کد خبر: ۴۶۵۱۷
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
 
 

 «ژیلا پور ایرانی» مدیر پناهگاه نگهداری حیوانات پردیس در گفتگو با تبریزبیدار به تشریح جزئیات حمله چند ناشناس به خود در نیمه شب گذشته پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تبریز بیدار، پناهگاه حیوانات پردیس محلی برای نگهداری حیوانات در حومهٔ شهر تبریز است.این پناهگاه که در سال ۱۳۹۰ تأسیس شده و وابسته به «انجمن حامی حیوانات تبریز» به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد است، در این مکان اقدام به جمع‌آوری و نگهداری حیوانات سطح شهر تبریز به خصوص سگ‌ها می‌کند. حیوانات ولگرد و خیابانی تبریز در این مرکز انگل زدایی و با رعایت اصول بهداشتی، عقیم سازی می‌شوند.

ژیلا پور ایرانی که به عنوان موسس و مدیر این مجموعه فعالیت می کند، شب گذشته در منزل شخصی خود با سلاح سرد مورد هجوم چند تن قرار گرفت.

به بهانه داشتن مریض بدحال، نیمه شب مرا بیرون کشاندند/ انتقام سگ تلف شده را با مشت و چاقو گرفتند

وی با اشاره به ماجرای شب گذشته خود اظهار داشت: من نماینده علمی بیماران ام اس و سرطانی و جزو کادر درمانی هستم، به همین خاطر دیشب حوالی ساعت 12 نیمه شب پیامکی به من رسید که یک مریض بدحال وجود دارد و فرد بیمار را جلوی درب خانه شما آوردیم. علت را جویا شدم و گفتم باید به بیمارستان ارجاع دهید و گفتند که جلوی درب منزل منتظر شما هستیم، به محض حضور در درب منزل 3 نفرد مرد و یک خانم با مشت و قمه و تسمه به من حمله کردند که از قرار معلوم مست هم بودند، به طوری که بوی مشمئز کننده مشروبات الکلی به مشام می رسید.

وی ادامه داد: این فرد کسی بود که در حدود 2 ماه قبل یک سگ را با اتوی داغ مورد آزار و شکنجه قرار داده بود، بستگان همان فرد مذکور این سگ را از دست وی نجات دادند و در اطلاعی که به من داده شد، گفتم این حیوان را با هزینه خودمان در کلینیک درمان می کنیم، این حیوان در نهایت بر اثر شدت آزار و اذیت ها تلف شد، این فرد بعد از گذشت 2 ماه پیگیر احوال حیوان خود شد که ما هم گزارش فوت را به وی نشان دادیم که این حیوان بر اثر شدت صدمات و جراحات تلف شده است.

ایرانی گفت: این افراد شب گذشته علاوه بر حمله به من، به پدر و مادر من نیز حمله کرده و آن ها را به باد کتک گرفتند، پدر بنده بالای 80 سال سن دارد و فردی پا به سن گذاشته است، از الفاظ زشت و توهین آمیز هم استفاده کردند، مرا تهدید کردند که با قمه تو را خواهیم کشت، زمانی که از منزل خارج شد تا قمه خود را از ماشین بردارد، من فورا درب خانه را بسته و با پلیس 110 تماس گرفتم، زنی که همراه این ها بود می گفت که به پلیس زنگ نزن چون این فرد مواد مخدر مصرف کرده است، همسایگانی هم که در محل شاهد ماجرا بودند مورد تعرض این افراد قرار گرفتند و این ها قبل از رسیدن پلیس با پراید خودشان متواری شدند.

خواهان مقابله با سگ گردانی و واردات آن هستم

ایرانی خاطر نشان کرد: فرد مهاجم را می شناسم و مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهم کرد. از نیروی انتظامی و مرجع قضایی خواهشمندم در رسیدگی به این پرونده مثل همیشه قاطعانه عمل کنند، از جناب دادستان تبریز هم انتظار داریم، اگر واقعا خواستار مقابله با سگ گردانی و شکنجه حیوانات هستند باید سرمنشا این موضوع را پیگیری کنید، از واردات سگ جلو گیری شود، با کسانیکه توله کشی و شکنجه می کنند برخورد محکم صورت گیرد.

وی درباره سختی فعالیت خود هم گفت: برخی از همسایگان با من خوب نیستند، به طور مثال هر گربه ای که روی دیوار دیده شود، فورا انگشت اتهام به سمت من روانه می شود، سگ های ولگرد و بلاصاحب که در سطح شهر وجود دارند را نیز به فعالیت کاری من و انجمن حمایت از حیوانات ارتباط می دهند وشروع به صورت جلسه و استشهاد می کنند.

قبلا تهدید به اسیدپاشی شده بودم

وی درباره آخرین خبر از مرحله پیگیری شکایت خود گفت: آدرس این افراد را در اختیار پلیس قرار داده ام ولی تاکنون بازداشت نشده اند، دوربین های مدار بسته منزل ما هم در شب گذشته کار نمی کرد ولی همسایگان و شاهدانی وجود دارد. حتی در موارد قبلی هم تهدید به اسید پاشی کرده بودند و چندین مدت از لحاظ روحی در اذیت و استرس بودم.

وی درخصوص حمایت برخی سازمان ها نیز خاطرنشان کرد: انجمن و پناهگاه حمایت از حیوانات از طرف هیچ نهادی یا سازمانی حمایت نمی شود، در تبریز هیچ حمایتی صورت نگرفته است، هرکس فعالیت مارا دیده فقط به جمله «خدااجرتان دهد» بسنده کرده است، ما نسبت به صرف جمع آوری و نگهداری از این حیوانات ولگرد اقداماتی را انجام می دهیم، به عنوان یک زن در این کلانشهر تمام توان خود را صرف کاهش معضلات حیوانات و مشکلات بهداشتی آن کرده ام، پس چطور شده است که تبریز مهربان، نامهربان شده است، چرا باید بخاطر حمایت از حیوانات در این شهر این همه ذلت را تحمل کنیم، کار ما نه غیر قانونی و نه غیر شرعی است.

 
 
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مخاطب
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
7
1
خانم چطور شما همه رو به یک چوب می رونید و واردات هر نوع سگی رو به بهره کشی و....آزار و شکنجه حیوانات تطبیق می دید؟!!
اگر اینطوره ما هم بگیم همه حمایتی ها دنبال پول درآوردن و بهره برداری از عواطف مردم هستند درسته؟!!!! قطعا نادرسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
خب داداش گلم مگه غیر اینه
ناشناس
| France |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
بله غیر اینه
دکتر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
8
1
خانم محترم اینکه شما دارید به حیوون مریض رسیدگی می کنید خداپسندانه هست ولی بعد از بهبودی حیوان باید عقیم شده و به محیط برگردد. نگهداری آن در یک جا تحت عنوان پناهگاه زندانی کردن حیوون هست و بس. خانم ولش کنید بره طبیعت. متاسفانه یکسری از این افراد با تحت تاثیر قرار دادن و سو استفاده احساسات مردم گردش مالی زیادی را دارن و برای کسب درامد زبون بسته را تحت عنوان حمایت از حیوانات زندانی می کنن. سگ گردانی چه ارتباطی به حمله کردن به شما داره. فرض کنید شما سگی را از پناهگاه به کسی واگزار کنید نباید سگ را بیرون بگردونه؟ زندانی بشه؟
پاسخ ها
نادیا
| Germany |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
دکتر محمدی عزیز سخن شما در مورد سگ گردانی کاملا صحیح و درسته‌ اما یه ایرادی هم من به مطلب جنابعالی میگیرم. چرا عقیم سازی؟
همه حیوانات حق زاد و ولد دارند. ما که خدا نیستیم به جای خدا در مورد فرزنداوری دیگر حیوانات تصمیم میگیریم.
همه موجودات افریده خدا هستن. و حق مسلم همه حیوانات زندگی طبیعیه‌ .
امید دارم روزی در ایران کشت و کشتار حیوانات به پایان برسه و شاهد ظلم فراوان به حیوانات زبون بسته نباشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
در حال حاضر سگ ها نیاز به عقیم سازی دارن
هر چه که توله های بیشتری متولد بشن، سگ های بیشتری هم به وجود میان که در معرض آسیب قرار بگیرن
علاوه بر این عقیم سازی بسیار برای حیوان مفیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
ایشون شرایطی رو برای واگذاری سگ ها و گربه ها دارن و در ضمن حال این حیوانات در آزادی خوب نیست و نمیشه اسمش رو آزادی گذاشت اسمش شکنجه است . و اگر بدونید کار پناهگاه ها عقیم سازی و رها کردن نیست عقیم کردن و واگذار کردن است بعضی از کلینیک ها سگ ها گربه ها رو عقیم بعد رها میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
عقیم سازی فقط غیر از زاد و ولد بیهوده که توله های بی صاحب گرسنه بوجود بیارن فایده های دیگه هم داره مثلا سگ های ولگرد در فصل جفت گیری خیلی خطرناک میشن و به انسان هم حمله میکنن ولی اگه عقیم باشن خیلی آروم ترن
918
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
2
8
خواهش میکنم شماره اون پراید رو لطفا برام ارسال کنید . منم قول میدم پس فردا ادرس محل دفنشو نو براتون ارسال میکنم . تا درس عبرتی باشه برای اینجور ادم های حروم زاده گرگ صفت
حسن پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
7
سلام من دوست دارم اگه کمک نیاز داشتین کمک کنم هر وقت نیاز به نیروی انسانی داشتین بهم خبر بدین بدون هیچ چشم داشتی کمک میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
باید بری تو پناهگاه بگی اینجا نمیشه حتی تو اینستا شون هم نمیتونی بگی باید حضوری بگی
محمد .هاشمیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
1
خداوند اجرتان بدهد میدانم چه مشکلاتی تحمل میکنید ولی ارزشش رادارد درپناه خدا باشید آرزوی سلامتی وصبوری برای شما دارم
سید
|
Switzerland
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
1
0
سگ گردانی چه ربطی به شما داره که فرمایش به مخالفت میکنین!!!؟؟؟ یعنی مردم حق ندارن سگی رو که به سرپرستی میگیرن برای ورزش و گردش به بیرون ببرن؟؟؟!!!! این که مردم میخوان حیوانات خانگی داشته باشن چه ربطی به شما داره؟؟!! شما نمی تونین حق داشتن سگ و گربه رو از مردم سلب کنین، کسی هم که سگ داره نیاز داره سگ رو برای ورزش و هواخوری هر روز بیرون ببره، یعنی تمام دنیا با سگ و گربه زندگی میکنن فقط شما ایرانیها باید از خلق خدا سوا و جدا باشین؟؟! خیلی فرمایش عجیبی میکنین!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
منظورشون اینه که بعضی از سگ ها که درست تربیت نشدن به بچه ها و مردم حمله میکنن . و اینکه فرهنگ درست اینه که بیرون شهر سگ گردانی بشه مثلا تو کشور های دیگه تو طبیعت و پارک های بیرون شهر سگ گردانی میشه
Shervin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
2
0
باید این ........ها رو سرپا دفن کرد و فقط سرشونو بیرون گذاشت و به سروصورتشون عسل مالید تا حشرات و حیوانات کوچک حسابشان را برسند و زجر کش شوند
البته من به واقعی بودن این داستان شک دارم
مینا جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
0
0
سلام و عرض ادب خدمت سرکار خانم ژیلا
بنده یک از کوه پیمایان عینالی میباشم
که متاسفانه امروز با حمله ی دو قلاده سگ بالاتر از قرار گاه عظیم قیچی ساز نزدیک پاسگاه مواجه شدم. سه تا سرباز بنده خدا هر کار کردند با سنگ و سوت و غیره نتوانستند کنترل کنند. و تا دریاچه بنده را همراهی کردند.
بعد از یک ساعت یکی از سربازها در حال رفتن به پایین دوباره این دو سگ از پاسگاه همراه او به پایین امدند و علی رغم تلاش سرباز برنگشتند و با سگهای اطراف دریاچه درگیر شدند که جو وحشتناکی ایجاد شد و دو کودک که ترسیده بودند دویدند و این دو سگ به سمت کودکان دوست و من فکر میکنم ترسی را که تجربه کردند تا اخر عمر تاثیر گذار زندگیشان خواهند بود و تمامی سربازان و عوامل اذعان داشتند پرخاشگری و نترسی این سگها از کنترل خارج شده استدعا دارم راهنمایی بفرمایید و در صورت امکان اقدام نمایید۰۹۱۴۴۱۶۵۱۸۸ جعفری
ارادتمندم
همشهری
|
Ireland
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
0
سلام و عرض ادب خدمت خانم پور ایرانی عزیز و گرامی. خسته نباشید خدا قوت. خانم محترم همچنان که مستحضرید و از کامنت ها معلوم است. پس از چند سال سپری از فعالیت شما در این حوزه هنوز ارزش و میزان تحمل رنج و سختی کار شما بر افراد جامعه قابل درک نیست و افراد جامعه و مسئولین، کی به ارزش کار شما پی خواهند برد معلوم نیست و بنظر میاد که هنوز زمان لازم است. به نطر بنده به کار شما از چندین منظر می توان نگاه کرد 1- رعایت حقوق حیوانات 2- حفظ بهداشت محیط 3- کنترل چرخه محیط زیستی 4- ... که در مورد هریک از این موارد می توان ساعت ها بحث کرد. و همین قدر می توان گفت آیا در شهر بدون سگ می توان از مشکلات حضور انواع حیوانات درنده( گرگ، خرس، روباه و...) در امان بود؟ در صورت عدم کنترل جمعیت سگ ها آیا شاهد نا امنی های مختلف از جمله حمله سگ ها به انسان ها و انتقال انواع بیماری و ... نخواهیم بود؟
نظر شما
ادامه