کد خبر: ۴۶۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

بعضی سگ‌ها را به عنوان بهترین دوست انسان می شناسند. برای آنکه بهترین دوست‌تان شاد و پرانرژی بماند کارهای ساده ای می‌توان انجام داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فوت و فن، برای سالم و شاد بودن سگ‌مان همانقدر که سلامت فیزیکی اهمیت دارد، سلامت ذهنی هم مهم است. برای این منظور باید بتوانید حتی در اوقاتی که خانه نیستید هم سگ‌تان را مشغول نگه دارید. وقتی در خانه اید باید زمانی را به بازی و محبت کردن به سگ‌تان اختصاص دهید.

برای اینکه سگ‌تان را شاد نگه دارید، کارهای ساده زیر را انجام دهید:

ذهن سگ را تغذیه کنید

 1. برای سگ‌تان اسباب سرگرمی برای زمان‌هایی که شما در خانه نیستید و او تنها است فراهم کنید. سگ‌ها به طور غریضی به بازی و ماجراجویی نیاز دارند و اگر فرصت این کارها را از آنها بگیریم رفتارهای بدی از خود نشان می‌دهند و عصبی و پرخاشگر می‌شوند.

 برای سگ‌تان زمین بازی با مانعی درست کنید تا با دنبال کردن بو به خوراکی که دوست دارد برسد.

برای او تعداد زیادی اسباب بازی جویدنی تهیه کنید به این ترتیب هم عضلات فکش قوی می‌شوند، هم سرگرم می‌شود و هم از جویدن کفش‌های شما صرف نظر می‌کند!

 2. دوست پشمالوتان را اجتماعی کنید. نگه داشتن سگ در خانه و جلوگیری از برخورد او با دیگر سگ‌ها هم او را افسرده و غمگین می‌کند و هم باعث می شود زمانی که سر انجام پا به بیرون از خانه می‌گذراد استرس بگیرد. پس سگ‌تان را برای گردش کردن به پارک ببرید تا بتواند با انسان‌های دیگر و سگ‌هاشان ارتباط برقرار کند و بازی کند. همچنین با دوستان دیگرتان که آنها هم سگ دارند بیشتر ملاقات کنید.

 3. سگ‌تان را آموزش دهید. این کار نه تنها کارایی ذهنش را افزایش می‌دهد، بلکه باعث قوی شدن ارتباط بین شما و سگ‌تان خواهد شد.

 4. خودتان را به عنوان رئیس به او بشناسانید و هیچ وقت از این جایگاه کوتاه نیایید. ممکن است فکر کنید سگ‌تان این کار را دوست ندارد اما برعکس. بسیار مهم است که علاقه و محبت خودتان را به سگ‌تان نشان دهید اما باید قوانینی هم برای او وضع کنید و از آنها کوتاه نیایید. این کار به رشد و سلامت ذهن سگ کمک می‌کند.

 5. در برابر سگ‌تان آرام رفتار کنید و عصبی نشوید. هیچ وقت در برابر سگ‌تان عصبی و پرخاشگر نشوید چرا که شما رهبر او هستید و اگر با او بدرفتاری کندی او هم افسرده و عصبی می‌شود. حیواناتی که استرس دارند بیشتر از بقیه رفتارهای پرخاشگرانه بروز می‌دهند.

 6. اعتماد به نفس سگ‌تان را تقویت کنید. باور کنید یا نه سگ‌تان هم اعتماد به نفس دارد و کارهایی هست که شما، به عنوان صاحب او، می‌توانید انجام دهید تا این حس را در او تقویت کنید. مثلا وقتی سگ‌تان حقه‌ای جدید یاد می‌گیرد او را تشویق کنید و یا در کل به او محبت کنید. این را به یاد داشته باشید که تن صدای‌تان باعث می شود سگ متوجه شود دارید از او تعریف می‌کنید. پس سعی کنید تن صدای‌تان در هنگام تشویق کردن با موقع دستور دادن فرق داشته باشد.

سلامت فیزیکی سگ‌تان را تضمین کنید

 1. سگ‌تان را فعال نگه دارید. سگ‌ها هم درست مانند ما انسان‌ها به ورزش و فعالیت فیزیکی نیاز دارند، به خصوص اگر سگ‌تان تمام روز در خانه تنها است. سگ را به گردش و پیاده روی ببرید و با او بازی‌های پر جنب و جوش انجام دهید.

 2. برای سگ‌تان رژیم غذایی مغذی و مناسبی در نظر بگیرید. حیوان‌تان زمانی شاد و سالم خواهد بود که علاوه بر فعالیت‌های فیزیکی مناسب غذای خوبی هم بخورد. غذایی که به سگ‌تان می‌دهید بر اساس سن، گونه و آلرژی‌هایی که دارد متفاوت خواهد بود. اگر از غذاهای بسته بندی و کارخانه‌ای برای تغذیه سگ‌تان استفاده می‌کنید بهتر است انواعی را تهیه کنید که حاوی مواد ارگانیک هستند.

 3. طبق برنامه ای منظم سگ‌تان را نزد دامپزشک ببرید. به این صورت خیال‌تان از سلامت عمومی او راحت می‌شود و اگر واکنسی نیاز داشته باشد هم دریافت می‌کند. بهتر است توله سگ‌ها و سگ‌های مسن را هر ۶ ماه یک بار نزد دامپزشک ببرید. برای سگ‌های بالغ زیر ۱۰ سال هر یک سال ویزیت کافی است.

 4. همیشه از ایمن بودن سگ‌تان اطمینان حاصل کنید. این شامل بستن کمربند مخصوص سگ در ماشین، اطمینان حاصل کردن از داشتن غذا، آب و سایه در روزهای گرم تابستان و در امان نگه داشتن او از شکارچیان احتمالی است.

هیچ وقت به سگ‌تان اجازه ندهید سرش را از پنجره ماشین بیرون ببرد و قبل از حرکت از بسته بودن کمربند او اطمینان حاصل کنید.

 5. به طور مرتب سگ‌تان را ماساژ دهید. این کار استرس سگ را از بین می‌برد و باعث می‌شود درد ماهیچه‌ها یا مفصل‌های بدنش کم شود. یک ماساژ آرام با استفاده از حرکات نرم دست می‌تواند یک سگ خشمگین را آرام کند.

سگ‌تان را شاد نگه دارید

 1. موهای سگ را به طور مرتب شانه و کوتاه کنید و او را همیشه آراسته نگه دارید. موهای بلند سگ گرد و خاک و حشرات و کک را در خود نگه می‌دارد و باعث ابتلای سگ‌ و خودتان به آلرژی و بیماری می‌شود. کوتاه کردن و شانه کردن موهای سگ باعث می‌شود پوست او کمتر بخارد و در تابستان‌ها هم گرمش نشود.

 2. هر روز حداقل ۲ ساعت را به وقت گذراندن با سگ‌تان و توجه به او اختصاص دهید. اگر چه به ندرت پیش می‌آید این موجود بی‌وفا از کارهای شما ناراحت شود، اما وقت گذراندن با او و بازی کردن باعث می‌شود نیازش به توجه دیدن پاسخ داده شود. اگر سگ‌تان از نژادی پر انرژی است نمی‌توانید او را تمام روز در بیرون از خانه رها کنید یا تنهایش بگذارید، باید با او بازی کنید.

 3. چی‌واوا را در مکان‌های سرد یا مرطوب، گرم نگه دارید. این مسئله بسیار مهم و جدی است چرا که چی‌واوا، مانند دیگر سگ‌های کوچک، نمی‌تواند درجه حرارت بدنش را تنظیم کند و موی زیادی هم برای عایق کردن بدنش در برابر سرما ندارد.

 4. مطمئن شوید سگ نژاد تریر اسباب بازی کافی برای سرگرم کردن خودش، به خصوص زمانی که در خانه تنها است، دارد. در حالی که سگ تریر سگی مستقل است، اما این سگ هم به بازی و ورزش نیاز دارد. این سگ نیاز ندارد که تمام روز با او بازی کنید، اما می‌خواهد اسباب بازی‌هایی مناسب برای بازی کردن داشته باشد، اسباب بازی‌هایی که برایش خطری نداشته باشند .
 
 
برچسب ها: سگ، دامپزشکی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
ممنون، بسیار مطلب مفیدی بود
نظر شما
ادامه