کد خبر: ۴۶۴۹۹
 
 

فرماندار گرمی در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بر ضرورت تقویت جایگاه دامپزشکی در حوزه سلامت مواد غذایی تأکید کرد و گفت: تفکر حاکم بر سیستم و نیز نگاه قانونمند و هدفمند دامپزشکی در بحث سالم سازی و امنیت غذایی قابل تحسین است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «علی بهشتی» افزود: گستره فعالیت های دامپزشکی از حضور خانه به خانه در تمامی روستاها و نقاط دور دست تا بحث مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام در حوزه پیشگیری از بیماریهای مختلف و نیز حضور در کشتارگاه ها و مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده خام دامی در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه کاملاً مشهود است.

فرماندار گرمی در این دیدار که در محل فرمانداری این شهرستان انجام شد، تصریح کرد: با بررسی های محسوس و غیر محسوس که در سطح روستاها و عشایر منطقه انجام شده است، دامداران و دامپروران از عملکرد این دستگاه راضی هستند و این امر به دلیل  فعالیت های شبانه روزی دامپزشکی است.

بهشتی اظهار داشت: مسئولیت شما در حوزه سلامت و تأمین امنیت غذایی سنگین است و لازم است در راه انجام وظایف قانونی با هیچ کس تعارف و مماشات نداشته باشید.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از حمایت ها و مساعدتهای فرماندار در اجرای طرح های مهم دامپزشکی، به پتانسیل بالای دامپروری و تولیدات دامی در منطقه اشاره کرد و گفت: با اجرای طرحهای متعددی که در راستای کنترل و پیشگیری از بیماریهای مختلف دامی انجام شده است، خوشبختانه مشکل حادی از بابت این بیماریها در منطقه نداریم و این امر مرهون تلاش مضاعف، جدی و جهادگونه همکاران دامپزشکی است.

 «دکتر صادق صالحی» گفت: فعالیت مجموعه دامپزشکی در این شهرستان به دلیل پتانسیل بالای دامپروری و تولیدات دامی و نیز وجود دامهای عشایر بیشتر از دیگر شهرستانها است و از این رو خواستار افزایش سطح همکاری و حمایت از سوی فرمانداری هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر مشکلی از بابت تأمین واکسن دامی در استان وجود ندارد و به اندازه کافی و لازم واکسن موجود است و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست.

در این دیدار در خصوص حمایت از سرمایه گذار متقاضی احداث کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان با توجه به زیر ساخت های موجود، بحث و تبادل نظر انجام و مقرر گردید پیگیری های لازم و حمایت همه جانبه از این سرمایه گذار در ارتباط با توسعه اشتغال و جلوگیری از خروج دام زنده به استانهای مرکزی کشور و توسعه بخش دامپروی و تولید، بسته بندی و صادرات گوشت انجام گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان تأکید کرد: سرمایه گذاری مناسب و منطبق با ظرفیت های دام منطقه می تواند اشتغال قابل توجهی در این منطقه ایجاد نماید.

دکتر صالحی در پایان، کمبود اعتبارات و نیروی انسانی و تجیهزات را مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی استان عنوان و خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای طرح های واکسیناسیون با واکسن بهادار دامی در جمعیت دامی این شهرستان شد.

شهرستان گرمی با 333 روستا دارای 5 واحد مرغداری 20 واحد آبزیان و 40 واحد دامپروری است جمعیت دام سبک این شهرستان بالغ بر 500 هزار رأس بوده و جمعیت دام سنگین بالغ بر 75 هزار رأس است.

 
 
نظر شما
ادامه