کد خبر: ۴۶۵۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

رییس اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی درباره بیماری شیوع تب برفکی در استان هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر شیرازی» در کارگروه تخصصی توسعه روستائی در ملکان گفت: متاسفانه این بیماری از طریق دام های آلوده از استانهای همسایه وارد استان آذربایجان شرقی شده است.

وی افزود: 29 کانون در استان آلوده به تب برفکی است که 4 کانون مربوط به شهرستان ملکان است.

رییس اداره مبارزه با بیماریهای دامی دامپزشکی استان گفت: در استان آذربایجان شرقی 5میلیون و300هزار راس دام سبک وبیش از 500 هزار راس دام سنگین وجود دارد که اگر 75 درصد این دام ها واکسیناسیون شوند، شاهد شیوع هیچ نوع بیماری دامی نخواهیم بود.

شیرازی افزود: متاسفانه دامداران برای دریافت واکسن که تنها 3 تا 6 هزار تومان هزینه دارد اقدام نمی کنند که این بی توجهی منجر به آسیب پذیری دام آنها در برابر بیماری تب برفکی می شود.

وی گفت: تنها راه مقابله با بیماری تب برفکی دام های سنگین واکسن زدن به موقع است که در سال سه بار انجام می گیرد.

وی افزود: ویروس این بیماری قوی است وخیلی زود به دام های سالم از طریق بزاق دهان ،هوا وحتی فضولات حیوان آلوده سرایت می کند وقابل انتقال به انسان نیست.

«محمدباقر خانی» فرماندار ملکان نیز از تعطیلی بازار هفتگی ملکان که روزهای شنبه دایر می شود تا اطلاع ثانوی خبرداد و گفت: بعضی افراد فرصت طلب با خرید دام های آلوده از استان های دیگر با قیمت ناچیز اقدام به فروش آنها در بازار هفتگی ملکان می کنند که به منظور جلوگیری از انتقال بیماری این بازار فعلا از شنبه هفته آینده تعطیل است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
1
اصولا مراکز عرضه و فروش دام خطرناکتربن محل ها برای گسترش بیماریها هستند!

ضمن تشکر از اقدام بجای اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در تعطیلی مرکز مربوطه،
خواهشمند است بررسی شود که آیا این اداره به شکل ابتکاری به عنوان نخستین استان می تواند فروش و عرضه اینترنتی دام و انتقال مستقیم آن را از مرکز پرورش به محل خریدار سامان دهد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
1
تقصیر ادارات دامپزشکیه که یک عمر مجانی کار کردن دامدارا رو پر رو بار اوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
دقیقا حرف شما درسته....مجانی کار کردن همشون رو پررو کرده و ارزشی دیگه واسه انجام کار قائل نیستن
دکتر
|
Canada
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
0
بنده پیشنهاد میکنم اداره کل آذربایجان شرقی واکسن بی والان و وتال ترکیه را خودش خریداری کند و به وسیله بخش خصوصی تزریق کند. و نیروی بخش خصوصی به ازای هر تزریق دام سبک ۳۰۰ تومان و دام سنگین ۲۵۰۰ تومان از دامدار پول بگیرد. و افراد شبکه ها نظارت بر طرح رو انجام بدن
نظر شما
ادامه