کد خبر: ۴۶۵۵۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
گفت‌وگوی «حسین شمس» با روزنامه شهروند:
«حسین شمس» افزود: این کار درآمد خوبی برای من دارد؛ چون هم در سود شریک هستم و هم مبلغی را ماهیانه دریافت می‌کنم؛ رقم چشمگیری است ...
 

حکیم مهر: سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه این روزها در کار واردات گوشت برزیلی است!

به گزارش حکیم مهر، «حسین شمس» در بخشی از گفت‌وگویش با روزنامه شهروند گفت: راستش من بعد از تیم‌ملی مدتی هنوز در ورزش فوتبال و فوتسال ایران بودم؛ مثلا در زمان سردار رویانیان به‌عنوان مدیر فنی پرسپولیس کار کردم ولی امسال تصمیم گرفتم دنبال فوتسال نباشم و سراغ یک کار دیگر بروم؛ برای همین امسال یکی از دوستان نزدیکم که در کار واردات گوشت برزیلی بود از من دعوت کرد و من هم قبول کردم .

فرآیند واردات گوشت از برزیل به چه صورتی است؟

اگر یک نهادی از ما درخواست کند که برای ما گوشت دو یا سه کیلویی با برند خودمان بسته‌بندی کنید، ما در همان برزیل کار بسته‌بندی‌اش را انجام می‌دهیم و بعد از منجمد شدن به ایران می‌فرستیم. در کل ما زیر نظر وزارت جهاد کار می‌کنیم و تولیدمان را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و این وزارت توسط جاهایی که دارد، آنها را برای فروش عرضه می‌کند .

چطور به ایران می‌آیند؟

با کشتی؛ تقریبا یک ماه طول می‌کشد .

در چند وقت اخیر به خاطر گران‌شدن گوشت، مصرف گوشت برزیلی هم بین مردم جا افتاده است اما هنوز هم خیلی‌ها به این گوشت حس خوبی ندارند. شما که جزو واردکننده‌های این گوشت هستید، به نظرتان چقدر طرفدار دارد؟

ببینید! سالیانه 100‌هزار تن گوشت برزیلی وارد ایران می‌شود. قبل از این گرانی‌های اخیر این گوشت فقط در سبد رستوران‌ها بود ولی الان که گوشت گوسفندی به کیلویی 71هزار تومان رسیده است، گوشت برزیلی با قیمت کیلویی 26 تا 30هزار تومان عرضه می‌شود؛ بنابراین طبیعتا وارد سبد خانوارها هم شده است. من پیش‌بینی می‌کنم در ‌سال 98، 100‌هزار تن در‌ سال قطعا به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد .

سال گذشته قیمتش چقدر بود؟

اوایل که خیلی ارزان بود حتی کیلویی 5،6 هزارتومان قیمت داشت اما کم‌کم به ارزش غذایی‌اش پی بردند و رستوران‌ها هجوم آوردند و بازارش داغ‌تر شد؛ ‌سال گذشته کیلویی 20 تا 22هزار تومان بود .

بنابراین الان با یک رشد تقریبا 20‌درصدی مواجه شده است؛ شما با ارز دولتی این گوشت را وارد می‌کنید؟

بله! ارز دولتی است و دولت بشدت حمایت می‌کند .

خودتان و خانواده‌تان از گوشت برزیلی استفاده می‌کنید؟

بله! ما هم اکثرا از مغز ران گوساله برزیلی برای تهیه غذاهای‌مان استفاده می‌کنیم .

از نظر ارزش غذایی گوشت باکیفیتی است؟

بله! بسیار سالم است و ارزش غذایی بالایی دارد. برزیل یک منطقه سرسبز است و چون فقط گوساله نر جوان را کشتار می‌کنند، گوشتش بسیار مرغوب است. ضمن این‌که ما در آن‌جا یک ناظر شرعی و یک پزشک بهداشت داریم که روی گوشت‌ها نظارت می‌کنند و سلامت گوشت تأیید شده است .

شما یک زمانی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتسال برای مسابقات به برزیل سفر می‌کردید اما الان از میدان ورزش رفته‌اید و از این کشور گوشت وارد می‌کنید. این وجه شباهت و تمایزهای کارتان جالب است؛ الان خودتان هم برای این کار به برزیل می‌روید؟

بله! شاید جالب باشد. همانطور که گفتید من به خاطر فوتسال خیلی به برزیل رفته بودم. بیشتر از شاید 20 سفر و در اکثر شهرهایش هم با تیم‌ملی رفته‌ایم و بازی داشته‌ایم. شانسی که ما داشتیم این بود که فدراسیون‌های وقت مثل آقای صفایی فراهانی و کیومرث‌ هاشمی بشدت از بازی‌های تیم در کشورهای خارجی حمایت می‌کردند .

پیشنهاد سرمربیگری در کشورهای دیگر را ندارید؟ مثلا خود برزیل که حالا کسب‌وکارتان هم در این کشور است .

برزیل که نه! (می‌خندد) ولی در حال حاضر دو پیشنهاد دارم که یکی از آنها از تیم‌های کشوری در جنوب شرقی آسیا است و یکی دیگر هم که یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است که در حال مذاکره با آن هستم .

اسم کشورها و تیم‌ها را نمی‌گویید؟

اجازه دهید اسم‌شان را نگویم. تا یکی، دو هفته  آینده اگر مذاکراتم بر سر قیمت به نتیجه برسد، اعلام خواهم کرد؛ چون الان اگر بگویم رندان می‌روند و جلویش را می‌گیرند !

با اعداد و رقم‌هایی که گفتید در فوتسال وجود دارد، قطعا بیزینس جدیدتان یعنی واردات گوشت برزیلی قابل مقایسه با این ورزش هم نیست؛ اما خودتان بگویید الان از کسب‌و‌کارتان راضی هستید؟

بله! درآمد خوبی برای من دارد؛ چون هم در سود شریک هستم و هم مبلغی را ماهیانه دریافت می‌کنم؛ رقم چشمگیری است .

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
مشکل دقیقاً از جایی شروع میشه که تو وطنم پاره تنم هیچ چیز جای خودش نیست ‌‌‌و‌ هیچکس به کار خودش مشغول نیست!! مربی فوتبال گوشت از برزیل وارد میکنه و پزشک بهداشت به سلامت گوشت نظارت میکنه و ...!
vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
مملکت ابوالمشاغل!!!
حتی ورزشکاران این خطه هم اخلاق ورزشی و باختن وای به حال دیگران!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
شاید نمی دانسته است!
احتمالا
منظورش بازرس بهداشتی دامپزشک است!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
2
تجارت و سرمایه گذاری اشکالی نداره. آنچه مایه تاسفه اینه که چرا باید وابسته به واردات باشیم؟! چرا با توجه به این همه فارغ التحصیل بیکار دامپزشکی و دامپروری و کشاورزی، باید از هزاران کیلومتر آنطرفتر دنبال قوت و غذا باشیم؟! چرا از استعدادها و منابع داخلی حمایت درخور نمیشه؟! چرا خیلی ها منافع خود را در واردات میبینند، نه در این مورد، بلکه در بسیاری موارد دیگر، و موجب زمینگیر شدن و تعطیلی حرف مختلف شده اند؟! و چراهای بسیار که در این مجال نمیگنجد.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
معلومه زمان سردار رویانیان مدیر بود خوب یاد گرفته از ......... چطوری استفاده کنه...
نیکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
پزشک بهداشت؟؟؟؟؟
جای تاسفه که نمیدونه تو هیج جای دنیا پزشک برای سلامت گوشت تولیدی نظر نمیده و دامپزشک صلاحیت بازرسی و اعلام نظر رو داره!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
البته با توجه به اینکه سنگ بنای مشترک سازمان دامپزشکی و موسسه رازی در سال 1303 تحت عنوان "دائره دفع آفات حیوانی و سرم سازی" در وزارت بهداشت (اداره صحیه) گذاشته شد،
باعث شد که تا سالها بعد حتی پس از 1320 دکتران دامپزشک با پست سازمانی "پزشک یکمی" در وزارت کشاورزی استخدام شوند!

ضمن اینکه ما با کمال افتخار پزشک "دام" هستیم و دکتران دامپزشک نقش خود را با توجه به اصل پیشگیری بهتر از درمان است تنها با
پزشکان پایگاه های پایش بهداشتی و مایه کوبی هم تراز می دانند!
ناشناس
|
France
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
0
معلوم نیست چه خبره!!!!!! انگار ما کارمندا فقط بدبختیم و درجا می زنیم
ناشناس
|
New Zealand
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
0
ممنوعیت انتصاب مدیران کل و معاونین و روسای دامپزشکی در استانها بعنوان مدیر جهاد کشاورزی باعث شکوفایی و ترقی دامپزشکی میشود.چون کار تخصصی خود را ول کرده در راهروهای استانداری و مدیریت و برنامه ریزی سرگردانندو از دامپزشکی بیخبر
نظر شما
ادامه