کد خبر: ۴۶۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر


«دکتر حامد شمس» سرپرست شبکه دامپزشکی درگز گفت: پیرو اعلام یکی از دامداران در خصوص تلفات ناگهانی در تعدادی از گوسفندان دامداری خود، کارشناسان شبکه دامپزشکی جهت بررسی موضوع  اعزام شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، دکتر شمس افزود: با توجه به احتمال مسمومیت بلافاصله نمونه‌هایی از کبد و سایر احشا، محتویات شکمبه و خوراک مشکوک به آزمایشگاه اداره‌ کل دامپزشکی ارسال تا قابلیت مصرف گوشت‌ها مشخص شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی درگز بیان کرد: علت اولیه تلفات با توجه به نتایج آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی مسمومیت بوده که باعث اتلاف تعدادی گوسفند در همان ساعات اولیه مسمومیت شده است و تعدادی از آنها ذبح و گوشت استحصالی تا زمان اعلام نتیجه آزمایش ضبط گردید.

وی در پایان با اشاره به رصد مداوم سلامت دام های شهرستان گفت: خوشبختانه سازمان دامپزشکی از نظر دارو و واکسن بسیار غنی است، و دامپزشکان در دامداری ها و کشتارگاه ها چه خصوصی و چه دولتی حضور دارند ، و به صورت مداوم سلامت دام ها را رصد می‌کنند. اتفاقاتی از این نوع عموماٌ به علت سهل انگاری دامداران است.

 

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Singapore
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
اقای دکت ر وقای مسموبت اسخیص دادی و تلفاتدهم سنگینه ایا دستور العمل سازمان مصرف گوست هست
الان دقیقا چه ازمایشی میخاید انجامدبدید و چه مپذای رو جدا کنیدای اگر مثلا سم سایپر متریت شناسای نسد باشه قابل مصرفه ،هزارتا ازمایش مبخاد از کود اوره تا سمموم تا لل را آ
نظر شما
ادامه