کد خبر: ۴۶۴۳۴


گروهی از محققین در دانشگاه لئونانا در آلمان، موفق به ساخت نوعی آنتی بیوتیک سیپروفلوکسازین برای بهره گیری در جمعیت حیوانات شده اند که پس از مصرف، در سلول های هدف شکسته شده و به عنوان نوعی متابولیت های غیرفعال، عمل می کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، این رویکرد جدید می‌تواند بحث باقی مانده های آنتی بیوتیکی را تا حداقل میزان خود، کاهش دهد و این دارو را تجزیه پذیرتر از انواع معمولی خود کند .

«پروفسور کالس کیمر»، سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت: بهره گیری از سیپروفلوکساسین در طیور پرورشی، مدتی است که در مجامع بین المللی در حال بحث و بررسی است، چرا که برخی معتقدند، استفاده از این دارو میتواند سبب بروز مقاومت آنتی بیوتیکی در جامعه بشری شود .

وی ادامه داد : ترکیب ساخته شده اخیر، برای نخستین بار طی مدت زمانی کوتاه و پس از اثرگذاری مناسب خود، تجزیه و شکسته شده و قبل از دفع، دچار نوعی تغییر ساختار می‌شود. این آنتی بیوتیک، علاوه بر آن که هیچگونه باقی مانده ایی ندارد، برای محیط زیست نیز زیانی به همراه نخواهد داشت. موفقیت هایی که به اعتقاد کیمر با استفاده از دانش تکنولوژیک شیمی سبز به دست آمده است .

این مطالعه تحت حمایت مستقیم دولت آلمان، از نوامبر 2014 آغاز شده و در آوریل 2018 به اتمام رسیده است .

 

 

نظر شما
ادامه