کد خبر: ۴۶۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

مدیرعامل شرکت کیمیا رشد با اشاره به اینکه موافق ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولید داخل نیست، گفت: شرایط رقابتی و حمایتی باید به گونه ای باشد که ارز دولتی کالاهای مشابه تولید داخل حذف شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «حسین رحمانی»، با اشاره به اینکه براساس قانون نباید به واردات محصولی که مشابه آن در داخل تولید می شود، ارز یارانه ای اختصاص یابد، تصریح کرد: دولت یا به واردکنندگان این محصولات ارز یارانه ای ندهد یا با افزایش تعرفه ها از محصولات داخلی حمایت کند.

وی ادامه داد: دولت چین به کسانی که ماده اولیه کولین به ایران صادر می کنند، ۳۰ درصد مشوق صادراتی اختصاص می دهد.

مدیرعامل شرکت کیمیا رشد با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما شعار حمایت از تولید داخلی داده می شود، اما تعریف مشخصی از آن وجود ندارد، گفت: صرفا ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان حمایت نامیده می شود، در حالی که تسهیلات باید نرخ مناسب برای تولید و شرایط بازپرداخت مطلوب داشته باشد و با تولیدکننده در شرایط مختلف همکاری شود.

انتقال ارز بزرگترین مشکل صنعت برای تامین مواد اولیه

مدیرعامل شرکت کیمیا رشد با بیان اینکه شرایط تولید مطلوب نیست و تامین مواد اولیه سخت شده است، گفت: انتقال ارز بزرگترین مشکل فعالان صنعت برای تامین مواد اولیه است.

وی ادامه داد: بسیاری از تولیدکنندگان هزینه مواد اولیه را پرداخت کرده اند، اما این مبالغ در بانک کنلن چین بلوکه شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه ریاست سازمان دامپزشکی تلاش بسیاری در این زمینه کرده است، گفت: هنوز شرایط جابجایی و حمل پول فراهم نشده و مشکل واحدهای تولید داروهای دامپزشکی، مکمل ها و کنسانتره ها کمابیش باقی است.

رحمانی درباره شرکت کیمیا رشد گفت: این شرکت فعالیتش را از سال ۷۲ در گرگان و با تولید مکمل آغاز کرد و امروز تولیدکننده انواع داروهای دامپزشکی، کنستانتره، دی کلسیم فسفات و تنها تولیدکننده ماده اولیه کولین کلراید در خاورمیانه است.

وی افزود: ظرفیت تامین نیاز کشور به این ماده اولیه را داریم، اما متاسفانه دولت از تولید این محصول استراتژیک حمایت نمی کند.

مدیرعامل شرکت کیمیا رشد گفت: چوب ذرت که توسط کشاورزان دور ریخته یا دفن و سوزانده می شود را برای تولید کولین از آنها خریداری می کنیم.

وی افزود: به این ترتیب ارزش افزوده برای کشت ذرت در کشور ایجاد می کنیم و درآمد کشاورز را افزایش می دهیم.

او ادامه داد: همچنین علاوه بر پیشگیری از آلودگی محیط زیست، در بخش های مختلف مانند جمع آوری ذرت از مزارع، حمل به کارخانه و فرآوری چوب ذرت برای تولید کولین اشتغالزایی می شود.

رحمانی گفت: صادرات این شرکت بیشتر در بخش داروهای طیور به کشورهای افغانستان، آذربایجان و ترکمنستان است.

مدیرعامل شرکت کیمیا رشد درباره برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی داروهای دامپزشکی (فارماکوپه) نیز اظهار کرد: در نمایشگاه های تخصصی تنها شرکت های مرتبط با صنعت حضور می یابند.

رحمانی با بیان اینکه هر بخشی در این صنعت باید نمایشگاه مستقل برگزار کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بازدیدکنندگان مرتبط با صنعت در نمایشگاه حضور می یابند، بازدهی نمایشگاه های تخصصی در بلندمدت بیشتر است.

 

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
واکسن 8گانه سگ دیگه پیدا نمیشه
نظر شما
ادامه