کد خبر: ۴۶۵۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

سرپرست فرمانداری یزد از ایجاد کمپ‌های زنده گیری و نگه داری حیوانات ولگرد جهت کاهش بیماری‌های مربوط به حیوانات در سطح شهر خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «احمد ترحمی» گفت: کارگروه مبارزه با حیوانات ناقل بیماری‌های  مشترک بین حیوان و انسان با توجه به سلامت و بهداشت جامعه تشکیل شد و بیماری‌های ناشی از گزیدگی حیوانات در شهرستان‌های مختلف استان بررسی و راه کار‌هایی برای کاهش گزیدگی و بیماری مطرح شد .

ترحمی با بیان اینکه درمان بیماری هاری بسیار دشوار و هزینه بر است، افزود: باتوجه به آمار ۹۰ درصد گزیدگی‌ها در کشور ناشی از گزیدگی سگ‌های ولگرد بوده که در استان یزد ۵۶ درصد آمار گزیدگی‌ها مربوط به گزیدگی گربه‌ها بوده که این آمار زنگ خطری برای انتقال  بیماری هاری  به جامعه است.

سرپرست فرمانداری یزد بیان کرد: کمپ‌هایی برای  زنده گیری،  نگه داری سگ‌های ولگرد و گربه‌ها در سطح شهر وجود دارد و همچنین تمهیداتی برای کنترل بیماری هاری در بین کانون سگ‌های ولگرد و گربه‌ها در این کمپ‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی مردم موثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هاری است، گفت: در صورت کوچکترین گزیدگی و یا زخم ناشی از گزیدگی حیوانات برای مردم اتفاق افتاد بلافاصله به  مراکز درمانی  مراجعه و روند درمانی خود را سپری کنند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
1
مراکز بهداشتی!

خوشبختانه در همه شهرهای بزرگ برای پیشگیری و جلوگیری از بیماری هاری حداقل یک پایگاه بهداشت و سلامت توسط وزارت بهداشت برای تامین واکسن و سرم هیپرایمیون مربوطه اختصاص داده شده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
در یزدفقط مرکزبهداشت نیکوپور عملیات واکسیناسیون هاری انجام میدهدو آن هم فقط افراد درمعرض خطربیشترواکسینه میشوند.آگاه سازی عمومی ضعیف است.
نظر شما
ادامه