کد خبر: ۴۶۴۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر


مدیرکل دامپزشکی استان همدان می‌گوید: مرغ سبز با مرغ معمولی تفاوتی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما ،«دکتر رسولی» می‌افزاید: هیچک از مرغ های برند با عنوان سبز ارگانیک نیستند وهیچ مزیتی با مرغ های معمولی تولیدی مرغداریهای استان و دیگر مناطق کشور ندارند.

او با بیان اینکه مرغ های سبز هیچ مزیتی از نظر کیفی وبهداشتی وفنی با مرغ های معمولی ندارند، افزود : سالانه۳۰ هزار تن مرغ در کشتارگاههای صنعتی استان کشتار و برخوردار از کیفیت بسیار خوبی هستند.

دکتر رسولی ادامه داد: تعداد مرغداریهای که اقدام به پرورش مرغ های بدون آنتی بیوتیک می کنند بسیار محدود و البته با مجوز سازمان دامپزشکی فعالیت می کنند.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
3
این که مرغ سبز ارگانیک نیست و مانند سایر مرغ ها از این حیث می باشد صحیح است.
ولی اگر منظورشان این است که از نظر دادن آنتی بیوتیک در دوره ی رشد مشابه هستند, و مرغ سبز بدون آنتی بیوتیک نیست، لطفا پرونده ی این مرغداران را به دادستانی ارایه کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
2
بازی مرغ سبز راتمام کنید.تمامی مرغ و گوشت و لبنیات استحصالی ،میبایست فاقد باقیمانده ها باشد و حدمجاز را رعایت کنند.واین وظیفه سازمان است که باغربالگری و آزمایشات مرتبط ،رعایت حدمجاز باقیماندهها را اعتباربخشی نماید.
Vet.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
سلام.
مدیر کل محترم استان همدان. همانطوریکه خود میگویید:هیچ فرقی بین مرغ سبز و مرغ معمولی در کیفیت آنان وجود ندارد، پس چرا اجازه استفاده و فروش از واژه مرغ سبز را در بسته بندی های بظاهر خاص میدهید.
شما هم میدانید که استفاده و یا عدم استفاده از هر نوع آنتی بیوتیکی در مرغان گوشتی، دلیل علمی بر با کیفیت و بی کیفیتی گوشت این پرنده اصلا نیست.
گوشت مرغی را میتوان ارگانیک تلقی کرد که، از کلیه آزمایشات کاملا تخصصی در این مورد و بر طبق استانداردهای بین المللی مراجع مربوطه، پرورش و تحت تغذیه خاص قرار گرفته باشند. نتیجه اینکه، پرورش مرغ بطریق ارگانیک آنطور که به برخی از مرغداران تفهیم شده است، مطلقا بی اساس بوده، و فروش چنین مرغ هایی پس از کشتار، ضمن سود جویی های غیر قانونی، یک عمل مردم فریبی بیش نیست.
نظر شما
ادامه