کد خبر: ۴۶۵۲۸


عضو پیوسته و رئیس گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم کشور با بیان اینکه باید در مقابل سازهای ناکوک علیه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مقاومت کرد، گفت: به هیچ وجه نمی توان با موسسه رازی و حوزه سلامت کشور شوخی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر محمدقلی نادعلیان» ظهر سه شنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و بزرگداشت 94 سالگی موسسه رازی که در سالن زنده یاد پروفسور میرشمسی این مجموعه برگزار شد، گفت: موسسه رازی نه تنها مایه افتخار ایرانیان که موسسه ای شناخته شده در جهان است و همه به آن افتخار می کنیم.

 وی با تاکید بر حمایت همه جانبه فرهنگستان دامپزشکی از موسسه رازی تصریح کرد: چند سال پیش که اظهاراتی مبنی بر ایجاد محدودیت در فعالیت های موسسه رازی مطرح شد، بلافاصله فرهنگستان علوم در نامه ای اعتراضی به آن واکنش نشان داد.

دکتر نادعلیان تاکید کرد: فعالیت های موسسه رازی نه فقط با سلامت و جان انسان ها که با سلامت دام و طیور کشور نیز در ارتباط مستقیم است و خدمات شایان توجه این مجموعه گرانقدر کشورمان، موجب سربلندی ایران عزیز در دنیا شده و خوشحالیم که این موسسه همچنان پرباجا است.

عضو پیوسته و رئیس گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم کشور، وظیفه جوانان و شاغلان موسسه رازی را سنگین توصیف کرد و با بیان اینکه امید است جوانان برای اعتلای این موسسه همت بگمارند، گفت: 94 سال زمان کمی نیست که موسسه رازی در عرصه سلامت کشور و حتی کشورهای منطقه در بخش های مختلف تحقیق، تشخیص و تولید منشاء اثر و خدمت بوده است.

 وی با اشاره به اینکه فعالیت های تحقیقی و تشخیصی موسسه رازی همواره کارساز بوده و بیماری های زیادی در مراکز آزمایشگاهی این موسسه به درستی تشخیص داده و شناسایی شده است، یادآور شد: دوره ای در قزوین تلفات زیادی از گوسفندان گزارش شده بود که علت آن نامشخص بود. برای تشخیص بیماری از یکی از پاتولوژیست های موسسه رازی کمک خواستیم و به درستی در این موسسه علت مرگ گوسفندان، بیماری تب برفکی تشخیص داده شد.

 دکتر نادعلیان با بیان اینکه پاتولوژی یکی از تشخیص های مهم در بیماری تب برفکی به ویژه در بره و گوسفند است که علائم مشخص و روشنی هم ندارد، تاکید کرد: این تنها نمونه ای از خدمات گسترده موسسه رازی است و باید تلاش کنیم این مجموعه بیش از پیش در حوزه سلامت حضور داشته باشد و از نتایج مثبت تحقیقات و تولیدات آن نسل های آتی نیز بهره مند شوند.

رئیس گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم کشور، بار دیگر با تاکید بر لزوم حفظ و نگهداری موسسه رازی، گفت: واکسن های تولیدی این مجموعه همواره بهترین کیفیت را داشته اند و اگر سازهای ناکوکی علیه این موسسه نواخته شود باید مقاومت کرد زیرا به هیچ وجه نمی توان با موسسه رازی و حوزه سلامت کشور شوخی کرد.


 
نظر شما
ادامه