کد خبر: ۴۶۵۱۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: این استان باوجود کمبود تولید دام می‌تواند با همکاری سازمان دامپزشکی به‌عنوان پایگاه واردات دام زنده کشور انتخاب شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی زینی وند» روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان افزود: این استان هم‌اکنون با محدودیت آب و توسعه بخش کشاورزی مواجه است به همین دلیل نمی‌تواند قطب تولید دام باشد و باید برای واردات دام برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: در راستای تنظیم بازار، چند کمیته به‌منظور کنترل قیمت‌ها در تمامی حوزه‌ها تشکیل شده است و تصمیم‌های لازم نیز گرفته می‌شود ولی درعین‌حال باید نظارت‌ها افزایش یابد.

معاون استانداری یزد ادامه داد: با تلاش دستگاه‌های مختلف نظارتی و البته فرهنگ حاکم بر یزد، وضعیت بازار و قیمت‌های آن نسبت به سایر استان‌ها به‌ویژه مناطق همجوار خیلی بهتر است.

زینی وند با تأکید بر لزوم مصاحبه مدیران برای ارائه کامل و شفاف عملکردها برای ارائه به مردم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی استان فعالیت‌های خوبی در تنظیم بازار داشته‌اند که همه این‌ها باید به اطلاع مردم رسانده شود.

وی افزود: باید برای واردات گوشت قرمز برنامه‌ریزی منسجم و در عین نظارت کامل داشته باشیم.

این مسئول درباره وضعیت تولید گوشت در استان اظهار داشت: گوشت منجمد در استان تاکنون متقاضی زیادی نداشت اما متقاضیان آن در ماه‌های اخیر افزایش‌یافت به همین دلیل باید تا پایان سال جاری برای افزایش سهمیه در این بخش تلاش و پیگیری کرد.

مذاکره با سازمان دامپزشکی کشور برای تبدیل یزد به پایگاه واردات دام در کشور

معاون استانداری با اشاره به مذاکرات با سازمان دامپزشکی برای تبدیل یزد به پایگاه واردات دام در کشور افزود: با توجه به ظرفیت بالای فرودگاه یزد و نزدیکی آن با کشتارگاه و به‌منظور کاهش تبعات قاچاق دام، می‌توان در این بخش برنامه‌ریزی کرد.

در این جلسه رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت (صمت) یزد بابیان اینکه تاکنون 44 جلسه کارگروه تنظیم بازار تشکیل شد، گزارشی از آخرین وضعیت قیمت کالاها در بازار ارائه کرد و گفت: در تأمین اقلام تنظیم بازار هیچ کمبودی وجود ندارد.

محمدرضا علمدار یزدی افزود: قیمت مرغ گرم باوجود افزایش قیمت ، نسبت به سایر استان‌ها از قیمت کمتری برخوردار هست و روند کاهش آن آغازشده است.

وی از کاهش قیمت برخی کالاها همچون گوجه‌فرنگی، پرتقال، محصولات فولادی و پیش‌بینی کاهش قیمت شکر خبر داد و اظهار داشت : برخی اجناس نیز همچون گوشت قرمز، سیب‌ درختی کاهش‌یافت و قیمت برخی مواد همچون شیر و لاستیک نیز تابع قیمت‌گذاری کشوری است.

رئیس سازمان صمت ادامه داد: محصولات فولادی استان با روند کاهش قیمت مواجه شد؛ چنانچه تیرآهن 7.5 درصد ،میلگرد 18 درصد، نبشی 17 درصد و ورق هفت درصد کاهش قیمت پیدا کرد که این روند ادامه دارد.

در ادامه علی افشار پور معاون سازمان صمت نیز وضعیت قیمت شیر و لاستیک را ، سید ابوالفضل وکیلی مدیرکل پشتیبانی امور دام یزد گزارشی از تولید و تأمین مرغ ، گوشت قرمز گرم و منجمد و وضعیت انبارهای ذخیره و نیز سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت نهاده‌های دامی و ذخایر آن ارائه کردند.

همچنین مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی یزد یکشنبه هفته جاری گفته بود: حدود 95 درصد واحدهای دامداری و پرورش گاو شیری، بز و گوسفند این استان فعال است.

عباس تیموری تعداد گوسفند و بز استان را 802 هزار و 449 رأس، گاو و گوساله را 140 هزار و 885 رأس و شتر را 15 هزار نفر ذکر کرد.

وی اضافه کرد: 518 واحد صنعتی پرورش گاو شیری با ظرفیت 18 هزار و 494 رأس، 541 واحد نیمه‌صنعتی پرورش گاو شیری با ظرفیت 6 هزار و 437 رأس در استان دایر است.

تیموری همچنین از 45 واحد صنعتی گوساله پرواری با ظرفیت پنج هزار و 380 رأس و 197 واحد نیمه‌صنعتی پرورش گوساله پرواری با ظرفیت چهار هزار و 446 در استان خبر داد.

به گفته مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی یزد ، 112 واحد صنعتی پرورش بره پرواری با ظرفیت 59 هزار و 495 رأس، و 470 واحد نیمه‌صنعتی پرورش بره پرواری با ظرفیت 47 هزار و 902 رأس در استان فعال است.

این مسئول درباره تأثیر صادرات دام برافزایش قیمت گوشت هم اظهار داشت: هم‌اکنون مجوز صادرات دام وجود ندارد، ولی قاچاق دام از مرز‌های کشور تا حدودی در گرانی گوشت تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: افزایش قیمت دام، نهاده‌های دامی موردنیاز، وسایل و تجهیزات موردنیاز واحد‌های دام‌پروری، محصول تولیدی، کرایه حمل‌ونقل نهاده‌های دامی، افزایش دستمزد‌ها به دلیل کاهش ارزش ریال و افزایش قیمت داروها، واکسن‌ و کالا‌های بهداشتی ازجمله مواردی است که در پی افزایش قیمت دلار صنعت دامپروری استان را تحت تأثیر قرار داده است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک۰۲۱
|
Singapore
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
من واقعا نمیدونم اینا چه تصمیماتیه برای یزدی که داره از خشکسالی میمیره و خود ساکنانش دارن به مناطق پر آب مهاجرت میکنن.
یزد علوفه داره؟ مرتع داره؟ اخه رو چه حساب؟؟
اگه میخواین نیاز گوشت رو مرتفع کنین واردات باید تو مناطق مرزی جنوبی و شرقی کشور باشه یا مناطق پر آب شمالی و غربی
آخه یزد؟؟ وسط بیابون؟؟ اونم با تجهیزات و امکانات ایران؟؟
اخه رو چه حساب؟؟
ناشناس
|
Spain
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
كاربر محترم دامپزشك 021
متن را كامل بخوان بعد نظر بده ، دام وارداتي براي كشتار بر اساس نقطه جغرافياي در مركز كشور و راه جاده و راه آهن و فرودگاه و ... و دو كشتار گاه صنعتي مجهز بهترين ايده است
دام وارداتي فقط براي كشتار نه براي پرورش ...
پاسخ ها
خودی
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
از منظر لجستیکی استان یزد گزینه مناسبی نیست و ارتباط دوری با استان های لجستیکی کشور دارند
دامپزشک ۰۲۱
|
Singapore
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
کاربر ناشناسی که به بنده گفتید متن را بخوان بعد نظر بده
لطف بفرمایید یه نگاهی به نقشه و مناطق جغرافیایی ایران بندازید و امکانات مراکز استانها و شهرهای مرزی که بعضا از تهران هم کم ندارن مطالعه کنید و بعد اظهار نظر بفرمایید.
شما تصورش رو بکن دام رو از خوزستان و بلوچستان ببرن یزد کشتار کنن و بعد برگردونن به همون مناطق یا حتی پایتخت‌
خنده دار تر از اینم مگه داریم؟
نظر شما
ادامه