کد خبر: ۴۶۶۰۰


براساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، توزیع و فروش تمام داروهای ضدمیکروبی پزشکی مورد استفاده در پرورش حیواناتی که برای تولید غذای انسانی مصرف می شوند، در آمریکای شمالی طی سال های 2016 و 2017، حدود 33 درصد کاهش یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، این گزارش FDA درباره توزیع و فروش داروهای ضدمیکروبی مورد استفاده در حیوانات تولیدکننده غذا نشان می دهد که تلاش هایی در زمینه نظارت بر داروهای ضدمیکروبی انجام شده است.

براساس این گزارش، در کنار آمار ارائه شده برای سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، میزان فروش داخلی آنتی بیوتیک ها از سال ۲۰۱۵، تا ۴۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

با این وجود FDA اعلام کرده است که آمار فروش، میزان دقیق استفاده از داروهای ضدمیکروبی را نشان نمی دهد، اما کم شدن حجم فروش، تاثیر قابل توجهی بر کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها دارد.

«اسکات گاتلیِب»، کمیسیونر FDA در این باره می گوید: گزارش تجارت فروش داروها در سال ۲۰۱۷ بسیار قابل توجه است. خوشحالیم که فروش و توزیع این داروهای ضدمیکروبی کاهش قابل توجهی در دو سال گذشته داشته است.

او افزود: با این وجود ارائه آمار فروش و توزیع این داروها در سال ۲۰۱۷ نمی تواند برای پیش بینی اعداد و ارقام در سال های آینده مورد استفاده قرار گیرد. امیدواریم که این روند کاهشی ادامه دار باشد.

وی افزود: آمار به دست آمده در گزارش سال ۲۰۱۷ از میزان فروش داروهای ضدمیکروبی حیوانی توسط کارخانجات تولیدکننده به دست آمده است و نمی تواند به عنوان آمار مصرف دقیق مورد استفاده قرار گیرد. برای نمونه دامداران و پرورش دهندگان حیوانات ممکن است داروهای ضد میکروبی را خریداری کنند، اما هرگز مورد استفاده قرار ندهند یا در سال های بعد مصرف کنند.


 
نظر شما
ادامه