کد خبر: ۴۶۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور و زنبور عسل دامپزشکی استان بر ضرورت انجام اقدامات مراقبتی برای حفظ جمعیت و سلامت زنبورهای عسل در فصل زمستان هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی، «دکتر قاسم عجم» گفت: قدرت زمستان گذرانی خوب کندو وابستگی مستقیم با عملکرد کلنی زنبور عسل دارد و در فصول سرد سال با مصرف عسل، انرژی مصرفی به صورت گرما در فضای اطراف بدن ساطع می گردد از این رو عسل در بقای زمستانه زنبورهای عسل نقش مهمی دارد.

 وی به زنبورداران توصیه کرد: فضای داخل کندو را با موادی از قبیل روزنامه، برگ خشک درختان و گونی های پلاستیکی پر کنند تا فضای داخل کندو کاملا تنگ و متراکم شود و به حفظ گرما در روزهای سرد کمک نماید.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور و زنبور عسل دامپزشکی استان اظهار داشت: کندو باید حداقل 15 تا 20 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد تا رطوبت را از زمین نگیرد و همچنین با آمدن برف، دریچه ی پرواز بسته نشود.

این مسئول تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود آب باران به داخل کندو، کندو باید کمی به سمت جلو مایل باشد، پوشش درب ورودی زنبوران به کندو را تا حدی که یک زنبور بتواند از آن عبور کند بسته و سایر درزهای کندو را با بتونه یا گل بپوشانند.

عجم در مورد نکات بهداشتی زمستان گذرانی گفت: مبارزه با انگل واروآ در فصل پاییز باید انجام شده و بقایای دارو و کنه های مرده قبل از زمستان از کندو جمع آوری شود.

 وی یادآور شد: در داخل ظروف شربت خوری کندوها، نباید به هیچ عنوان شیره و شربتی باقی مانده باشد. بعضی مواقع دیده می شود که به دلایلی شربت در داخل کندو باقی مانده و مشکلاتی را به لحاظ بهداشتی و زیستی برای جمعیت کندو در طول زمستان به وجود آورده است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
درود بر پرسنل خدوم و زحمتکش اداره دامپزشکی شهرستان چناران
نظر شما
ادامه