسته بیش از این بر طبل استیصال نکوبید. عزتتان مستدام.
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
حرف حساب، جواب ندارد؛ ممنونم دکتر یوردخانی
فارغ التحصیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
دکتر یوردخانی بزرگوار، پاسخ بسیار عالی بود.
ناشناس
|
France
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
احسنت برشما جناب آقای دکتر یوردخانی بر این تدبیر شما
استاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
باسلام و احترام
با کمی تامل میتوان دید که سازمان دامپزشکی نیز در گفته هایش صادق نیست.... با دانشگاه آزاد قطع همکاری کرده اما بیشترین فعالیت را با هیات علمی های دلنشگاه ازاد دارد.... آیا اگر دوستان آنها بودند چنبن جویازی و موج سواری را انجام می دادند؟؟؟ کمی با خود صادق باشیم.... آیا برای تمامی اعمال در قیامت جوابی خواهیم داشت!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
1
0
تلاش عامدانه برای احساسی کردن فضا و غبارآلوده کردن آن با فعال کردن دوقطبی آزاد-دولتی اقدامی ناشایست و فرصت طلبانه است!
نظام فارغ از اینکه کدام نوع دانشگاه قوانین مصوب آموزش عالی را زیر پا گذاشته همکاری اش را تغییر داده است!

اگر این اقدام حیثیتی این قدر برای تان سخت است که شروع به مرثیه سرایی کرده اید، بسیار ساده تر این است که به جای جزع و فزع حداقل ارزش مدرک دانشگاه آزاد را با پذیرفتن مصوبات آموزش عالی ارتقا ببخشید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
چند نکته جالب در متن نامه و کامنتها دیده میشود ، اول آنکه جناب دکتر یوردخانی به نکته ای اعتراف فرموده اند که درست مسئله مورد اعتراض دامپزشکان است ، و آن تولید بیش از نیاز فارغ التحصیل با عنوان دامپزشک است ، ایشان به صراحت به کثرت غالب فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد در رشته دامپزشکی اعتراف فرموده اند :
" آیا قطع همکاری علمی با دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی که اکثریت اعضای نظام دامپزشکی دانش‌آموختگان آن هستند، نامش حفظ حقوق اعضا است؟!"
اما این جمله ایشان هم بسیار بجا و درست است :
"چون نمی توانیم کاری کنیم، کاری می کنیم که اعضای محترم تصور کنند داریم کاری می کنیم”.. همین!
و این جمله هم دقیقا" لازم است مورد توجه قرار گیرد :
""حفظ حقوق صنف را محدود کردن به دلخوشی "محرومیت برخی از صنف از برخی امتیازات” ساده ترین و دم دستی ترین راه حل ممکن است""
اینها نکاتی است که بارها در کامنتهای مختلف در ذیل متنهای گوناگون در حکیم مهر نوشته و خوانده شده و اولین بار نیست که به آنها اشاره میشود ولی بنظر می آید آنان که باید بخوانند و به آن توجه کنند کمتر فرصت خواندن حکیم مهر و کامنتهای آن را دارند . اما بنظر می آید جناب دکتر یوردخانی وقت بیشتری برای آگاهی از نظرات صاحب نظران گذاشته و به نکاتی که بارها در متنها و کامنتهای حکیم مهر آمده توجه کرده اند ، انشاله .
اما این نکات که بدرستی از طرف جناب دکتر یوردخانی بیان شده از مسئولیت ایشان و سایر مسئولان دانشگاه آزاد برای شرایط بحرانی که برای صنف و رشته دامپزشکی و دریافت کنندگان خدمات دامپزشکی ایجاد شده ، نمی کاهد ، و آن همانا پذیرفتن حقارت و سر خم کردن در برابر اعمال نظر غیر منطقی دانشگاه آزاد در پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو است ، در حالی که حتی امکان تامین کلاس برای جای دادن آن همه دانشجو هم نداشته اید و آن هم از چندین سال پیش تا کنون و نه فقط سال جاری !!؟؟ جناب دکتر به خاطر داشته باشید بسیاری از مدرسین و یا دانشجویان دانشکده شما ، همکاران و آشنایان ما نیز هستند و از شاهکارهای آموزش در دانشکده شما به ما نیز خبر می دهند ، مثلا خبر داریم که مجبور بوده اید آن همه دانشجو ( نزدیک به دویست پنجاه نفر ) را به پنج گروه تقسیم کنید ( خبر مربوط به حدود سال 93) و مدرس دانشکده شما فقط قادر به برگزاری کلاس برای دو تا از گروهها بوده و به سه گروه دیگر توصیه میکرده از جزوه های دو کلاس دیگر استفاده کنند !!؟ یعنی سه گروه دیگر کلاسی نداشته و تدریس استاد را ندیده و نشنیده اند !! یا دانشجویی که از ردیف بودن اوضاع در دانشکده شما به دلیل حمایت اساتید در دادن نمره لازم ، ابراز خوشحالی و راحتی خیال میکند و به اصطلاح با دمش گردو میشکند و مواردی دیگر که بماند !
البته اشاره درست شما به " آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای " به نوعی پاسخ به وجدان خودتان است که بدون شک متوجه نامناسب بودن آموزش دامپزشکی در سطح کلیه دانشکده های دامپزشکی هستید و این آزمون ، حداقل اصلی است که در حق مصرف کنندگان یا دریافت کنندگان خدمات دامپزشکی بالاجبار به هر ترتیبی باید رعایت شود . ضمن آنکه این تنها روش برد برد برای تمام طرفین ماجرای دامپزشکی از حیوان بی زبان تا صاحب و سرپرست حیوان و سرمایه دامی و مردمی که به محصولات دامی محتاجند تا خود دامپزشکان و دانشجویان و اساتید و علم دامپزشکی و اعتبار حرفه ای دامپزشکی و جایگاه اجتماعی دامپزشکان و دامپزشکی و کل کشور و استقلال غذایی اش ، می باشد .
اما یکی از کامنت گذاران بدرستی به خبط نظام دامپزشکی در استفاده از همان اساتید واحد علوم تحقیقاتی در کلاسهای بازآموزی خود اشاره کرده که با آن قطع همکاری نموده و این یک بام و دوهوا که ظاهرا" معادلات مالی در آن دیده میشود از عجایب کارکرد نظام دامپزشکی است !!؟؟
دامپزشم
|
Germany
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
متن دقیقیه؛ لپ مطلب بیان شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
2
اگر همين دانش آموختگان سراسري و آزاد نبودند پس كي سر كلاس هاي بازاري بازآموزي نظام دامپزشكي شركت مي كرد كلاس هاي تئوري كه فقط فارغ التحصيلان جديد مجبور هستند در آنها شركت كنند تا امتياز مطب كسب كنند ، كلاس هاييكه كه توسط همين اساتيد دانشگاه آزاد برگزار مي شود و جالب آنكه در ٩٠ درصد آنها هم موضوعات كاملا تخصصي كه به هيچ درد فارغ التحصيل بي تجربه نميخوره به عنوان مثال جراحي ستون مهره
در همه جاي دنيا نظام كلاس هاي باز آموزي برگزار ميكنه براي كلينسين ها و دامپزشكان قديمي كه سالهاست از مباحث تئوري دور افتاده اند نه دانشجوي تازه فارغ التحصيل كه مجبور است براي اجازه كار باليني با پول هاي هنگفت براي اين كلاس ها شركت كند
نظام مي تواند با همكاري دانشگاه ها مثل همه جاي دنيا براي دادن شماره نظام و اجازه مطب امتحان برگزار كند و به واجدين شرايط شماره نظام دهد وسلام
امتحاني كه خيلي از دانش آموختگان سراسري و آزاد در آن رد خواهند شد البته اگر بتواند نظام اين امتحان را برگزار كند و بدرستي و بدون پارتي بازي و غيره
همکار دانشگاه آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
پاسخ شما بسیار پخته و قوی است دکتر یوردخانی. راه حل این شوهای تبلیغاتی و بی فایده نظام نیست. متاسفانه برخی اطرافیان رییس محترم نظام او را متقاعد کرده اند که دانشگاه یعنی دولتی و انهم نه هر دولتی، فقط تهران.. به ضرر رییس نظام و کل صنف تمام میشود این تفکر.
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
همه ی ما راه حل وضع موجود را میدانیم

اول و از همه مهمتر برگزاری آزمون ملی و یکسان برای همه ی فارغ التحصیلان است. مثل وکلا و مهندسان. و مانند دامپزشکان آمریکا و غیره

دوم از دسترس خارج کردن دارو از دست دامداران و برگرداندن آن به دامپزشکان

سوم تحت فشار قرار دادن دانشگاه آزاد و وزارت علوم برای کاهش پذیرش دانشجو دامپزشکی نه فله ای گرفتن آن

از نقش سازمان سنجش نیز غافل نباشیم. این سازمان به کنکوری ها نتیجه قبولی میدهد. چرا این قدر دانشجو به هر واحد دانشگاه آزاد ارجاع میدهد که هر واحد 350 تا بر میدارد نه 50 تا!!!
و این سازمان برای وزارت علوم است و نه دانشگاه آزاد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
دیگه کار از کار گذشته مدتهاست دیگه خدا هم حریف دانشگاه آزاد نمیشه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
1
درود بر دکتر یورخانی
دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد چه گناهی کرده اند ؟آنها پس از کنکور بر مبنای رشته هایی که در دفترچه های انتخاب رشته آمده وارد دانشگاه شدند و خانواده ها هزینه های گزافی داشته اند.بنابراین محرومیت چرا؟
باید با مسببین برخورد شود اگر نیت به اصلاح است نه با با دانشجو و فارغ التحصیل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
آزمون تعیین سطح حرفه ای آن هم توسط نظام دامپزشکی موجب بروز فساد و رانت می شود .متاسفانه هم اینک گاهی می شنوییم که سئوالات آزمون های دانشگاهی و تخصصی وزارت علوم ویا وزارت بهداشت علی رغم آن همه دقت در محرمانه بودن ، قبل از برگزاری آزمون لو رفته است(حال توسط طراحان و یا سایر کادر آنها) .حال وضعیت نظام را خود قضاوت کنید!!
به جای آن بهتر است هر چهار سال دانشکده های دامپزشکی کشور را اعم از دولتی و آزاد درجه بندی کرده (با هماهنگی وزارت علوم) و برای آن امتیازی در نظر گرفته شود (در دادن مجوزهای کار) شاید بدین طریق که قانونی هم است انگیزه ورود به دانشکده های بی کیفیت دامپزشکی کاهش یابد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
1
دکتر بورخانی خیلی خوب به مطلب اشاره کردید ممنون
نظر شما
ادامه