کد خبر: ۴۶۴۰۳
 
 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: عملیات اجرایی ایجاد مرکز تکثیر گورخر ایرانی برای اولین بار در پارک ملی کویر استان آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «عباسعلی دامن‌گیر» ظهر چهارشنبه در نشستی با مسئولان پارک ملی کویر بابیان اینکه عملیات اجرایی احداث اولین مرکز ملی تکثیر و پرورش گورخر ایرانی در پارک ملی آغازشده است، بیان کرد: این محل با هدف حفظ گونه نادر و ارزشمند گور ایرانی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه گورخر ایرانی گونه‌ای ارزشمند برای محیط‌زیست استان سمنان و ایران اسلامی است، ابراز کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد سایت تکثیر و پرورش گورخر ایرانی از سال گذشته انجام‌شده و امروز خوشبختانه با جانمایی آن و ایجاد فنس در فضایی به وسعت دو هکتار شرایط برای اجرای طرح مهیا شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه پارک توران شاهرود محیط خوبی برای زیست گورها است، بیان کرد: احیای گورخر در زیستگاه‌های قدیمی این‌گونه، یکی از برنامه‌های اصلی سازمان حفاظت محیط‌زیست است که در استان سمنان نیز این امر دنبال می‌شود.

دامن‌گیر با اشاره به اقدامات این اداره کل در زمینه احیای گور که در زیستگاه‌های قدیمی چون پارک ملی کویر، بیان کرد: پس از انتقال گورخرها از پارک ملی توران شاهرود و زیستگاه های استان یزد، برای انتقال
۱۰ راس گور خر ایرانی از استان کرمان به سایت پارک ملی کویر مرکزی نیز مکاتبات و اقدامات لازم صورت گرفته است.

 
 
نظر شما
ادامه