کد خبر: ۴۶۴۲۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان البرز گفت: دامپزشکی، پیشانی سلامت جامعه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، در این دیدار «دکتر غلامرضا توکلی» به گوشه ای از فعالیت های دامپزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: همکاران ما در دامپزشکی در معرض مستقیم بیماری ها قرار دارند و عملکرد آنان عامل جلوگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد، از جمله تب مالت و تب کریمه کنگو می توان نام برد که با حضور همکاران در مناطق صعب العبور، عشایری و روستایی عوامل اصلی پیشگیری و کنترل از بیماری ها است.

وی افزود: این فعالیت ها شامل واکسیناسیون دام ها، سم پاشی رایگان در مناطق عشایری و روستایی و آموزش و ترویج به صورت چهره به چهره و تشکیل کلاس های آموزشی است.

دکتر توکلی ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل خطر شیوع آنفلوآنزا قرار داریم لازم است در برابر احتمال خطر شیوع این بیماری خطرناک  که به غیر از خسارات اقتصادی خساران جبران ناپذیری هم در صورت عدم پیشگیری و کنترل این بیماری مشترک برای جان انسان هم می تواند در پی داشته باشد؛ به همین منظور ضروری است آمادگی لازم را هم از نظر اعتبارات و هم از نظر تجهیزات مورد نیاز در اختیار داشته باشیم و در تخصیص اعتبارات، دامپزشکی به صورت ویژه دیده شود.

«سردار عزیز اکبریان» رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم به دکتر توکلی و تبریک مسئولیت وی در استان البرز، با برشمردن اهمیت کار دامپزشکی در حفظ سلامت جامعه گفت: دامپزشکی پیشانی سلامت جامعه است و مجموعه دامپزشکی در خط مقدم پیشگیری از بیماری ها قرار دارد.

وی در ادامه قول مساعد داد که پیگیری های لازم را هم از طریق نمایندگان مجلس در خانه ملت و هم در استان برای به وجود آوردن جایگاه ویژه برای دامپزشکی در ساختار و تخصیص اعتبارات خاص بعمل آورد.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
خدا را شکر

ملاحظه می شود که هر چند آهسته ولی پیوسته روز به روز جامعه و مسئولین و مقامات گوناگون به نقش خطیر حرفه مقدس دامپزشکی در نجات جان و مال انسان ها و حفظ سلامتی و تندرستی مردم پی می برند.
یعنی اقدامات، تلاشها، روشنگری ها و گفتگوی چهره به چهره تک تک ما دامپزشکان با آحاد مردم و مسئولین مختلف با استفاده از هر فرصت ممکن حتما و قطعا اثرگذار است!

"دامپزشکی پیشانی سلامت جامعه است" یا "اکسیژن جامعه است" سخنانی هستند که شاید 10 سال پیش شنیدن آنها توسط مسئولین از محالات بود!
Vet.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
سلام.
سپاس از سردار عزیز اکبریان، از اینکه ایشان بخوبی از اهمیت کار دامپزشکی، در حفظ سلامت جامعه و نیز اینکه در تامین امنیت غذایی مردم، دامپزشکی پیشانی سلامت جامعه میباشد.
رئیس محترم کمیسیون صنایع و معادن، فرمایشات جنابعالی، بمانند، یک مرهمی بود برای دامپزشکی و تعداد زیادی از فداکاران این حوزه ( دامپزشکی). حال که با درایت قابل تحسین جنابعالی درمورد دامپزشکی مواجه گشتیم، ایکاش برداشت هایتان و اینکه سربازان دامپزشکی از باب مالی نیز در بسیار بسیار حداقل ها قرار گرفته اند را به گوش مسئولین محترم کشوری برسانید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
دامپزشکی باید بالاتر از وزارت بهداشت قرار بگیره چون پیشگیری بهتر از درمانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
درصورتیکه مدیرکل جدید تغییرات مدیرینی ایجاد نکند و با ترس و مصلحت خود با تنبلی و بی انگیزگی مبارزه نکند شکست خواهد خورد ..........................
نظر شما
ادامه