کد خبر: ۴۶۵۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در کل کشور حدود چهار میلیون راس دام سنگین و ۵۵ میلیون راس دام سبک وجود دارد.

به گزارش زرین خبر، «دکتر سیدبهمن نقیبی» در حاشیه بازدید از میادین دواب در میاندوآب، اظهار کرد: حفظ سرمایه دامی و تضمین سلامت فروارده های خام دامی دو محور و نقش مهم سازمان دامپزشکی هستند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور افزود: این مدیریت با استفاده از اختیارات و امکاناتی که دارد در ارتباط با بیماری های دامی و کنترل آنها اقدام می کند.

وی با بیان اینکه بیماریهای دامی و بیماری های مشترکی که بین دام و انسان وجود دارد، می تواند خسارت بار بوده و بهداشت عمومی را تهدید کند، افزود: پایه کار ما علاوه بر قرنطینه دام ها و رعایت اصول بهداشتی، واکسیناسیون است.

نقیبی با اشاره به بیماری تب برفکی، اظهار کرد: واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در مراحل مختلف و در طول سال انجام می گیرد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: پتانسیل خوبی در کشور برای تولید واکسن تب برفکی وجود دارد و با حمایت های انجام گرفته و با افزایش حجم تولید واکسن، می توانیم علاوه بر نیاز کشور، زمینه برای صادرات نیز فراهم شود.

وی به جمعیت دامی کشور اشاره کرد و افزود: در کل کشور حدود چهار میلیون راس دام سنگین و ۵۵ میلیون راس دام سبک وجود دارد.

نقیبی با بیان اینکه واکسیناسیون دام های سبک به صورت رایگان و سنگین با پرداخت هزینه واکسیناسیون توسط دامداران انجام می شود، تصریح کرد: در طول سال دام های سبک بسته به منطقه، یک یا دو بار و دام های سنگین مانند گاو و گوساله سه بار در سال واکسینه می شوند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور در مورد وضعیت بیماری تب برفکی در کشور نیز گفت: این بیماری یک بیماری بومی است ریشه کن نشده و وضعیت امسال کشور نیز در مورد این بیماری که چند سال اخیر داشتیم، بدتر نیست.

وی با بیان اینکه میادین دواب یکی از مکان هایی که به لحاظ ایمنی از منشاهای شیوع بیماری هستند، افزود: امیدواریم یک راهکار عملیاتی از طریق دامپزشکی و استان اتخاذ شود تا مشکلی به نام بیماری به دلیل تجمع دام ها در میادین نداشته باشیم.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
................
جمعیت دامی براساس واحد است نه راس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
واحد دامی کلی تر است و استفاده از راس یا سر (head) هیچ مشکلی ندارد. فقط بایستی در همه موارد از یک نوع معیار اندازه گیری استقاده شود!
ناشناس
|
Romania
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
همین واکسیناسیون پدر دام رو درآورده
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
مایه کوبی دام سبک را رایگان گفتند و مایه کوبی دام سنگبن پولی ...ولی در آذربایجانغربی همه چی پولی هستش....چرا؟؟؟
نظر شما
ادامه