کد خبر: ۴۶۴۷۴


‌روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد که علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده، هنوز آزمایشگاه‌های دامپزشکی علت مرگ عقاب‌هایی که بیش از دوماه قبل در شهرستان سروستان هلاک شده بودند، مشخص نیست.

‌به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، پس از نمونه‌ برداری و ارسال نمونه‌ها توسط دامپزشکی به آزمایشگاه‌های مورد نظر، هنوز نوع سم تاثیرگذار بر اتلاف 31 بهله عقاب صحرایی، مشخص نشده است.

در تاریخ هشتم آبانماه گزارشی مبنی بر اتلاف تعدادی پرنده شکاری در شهرستان سروستان به حفاظت محیط زیست شهرستان سروستان اعلام می‌شود و بلافاصله ماموران یگان حفاظت برای مشخص شدن موضوع به محل اعزام می‌شوند.

بعد از بررسی‌ها مشخص شد که تعداد 36 بهله عقاب صحرائی براثر مصرف گوشت مرغ‌های تلف شده‌ای که کنار جاده ریخته بودند، مسموم و تلف شده بودند.

پس از وقوع این حادثه نمونه‌هایی برای تعیین نوع سم یا سمومی که موجب اتلاف عقاب‌ها شده بود توسط دامپزشکی فارس به آزمایشگاه‌های مرتبط ارسال شده که هنوز هیچ پاسخی در این خصوص به حفاظت محیط فارس اعلام نشده است.

به موازات اقدامات تخصصی، پرونده قضایی نیز در دادگستری تشکیل شده و ماموران پلیس جست و جو برای عاملان رها کننده لاشه مرغ‌های مسموم در طبیعت را انجام داده و سه نفر را به عنوان مظنون و متهم تحت تعقیب قرار دادند.

این گزارش حاکی است که پرونده مربوطه در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سروستان تحت رسیدگی قرار گرفته و در تاریخ 29 آذرماه منجر به قرار صدور شد.

در این حادثه در مجموع 31 پرنده عقاب صحرایی تلف و 5 بهله پرنده مسموم نیز پس از 5 روز درمان و تیمار و تغذیه مناسب و بازیابی سلامت کامل رهاسازی شد.


نظر شما
ادامه