کد خبر: ۴۶۴۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دانشگاه آزاد برای هر دانشجوی دکترا به صورت میانگین در هر ترم ۱۵ میلیون تومان، دانشجوی ارشد ۸ میلیون تومان و لیسانس ۲ میلیون تومان دریافت می کند اما ما شاهد هستیم که اتوبوسی در آنجا بوده که ۵ سال معاینه فنی نشده و معنای آن این است که سو استفاده صورت گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اعتمادآنلاین، «حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده اسلام آباد غرب و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به حادثه دانشگاه آزاد و چاره اندیشی مسئولان این دانشگاه بعد از کشته شدن ۱۰ دانشجو، گفت: علت اصلی این است که در کشور ما استاندارد تعطیل است و در نظر گرفته نمی‌شود. در حالی که استاندارد باید در تمامی حوزه‌ها رعایت شود.

او ادامه داد: بنابراین چون استاندارد در کشور رعایت نمی‌شود حادثه‌ای در سطح ملی اتفاق می‌افتد و بعد از آن مسئولان به فکر می‌افتند تا اقدامی انجام دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دانشگاه آزاد برای هر دانشجوی دکترا به صورت میانگین در هر ترم ۱۵ میلیون تومان، دانشجوی ارشد ۸ میلیون تومان و لیسانس ۲ میلیون تومان دریافت می‌کند. اما ما شاهد هستیم که اتوبوسی در آنجا بوده که ۵ سال معاینه فنی نشده و معنای آن این است که سو استفاده صورت گرفته است.

فلاحت پیشه گفت: در جاهایی که درآمدزایی کلان دارند و مجموع درآمد دانشگاه آزاد به هزار هزار میلیارد تومان یا یک تریلیون می‌رسد، این مسایل قابل قبول نیست. در حوزه‌های دیگر هم اگر استاندارد خوب عمل کند این مسایل پیش نمی‌آید.

او ادامه داد: در بخشی از موارد مجلس باید فعال باشد. هر کمیسیون می‌تواند در حوزه کاری خود اقداماتی را انجام دهد. برای مثال در کمیسیون امنیت ملی به تمامی مرزها سرکشی می‌کنیم و مسایل مرزی را در نظر می‌گیریم. اتفاقا حساسیت کمیسیون امنیت ملی به شدت در افزایش بودجه دفاعی، مرزی و افزایش حساسیت دولت تاثیر داشته است. سایر کمیسیون‌ها نیز باید در حوزه خود به فکر استاندارد سازی باشند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
بالاخره کسی پیدا شد که با کلمه "استاندارد" آشنا باشد و حداقل از آن در محاوره خود استفاده نماید !!؟؟ بیش از 99 درصد مردم و مسئولین و فرهنگ اجتماعی و سیاسی و اخلاقی کشور نه فقط با این کلمه "استاندارد" آشنا نیست بلکه بشکل کاملا" عمدی از آن دوری میکنند . غیر از آنکه در عمل حاضر به نزدیک شدن به آن نیستند ، حتی نمیتوان در مکالمات و محاوره های عادی و یا اداری و رسمی آنها این کلمه را شنید !!؟؟
وقتی از "استاندارد" در بین مثلا" فرهیختگان (مثلا" دانشگاهیان و اساتید و تحصیل کردگان دکترا و غیره یا همین پزشکان و دامپزشکان محترم ) بخواهید صحبت کنید اولا" هاج و واج نگاه میکنند و بعد با بی اعتنایی از موضوع میگذرند و در صورت اصرار بر مطلب، شروع به استهزاء و خنده مینمایند ، انگار که شما از سیاره ای دیگر آمده اید !!؟؟ و علت آن نیز مشخص است که اگر استانداردی برقرار بود و اجرا می شد کجا آنها به این مقام و عنوان میرسیدند !!؟؟
از ابتدای رخ دادن آن فاجعه در علوم تحقیقات که بدون شک حاصل فرار از کار اصولی و استاندارد بوده و البته این نوع عملکرد در کشور ایران ، از راس تا به ذیل امری است عادی ( خیانتی مکرر که عادت شده) تا کنون ، این اولین بار است که فردی از اهمیت استاندارد سخن به میان آورده و ریشه حادثه را نمایان بیان کرده .
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
دریافتی هر ارشد دو تا سه میلیون و هر ترم دکتری حدود هفت میلیون و کارشناسی حدود یک ونیم میلیون است. این ارقام اعلام شده توسط آقای فلاحت پیشه زیاد اعلام شده است
نظر شما
ادامه