کد خبر: ۴۶۵۳۲
تعداد نظرات: ۸ نظر


مسئول واحد بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: تحقیقات در حوزه دامپزشکی و یافته‌های پزشکی نشان می‌دهد، مصرف جگر مرغ از نظر بهداشتی مردود است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر توحید بیتی» افزود: مصرف جگر مرغ برخلاف جگر دام، غیر بهداشتی است و مردم باید از خوردن آن اجتناب کنند.

دکتر بیتی می‌گوید: جگر اندامی برای سم زدایی و تجزیه مواد شیمیایی غیر قابل دفع برای رفع آن است.

 بر این اساس در این اندام مرغ، انواع سم و مواد شیمیایی جمع می‌شود که ممکن است مقدار کم یا زیادی از آن هنگام کشتار مرغ در جگر باقی مانده باشد، بنابراین مصرف آن بر خلاف جگر دام توصیه نمی‌شود.

یکی دیگر از عادت‌های غلط در زمینه مصرف جگر، خوردن آن به صورت آبدار و یا نپخته ناکامل است که ممکن است باعث انتقال برخی بیماری‌های مشترک و انسان و حیوان شود.


 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
9
1
Good news: Ounce for ounce, liver is probably more nutritious than any other food. A 3.5-ounce serving of cooked beef or chicken liver supplies more than your daily requirement of vitamin B12 and large amounts of other B vitamins. ... Half of the 6 grams of fat in that portion of liver are saturated.Apr 26, 2017
چقدر بگیم کارمندای دامپزشکی .......... هستند
پاسخ ها
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
دوست عزیز من نمیدونم تحصیلات و سطح اطلاعات علمی و پایه تحصیلی جنابعالی چقدر است و با کپی پیس کردن چند خط از یک مقاله در مورد یک موضوع علمی اظهار نظر میکنید . وجود انواع ویتامین ها و چربی ها در کبد قطعا صحیح میباشد اما با توجه به مصرف انواع داروها و خصوصا آنتی بیوتیک ها که متاسفانه بطور خود سر توسط مرغدار تجویز و متاسفانه به راحتی و وفور در دسترس هست و دفتر داروئی سازمان هم بر نحوه تجویز هیچگونه نظارت و برنامه ای ندارد حرف کارشناس شبکه درست است از طرفی خود شما چقدر ......دارید که اجازه توهین به دیگران را به خودتون میدید خودش نشانگر .....
دامپزشک ذولتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
با سلام
با اطمینان می توان گفت که آقای دکتر منظورشان عدم استفاده از جگر مرغ نیست چرا که در حال حاضر سازمان دامپزشکی اجازه استفاده از این محصول را صادر کرده است.با توجه به عدم رعایت مصرف صحیح آنتی بیوتیک و همچنین منع دوره مصرف ممکن است غالب جگر مرغ ها دارای چنین موادی باشند والا جگر مرغ منع مصرف ندارد.
ثانیا مرد باش بگو کجا کار میکنی اگر کسی حرف غلط و یا ناقصی رو زد به همه اون قشر توهین نکن در سازمان دامپزشکی کسانی هستنذ که شما گرد پاشون هم نمیشی.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
1
دوست عزیزی که از اونور آب بر مصداق شعر مولانا کدو و بانو / چهار خط از یک منبع می نویسی.در دامپزشکی مقولات دیگرهم وجود دارد نظیر bio-security/bio-containment risk analysisکه الایش در کجا(کشور /زون/واحد )تولید شده است.وپس از آن تصمیم گیری می شود. در کشور ما الایش جگر چه طیور چه دام دارای risk &hazard مخاطرات بالایی است از دیدگاه توکسیکولوژی و میکروبیولوژِ یو...اینکه همکار ما در شهرستانی اظهار نماید این نکته را نمی توان با benchmarkکدو و بانو لقب بیسواد را داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
1
باقیمانده های خطرناک داروهای دامپزشکی موضوع مهمی است که بسیار می تواند برای بهداشت مردم (Public health) مضر باشد!

به خصوص که متاسفانه به دلیل عدم در اختیار بودن بودجه و اعتبارات مورد نیاز تجهیز آزمایشگاه های مرجع پایش بهداشتی استانی سازمان حاکمیتی دامپزشکی در وزارت خانه ای که فقط بر مدار سود و تجارت می چرخد،.
باعث شده است که مرغداران و دامدارلن با فراغ بال انواع داروهای دامپزشکی را خودسرانه بدون ویزیت کلینیسین دامپزشک که هر کدام ممکن است کیت تشخیصی خاصی را لازم داشته باشد، وارد گوشت و تخم مرغ کنند!
دامپزشك دولتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
من به طور قاطع ميگم كه حرفهاي اقاي دكتر بيتي بعضي جاها ازش موقع تهيه خبر سؤبرداشت شده. من خودم قبل ارسال خبر مطلب آقاي دكتر رو خوندم و ايشون اصلا اشاره اي به غير بهداشتي بودن جگر مرغ نكرده بودند و اين مطلب سؤ برداشت خبرنگار از متن خبر ارسالي اقاي دكتر بوده
فرها روشن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
با سلام اصلا مرغ خودش مشکل داره من اصلا گوشت مرغ مصرف نمیکنم با هربار مصرف گوشت مرغ کل سیستم گوارش دچار اختلال میشه
بنظرم استفاده بیش از حد انتی بیوتیک وهورمن در پرورش مرغ باشه.
دکتر علی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
گاهی اوقات برخی از پرورش دهندگان باقی مانده دان دور قبل که در ظروف مانده بوده را جمع می کنند و در روز پایانی دوره بعد پرورش در تغذیه مرغ استفاده می کنند یعنی حدود دوماه بعد که احتمال آلوده بودن این دان ها به سموم قارچی زیاد است و این سموم وارد کبد می شوند و فرصتی برای دفع از بدن پیدا نمی کنند
نظر شما
ادامه