کد خبر: ۴۶۵۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر


رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور موسسه رازی را نماد افتخار و غرور ملی دانست و گفت: در شرایط نامساعد کنونی در حوزه دامپزشکی، وجود موسسه ای همچون رازی بسیار ارزشمند است، این در حالی است که مجموع منابع و اعتبارات آن به اندازه یک بیمارستان در پایتخت نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر محمدرضا صفری» در مراسم نود و چهارمین سالروز تاسیس موسسه رازی و گرامیداشت هفته پژوهش که امروز در سالن پروفسور میرشمسی این موسسه برگزار شد با اشاره به اینکه در شرایط ویژه ای در حوزه دامپزشکی قرار داریم، اظهار کرد: در بخش آموزش و پژوهش دامپزشکی در شرایط سخت و بغرنجی قرار گرفتیم و افرادی که پرچم علم را بر دوش می کشند، پیکر نحیف دامپزشکی را به تازیانه گرفته و دامپزشکی را محلی برای دخل و خرج خود قرار می دهند.

وی ضمن انتقاد از مراکزی که شایستگی تربیت دانشجو در حوزه دامپزشکی را ندارند و یا صرفا برای کسب درآمد، بیش از ظرفیت دانشجو می پذیرند، افزود: این اقدامات به حوزه دامپزشکی آسیب وارد می کند اما در چنین شرایطی با گام نهادن به موسسه رازی، بارقه های امید در وجود انسان روشن می شود. موسسه ای که با وجود تنگناهای فراوان، زنده، پویا و بارور است و نود و چهارمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی، موسسه رازی را مایه افتخار و امیدواری حوزه دامپزشکی عنوان کرد و گفت: کشور در حوزه پژوهش و تحقیقات دامپزشکی در شرایط مناسبی قرار ندارد و به این بخش کم توجهی شده است.

وی با بیان اینکه موسسه رازی گام هایی برای توجه به حوزه دامپزشکی برداشته اما طبیعتا در این زمینه نیازمند حمایت های بزرگ است، خاطرنشان کرد: در تحقیقات دامپزشکی با توجه به نقش مهم و کلیدی که در حوزه سلامت دارد در سطح بسیار پایینی هستیم، پژوهش در دامپزشکی باید گسترش یابد و در این راستا نیازمند موسسات و پژوهشکده های متعدد در این بخش هستیم.

دکتر صفری ادامه داد: در این شرایط وجود موسسه ای همچون رازی که در حوزه تحقیقات دامپزشکی فعالیت می کند بسیار ارزشمند است، در حالی که مجموع منابع و اعتبارات آن به اندازه یک بیمارستان در پایتخت نیست چراکه افزایش تخت های بیمارستانی جزء شاخص های توسعه یافتگی است اما حمایت از موسسه رازی با این عظمت، استراتژیک، ملی و بین المللی، جزء این شاخص ها به شمار نمی رود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر همه به دنبال اجرای پروژه های کوتاه مدت هستند، گفت: حوزه سلامت و تامین امنیت غذا، در دراز مدت خود را نشان می دهد و این امر سبب شده مورد توجه دولت ها قرار نگیرند و این نیازمند تغییر نگرش در سطوح ملی دارد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی به تجربه های ناموفق خصوصی سازی در کشور اشاره و تاکید کرد: متاسفانه وجود موسسه رازی به نوعی عادی شده و اهمیت این مجموعه زمانی مشخص می شود که وجود نداشته باشد، آن زمان شاهد فاجعه های بزرگ سلامت خواهیم بود.

وی موسسه رازی را نماد ملی و غرور ملی و از خود گذشتگی و خودباوری مردم کشور خواند و افزود: موسسه رازی به راحتی ایجاد نشده و باید به این نماد احترام گذاشت، همچنین لازم است در راستای بروز رسانی و ارتقا آن تلاش کرده تا با افزایش توانمندی کسی نتواند به حذف آن فکر کند.

دکتر صفری با اشاره به اینکه استان البرز مرکز دانش کشاورزی ایران است و حجم زیادی از موسسات تحقیقاتی گسترده در آن وجود دارد، گفت: اینگونه پیداست که حفظ این مراکز از منظر نماد تولید علم و دانش کشاورزی، دغدغه اصلی مسئولان استان البرز نیست و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد تا با جدیت برای حفظ موسسه رازی تلاش کنند.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر
|
Germany
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
متاسفم برای نطامی که همه انتخاب ریس ها براساس ربطه بوده است
مجید
|
Switzerland
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
0
تنها راه نجات دامپزشکی از دست مافیای ثروت و قدرت و دکان های مدرک فروشی ادغام سریع در وزارت بهداشت است . ظرفیت اعلام شده برای پذیرش دانشجوی دامپزشکی ۶۰۰نفر اعلام شده۴۲۰۰نفر جذب شدن ! فردای فارغ‌التحصیلی همین دکتر های آینده باید سر یک کیس به جان هم بی افتند . وضعیت مسولین فنی هم مشخص است هر کس ارزان قرار داد ببندد همان میشود مسول فنی که باید دزدی ها و خیانت های کار فرمای سود جو را پاک کند .آخر کجای دنیا این همه دانشجوی دامپزشکی جذب میکنند ؟
نظر شما
ادامه