کد خبر: ۴۶۴۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به نزدیک به یک قرن فعالیت موسسه رازی گفت: محققان و کارکنان این مجموعه بیش از 9 دهه، بی ادعا به امر مهم تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک همت گمارده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی اسحاقی» در نشست هم اندیشی با رئیس جامعه دامپزشکان ایران که بعد از ظهر دوشنبه در محل موسسه رازی برگزار شد، اظهار کرد: ما دوستان زیادی داریم که وجودشان برایمان ارزشمند است و دست یکایک آنها را برای کمک به رشد این مجموعه علمی، تحقیقی و تولیدی کشور به گرمی می فشاریم.

وی گفت: موسسه رازی مجموعه ای شخصی نیست که عده ای خاص از منافع آن سود ببرند بلکه این مجموعه متعلق به تمام کشور است و تمام مدیران آن نیز هدف شان اعتلای نام کشور و حفظ سلامتی جامعه است تا خطری آن را تهدید نکند.

دکتر اسحاقی با تاکید بر اینکه اهمیت موسسه رازی برکسی پوشیده نیست و مگر می شود خدمات گسترده آن را نادیده گرفت، یادآور شد: محققان و کارکنان این مجموعه در طول یک قرن گذشته، بی ادعا به امر مهم سلامت و تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک همت گمارده اند و هدف شان ارتقای سلامتی انسان و دام و طیور در کشور بوده است.

رئیس موسسه رازی افزود: اکنون 85 درصد واکسن های مورد نیاز کشور در حوزه پزشکی توسط موسسه رازی تامین می شود و کدام مجموعه کشور چنین حضور برجسته و تاثیرگذاری دارد؟

وی اضافه کرد: این وضعیت در حوزه دام چشمگیرتر است و بیش از 95 درصد واکسن های دامی کشور در این موسسه تولید می شود و اگر واردات اجازه دهد در حوزه واکسن های طیور نیز ظرفیت تامین 70 درصد نیاز کشور را داریم.

دکتر اسحاقی در ادامه با تاکید بر استقبال موسسه رازی از ورود بخش خصوصی به حوزه واکسن گفت: علاقه مند هستیم دانش فنی محصولاتمان را که حاصل سال ها تحقیق و تلاش است به بخش خصوصی بسپاریم تا پایه های صنعت واکسن سازی کشورمان گسترده تر شود اما این برنامه تنها در صورت وجود بخش خصوصی توانمند و قادر به تولید پایدار امکان پذیر است زیرا حوزه واکسن بسیار استراتژیک بوده و نمی توان بی برنامه و ترسیم چشم انداز روشن دست به اقدامی زد.

رئیس موسسه رازی در پایان بازسازی و نوسازی ساختمان ها و تجهیزات موسسه مرکز و شعب شش گانه، توسعه تحقیقات بخش  R&D و تکمیل طرح های تحقیقباتی کاربردی را از برنامه های در دست انجام این موسسه برشمرد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
India
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
بهتره به فکر تولید واکسن 8گانه سگ هم باشید
نظر شما
ادامه