کد خبر: ۴۶۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: وجود موسسه رازی به عنوان یک پشتوانه استراتژیک و اساسی برای نظام جمهوری اسلامی ایران از حیث امنیت و سلامت کشور محسوب می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر قاسم رضائیان زاده» در مراسم نود و چهارمین سالروز تاسیس موسسه رازی و گرامیداشت هفته پژوهش که امروز در سالن پروفسور میرشمسی این موسسه برگزار شد با تاکید بر اینکه جایگاه و اهمیت موسسسه رازی بر هیچکس پوشیده نیست، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به مشکلات بسیار جدی که در تامین واکسن و فرآورده ها بیولوژیک در کشور به دلیل مسائل بیولوژیک ایجاد شد، اهمیت موسسه رازی بیش از هر زمانی نمود یافت.

وی با اشاره به اینکه در بحث واکسن تب برفکی، واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، آنتی ژن ها و سایر بیماری ها، همه نگاه ها در بخش اجرا به سمت موسسه رازی است، افزود: موسسه رازی در راس موسسات تولیدکننده فرآورده های بیولوژیک در کشور قرار دارد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تولیدات این موسسه را مرکزی استراتژیک عنوان کرد و گفت: در انتهای سال 94 و ابتدای 95، که کشور با بحران بیماری تب برفکی مواجه بود، موسسه رازی با برگزاری جلسه ای چند ساعته و بررسی سروتیپ های درگردش کشور، درعرض 21 روز واکسن های تب برفکی مورد نیاز را تحویل سازمان دامپزشکی داد و نتایج واکسیناسیون پس از چند هفته کاملا قابل مشاهده بود.

وی با تاکید بر اینکه در آن زمان هیچ واکسنی حتی از نوع خارجی در کشور وجود نداشت و تنها موسسه رازی توان تولید این واکسن ها را داشت که با هماهنگی بسیار مناسب در آن برهه زمانی حساس اقدام کرد، ادامه داد: چنین مرکزی با 94 سال فعالیت ارزشمند، به راحتی نمی تواند دستخوش اظهار نظرهای افراد در محافل مختلف شود.

دکتر رضائیان زاده تصریح کرد: وجود موسسه رازی به عنوان یک پشتوانه استراتژیک و اساسی برای نظام جمهوری اسلامی ایران از حیث امنیت و سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه لازم است اظهار نظرات و انتقادات به صورت علمی و کارشناسی و با توجه به شرایط کنونی کشور انجام شود تا شاهد ارتقا وضعیت موسسه و کشور باشیم، خاطرنشان کرد: از حیث تجاری نیز تولیدات موسسه رازی یک برند است و شرکت های خارجی برای تولیدات قراردادی خود، به دلیل برند معتبر رازی، به این موسسه مراجعه کنند، چراکه علاوه بر استفاده از امکانات و تجهیزات طی قراردادهای تجاری، برند موسسه رازی نیز برای آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون سازمان دامپزشکی کشور برند موسسه رازی را در منطقه و خاورمیانه بی نظیر دانست و افزود: ارتباط صنعت با دانشگاه و اینکه چطور دانش علمی خود را به خدمات سیستمی و اجتماعی تبدیل کنیم موضوعی بسیار مهم است و این امر کمک می کند تا در استفاده از تکنیک های جدید دنیا در راستای اهداف سلامت و اقتصاد کشور حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: این دانش و مجموعه رازی می توانند در ایران وضعیت بسیار روشن و مشخصی را برای آینده صنعت دام و طیور کشور و جایگاه این موسسه که همواره سربلند بوده، به دنبال داشته باشد.

دکتر رضائیان زاده خدمت به دام و طیور و آبزیان کشور را تنها با همکاری سازمان دامپزشکی، موسسه رازی، دانشکده دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی با یکدیگر امکان پذیر عنوان کرد و گفت: ابزار و امکانات لازم از جهت پشتوانه تحقیقاتی و تامین واکسن و مواد بیولوژیک بر عهده موسسه رازی است که امید است با این تعامل و همکاری های لازم بتوان سرعت را در این حوزه چندین برابر کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد رئیس موسسه رازی و برگزاری جلسات مشترک با سازمان دامپزشکی باعث آشنایی با نیازهای روز دامپزشکی شده، افزود: شناسایی و کنترل بیماری های جدید، سرعت برای ارائه خدمات در زمان مواجهه با بیماری ها و پویایی، از نتایج این رویکرد محسوب می شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اذعان به اینکه همچنان می توانیم مانند گذشته نه تنها در کشور بلکه در منطقه، خاورمیانه و دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امید است موسسه رازی با توجه به اتفاقاتی که در بخش خصوصی در جهت تولید واکسن شاهد هستیم، بتواند به عنوان یک لیدر و راهبر در جهت سیاست گذاری تولید فرآورده های بیولوژیک و با همکاری و هماهنگی بخش اجرا حرکت کند تا در آینده شاهد بی نظمی در عرصه این محصولات و خدمات در کشور نباشیم.

این مجموعه خدمات بسیار بزرگی را به جامعه دام، طیور و آبزیان و بهداشت عمومی کشور ارائه کرده و باید به خود ببالیم؛ این خدمات باعث شادابی و حفظ سرمایه افرادی است که در اقصی نقاط کشور و مرزهای کشور، به دامداری مشغولند و گاهی حفظ تمام سرمایه آنان تنها با تولیدات موسسه رازی انجام پذیر است.




انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
حتما جناب دکتر مزاح فرمودند
نظر شما
ادامه