کد خبر: ۴۶۵۷۸
 
 

در مراسم رئیس جدید شورای نظام دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر محسن صادقی» به عنوان رییس جدید شورای نظام دامپزشکی استان منصوب و از خدمات «دکتر شاهرخ پاکباز» رییس پیشین این شورا تجلیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر محمدحسین انصاری فرد» قائم مقام سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در مراسم معارفه روسای پیشین و جدید شورای نظام دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید، گفت: سازمان نظام دامپزشکی ایران یک نهاد مستقل غیردولتی بوده که در  استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد اعضاء آن  417 نفر اعم از دامپزشک متخصص، عمومی، کارشناس ارشد، کارشناس، کاردان و تکنسین دامپزشکی می باشد.

وی وظایف اصلی این سازمان را شامل نظام دادن به امور دامپزشکی، تنظیم روابط حرفه ای بین اعضا، ارتقای شئون حرفه ای دامپزشکی، رفع مشکلات و نیازهای موجود در این حرفه، حمایت از ارایه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات دامپزشکی و ارایه آموزش های دامپزشکی لازم در رده های مختلف اعلام کرد.

قائم مقام سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: سازمان نظام دامپزشکی توانمندی های قابل توجهی دارد که دارای گستردگی زیادی در حوزه کاری اعم از صدور پروانه های بهداشتی مراکز دامپروری، صدور پروانه های مراکز بخش خصوصی دامپزشکی در قالب مواد دو، پنج و 19 قانون جامع نظام دامپروری می باشد.

وی اظهار کرد: این سازمان برنامه های متعددی برای اعضای خود دارد که از مهمترین آنها می توان به تلاش برای بهبود امنیت شغلی، رفع مشکلات بیمه ای و رفاهی و ارتقای دانش و مهارت آنان اشاره کرد.

انصاری فرد  عنوان کرد: سازمان نظام دامپزشکی قصد دارد در دور جدید واگذاری مسئولیت ها از توان و تجربیات روسای پیشین شورای نظام دامپزشکی استانها بعنوان اتاق فکر این سازمان بهره گیرد.

«الیاس تاج الدینی» رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از شورای نظام دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی بعنوان دو بال اصلی وزارت جهادکشاورزی نام برد و گفت: الحق و الانصاف این دو نهاد غیر دولتی اکثریت امور تصدی گری مربوط به وزارت جهادکشاورزی در دو بخش تامین و امنیت غذایی بر عهده دارند که شایسته است ضمن حمایت از این دو نهاد، بطور ویژه از آنها تجلیل نمود.

«دکتر عبداله بهمنش» مدیرکل دامپزشکی استان ضمن تقدیر از رئیس و اعضاء قبلی شورای نظام دامپزشکی استان گفت: برخی دستورالعمل ها و شیوه نامه های ارسالی از سازمان نظام دامپزشکی کشور دست و پا گیر بوده و روند صدور پروانه ها را دچار اختلال می نماید که شایسته است ابلاغ این نوع دستورالعمل ها متناسب با وضعیت مراکز دامپروری، موقعیت استراتژیک استانها و سایر عوامل دخیل به استانها ابلاغ گردد.

«دکتر شاهرخ پاکباز» رئیس پیشین شورای نظام دامپزشکی استان ضمن تقدیر و تشکر از از همه اعضا نظام دامپزشکی بویژه اعضاء دوره سوم شورای نظام دامپزشکی استان، به بیان عملکرد چهار ساله خود در بخش های مواد 19، دو، پنج، آموزش و رفاهی پرداخت و گفت: علیرغم برخی مشکلات، کمبود امکانات و مبهم بودن برخی دستورالعمل ها توانستیم وضعیت نه چندان خود شورا در سال 93 را به وضعیت مطلوب و در شان حرفه دامپزشکی در سال 97 برسانیم.

«دکتر محسن صادقی» رئیس جدید چهارمین دوره شورای نظام دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از از همه اعضاء و حسن اعتماد شورای نظام دامپزشکی استان و کشور، به بیان دیدگاه و برنامه های خود پرداخت و گفت: با توجه به سنتی بودن شیوه دامداری در استان و عدم رونق مراکز صنعتی دامپروری در استان و عدم وجود کارخانجات مواد غذایی، شایسته است سازمان نظام دامپزشکی کشور کهگیلویه و بویراحمد را در بحث امکانات، رفاهیات و ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی ویژه ببیند.

در پایان این مراسم احکام رئیس جدید شورای نظام دامپزشکی استان، نائب رئیس، دبیر و مسئول امور مالی به ترتیب به دکتر محسن صادقی، دکتر بهنام بهرامی، دکتر راضیه یزدانپناه و دکتر سید مختار رجائی اهداء و از زحمات چهارساله دکتر شاهرخ پاکباز، رئیس پیشین این شورا تجلیل بعمل آمد.

 
 
نظر شما
ادامه