کد خبر: ۴۶۵۲۶


معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار طی سال 97 برای اجرای طرح های تحقیقاتی در موسسه رازی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مجتبی محرمی» ظهر سه شنبه در آیین گرامیداشت روز پژوهش و بزرگداشت 94 سالگی تاسیس موسسه رازی، با تبریک به محققان و پیشکسوتان گفت: تک تک ما به عنوان عضو موسسه رازی و همینطور سایر مسئولان در سازمان ها و نهادهای پزشکی و دامپزشکی، وظیفه حفظ و مراقبت از این زمرد درخشان را بر عهده داریم؛ موسسه ای که علم را به تولید و ثروت تبدیل می کند و مشابه آن را در کشور نداریم.

 وی با اشاره به ماموریت های این مجموعه گفت: موسسه رازی در حوزه تحقیق و تولید واکسن های انسانی، دامی و طیور، سرم های درمانی ضد مارگزیدگی، عقرب زدگی، ضد دیفتری، تولید انواع آنتی ژن ها و مواد آزمایشگاهی و همچنین در حوزه تحقیق و تشخیص بیماری های دامی فعالیت می کند.

 دکتر محرمی افزود: آزمایشگاه های مرجع نیز در موسسه رازی وجود دارند که در خدمت اولویت های تحقیقاتی این موسسه عمل می کنند.

 وی انجام 307 مورد تحقیق و پژوهش در کمیته های علمی – فنی و گروه های تخصصی موسسه رازی از اقدامات سال 97 برشمرد و اضافه کرد: از بررسی 107 طرح تحقیقاتی، 73 پروژه به ابلاغ رسیده است.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، امسال مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان صرف طرح های تحقیقاتی در موسسه رازی شده که تماما توسط خود موسسه تامین اعتبار شده است.

 دکتر محرمی از 376 پروژه فعال در سال 97 در موسسه رازی خبر داد و یادآور شد: محققان موسسه رازی اعم از 197 عضو هیئت علمی و غیر هیئت علمی، دست کم هر کدام بین یک تا 10 طرح تحقیقاتی در دست اجرا دارند.

 وی افزود: شعب شش گانه موسسه نیز در مجموع 56 طرح تحقیقاتی فعال در دست اجرا دارند.

 معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، همچنین از به روز رسانی شیوه نامه نظارت بر طرح های تحقیقاتی در گروه های تحقیقاتی 20 گانه خبر داد و افزود: این گروه ها وظیفه نظارت بر اجرای پروژه ها را بر عهده دارند. امسال نیز بر 137 طرح تحقیقاتی نظارت اعمال شده است.

دکتر محرمی با اشاره به عضویت بیش از 30 نفر از پیشکسوتان و متخصصان موسسه رازی در شورای تحقیقات دامپزشکی گفت: ورودی های این شورا از سازمان های مختلف حوزه دامپزشکی است و اولویت های تحقیقاتی برحسب جامعه هدف و نوع بیماری تعیین می شوند.

به گفته دکتر محرمی سال آینده تمرکز فعالیت های تحقیقات دامپزشکی موسسه رازی مبتنی بر تحقیقات سفارش محور بر اساس اولویت ها است.


 
نظر شما
ادامه