کد خبر: ۴۶۴۷۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح اخذ عوارض از تابلوی پزشکان تاکید می شود که پزشکان تنها می توانند مطب خود را در اماکن تجاری تاسیس کنند این در حالی است که با اجرای آن،  قشر کمی از پزشکان مستقل خواهند شد چرا که با اجاره بهای سنگین، به طور حتم نرخ تعرفه ها نیز مطابق روز تعیین شده و با توجه به وجود تعداد زیادی از مردم زیر خط فقر، ۹۰ درصد بیماران نمی توانند از پس درمان ابتدایی ترین بیماری خود برآیند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر رسول خضری» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نگارش این طرح از سوی مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها در حال تنظیم است اما با ارسال آن به مجلس با توجه به جلساتی که با آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشته ایم، به طور حتم رد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این طرح تاکید می شود که پزشکان تنها می توانند مطب خود را در اماکن تجاری تاسیس کنند این در حالی است که با اجرای آن،  قشر کمی از پزشکان مستقل خواهند شد چرا که با اجاره بهای سنگین، به طور حتم نرخ تعرفه ها نیز مطابق روز تعیین شده و با توجه به وجود تعداد زیادی از مردم زیر خط فقر ، 90 درصد بیماران نمی توانند از پس درمان ابتدایی ترین بیماری خود برآیند.

اغلب پزشکان کم درآمد هستند

خضری بیان داشت: اینکه پزشکان اقشار مرفه جامعه به شمار می روند یک باور غلط است، امروزه تنها 10 درصد از پزشکان تمکن مالی برای مستقل شدن و تاسیس مطب را دارند در واقع باید گفت این قشر نیز از افراد کم درآمد محسوب می شوند.

پزشکان باید در دسترس مردم باشند

وی با بیان اینکه پزشکان باید در دسترس باشند، ادامه داد: برنامه درست این است که روند کار را برای پزشکان متقاضی تاسیس مطب آسان کنیم تا مراکز درمانی متعددی را به منظور دسترسی شهروندان، درتمامی مراکز و مناطق به ویژه منطقه محروم داشته باشیم از سوی دیگر تردد و تمرکز در برخی از مسیر ها شهرنیز کمتر خواهد شد.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر xy
|
Germany
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
4
فعلا که پزشکهای طرح ۱۲ میلیون تومن حقوق میگیرن ولی دامپزشکان طرح ۱۲ میلیون ریال . فرقشون با ما فرق ریال و تومنه . حقوقشون تاخیر داره ولی بلاخره میگیرن .
مجید
|
United States of America
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
طرح پزشک خانواده و پزشک شهرستان با حقوق های ۱۰-۱۵میلیونی (بستگی به دورافتادگی شهرستان دارد )یک آغاز خوب برای پزشکان محسوب میشود .سطح درآمد پزشکان تازه کار از تمام اقشار دیگر بالاتر است
کیوان
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
الحمدلله ......گویی در تمام سطوح جامعه مشاهده میشه
غلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
1
با سلام
نظر جناب دکتر رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس برای خودشون محترمه اما در واقیت خلاف اظهارات ایشونه.الان در هر خانواده ای یا فامیلی حداقل یک دامپزشک و یک پزشک وجود دارد.کافیه خودتون قیاس کنید.البته این مصیبت از کم کاری مسئولان دامپزشکی کشوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
وات؟
نظر شما
ادامه