کد خبر: ۴۶۵۳۱


آیین گرامیداشت روز پژوهش و بزرگداشت 94 امین سال تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با حضور مسئولان کشوری در محل این موسسه برگزار شد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، مراسم گرامیداشت روز پژوهش و بزرگداشت 94 سالگی موسسه رازی با حضور «دکتر علی اسحاقی» رئیس موسسه رازی، معاونان این مجموعه، «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی، «دکتر قاسم رضائیان زاده» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی و شماری از مسئولان در سالن زنده یاد پروفسور میرشمسی موسسه رازی برگزار شد.

پروفسور عباس شفیعی چهره ماندگار کشور و پیشکسوت موسسه رازی و دکتر محمد قلی نادعلیان دیگر پیشکسوت و عضو فرهنگستان دامپزشکی کشور از چهره های حاضر در این مراسم بودند.

خاطره پروفسور شفیعی از سرم ضد دیفتری موسسه رازی

پروفسور شفیعی در این آیین با اشاره به اینکه 84 سالگی خود را پشت سر می گذارد و این موضوع با تشویق حضار همراه شد، به نقل خاطره ای از دوران کودکی خود پرداخت و گفت: در شش سالگی به بیماری دیفتری مبتلا شدم. آن موقع از تاسیس موسسه رازی 10 سال می گذشت و سرم ضد دیفتری در این موسسه ساخته شده بود.

وی ادامه داد: آن روزها، نخستین دانشمندان و محققان موسسه رازی از جمله پروفسور میرشمسی، دکتر رستگار و دکتر دلپی در موسسه فعالیت می کردند و این سرم به من تزریق شد و خوشبختانه بیماری من درمان شد.

 وی با بیان اینکه خدا را شاکرم که با این سرم که آن موقع هنوز تصفیه نشده بود، زنده ماندم اظهار کرد: امروز بسیار خرسند و مفتخرم که در کنار شما در مراسم بزرگداشت 94 امین سالروز تاسیس موسسه رازی حضور دارم و امیدوارم این موسسه بزرگ و قدیمی کشورمان با اقتدار به فعالیت خود ادامه دهد.

در پایان این مراسم، از برگزیدگان پژوهش و فناوری موسسه رازی با اهدای لوح تجلیل شد.
 

 

نظر شما
ادامه