کد خبر: ۴۶۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

 


 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری، با اعلام این خبر افزود: این اقدام غیرقانونی و غیربهداشتی ضمن ایجاد آلودگی زیست محیطی، موجب تهدید علیه بهداشت عمومی و صنعت دام و طیور کشور گردیده.

به گزارش حکیم مهر به نقل روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان ری، «دکتر محمد وحید تاویلی» رئیس اداره، در این خصوص عنوان نمود: بر اساس گزارشهای مردمی واصله، مبنی بر تولید خوراک دام و طیور از ضایعات کشتارگاهی در یکی از واحدهای دامداری شهرستان ری، با همراهی و مساعدت قابل تقدیر معاون محترم امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ، مدیر محترم جهاد کشاورزی شهرستان ری و نماینده محترم اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ری، به محل مورد نظر مراجعه گردید و مشاهده شد که افرادی سودجو با استفاده از ضایعات کشتارگاهی دام و طیور و در شرایطی کاملا غیربهداشتی و نامناسب اقدام به تولید خوراک دام و طیور می نمایند که فرآورده های تولیدی موجود در محل ضبط گردید و موضوع جهت پیگیریهای بعدی و اخذ حکم به مرجع محترم قضائی اعلام گردید.

دکتر تاویلی در این خصوص اظهار داشت: این اقدام غیرقانونی و غیربهداشتی ضمن ایجاد آلودگی زیست محیطی، موجب تهدید علیه بهداشت عمومی و صنعت دام و طیور کشور گردیده و یقینا دستگاه محترم قضائی نیز با صدور احکام قاطع و بازدارنده، از شکل گیری و فعالیت واحدهای مشابه جلوگیری خواهد نمود.


 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
frzn
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
سلام.
سپاس از اقدام خوب آقای دکتر تاویلی.
مورد فوق شاید بهانه ای برای یاد آوری، خطرات ناشی از ادامه فعالیت اینگونه سود جویان باشد براستی اندکی باید فکر کرد، اندیشید این نوع تولیدات غیر اصولی و آلوده چگونه آسیبی بر پیکره صنعت دام و طیور کشور وارد کرده، و چه عواقب سنگین اقتصادی ناگوار را برای کشور ایجاد مینماید.
شکست سیستم ایمنی دام و طیور و بدنبال آن بروز انواع بیماریها و سپس شیوع عوامل بیماری زا، عاقبتی ست که اینگونه سودجویان طمع کار برای جمعیت دام وطیور و نیز بهداشت عمومی کشورمان سبب میگردند.
از سازمان دامپزشکی کشور، انتظاری بجا و شایسته میرود، تا با این پدیده، ضد بهداشتی و افت اقتصاد کشور، برخورد های قاطعانه تری را با این مهم در پیش گیرد.
نظر شما
ادامه