کد خبر: ۴۶۶۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی آبادان، سمنان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و قزوین

 

رئیس شبکه دامپزشکی آبادان:
140 میلیون تومان برای بهسازی کشتارگاه آبادان اختصاص یافت


رئیس شبکه دامپزشکی آبادان گفت: 140 میلیون تومان برای بهسازی کشتارگاه این شهرستان اختصاص یافت.

مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر در آبادان وجود داشته مسئله کشتارگاه سنتی این شهرستان است.
وی افزود: این کشتارگاه به دلیل قدمت و سنتی بودن علاوه بر مشکلات مختلف ایجاد شده هزینه نگه‌داری بالایی نیز دارد.
رئیس شبکه دامپزشکی آبادان ادامه داد: علاوه بر این و باتوجه به اینکه یک کشتارگاه صنعتی در خرمشهر وجود دارد مجوز احداث کشتارگاه جدید و صنعتی مناسب در آبادان داده نمی‌شود.
کنارکوهی تصریح کرد: این مسئله باعث شده است تا در حال حاضر و در آبادان با اتکا به کشتارگاه موجود نسبت به کشتار و توزیع گوشت اقدام شود.
وی اضافه کرد: هزینه نگه‌داری کشتارگاه فعلی آبادان باتوجه به مشکلاتی که در آن وجود دارد سالانه بالغ بر یک‌صد میلیون تومان است.
رئیس شبکه دامپزشکی آبادان خاطرنشان‌کرد: در این راستا و به منظور بهسازی این کشتارگاه 140 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.
کنارکوهی افزود: البته این میزان اعتبار علاوه بر بهسازی کشتارگاه برای خرید سه دستگاه خودرو سردخانه‌دار نیز هزینه خواهد شد.
وی گفت: این میزان اعتبار علاوه بر 150 میلیون تومان اعتباری است که برای رفع مشکل فاضلاب این کشتارگاه اختصاص داده شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی آبادان اظهارداشت: امیدواریم با انجام عملیات بهسازی این کشتارگاه شاهد رفع مشکلات موجود در خصوص آن باشیم.
کنارکوهی افزود: با این وجود احداث یک کشتارگاه جدید و صنعتی هنوز هم یک نیاز عمده برای شهرستان آبادان است.
رئیس شبکه دامپزشکی آبادان تصریح کرد: باتوجه به آمار بالای کشتار و توزیع گوشت در آبادان وجود تنها یک کشتارگاه در شهرهای آبادان و خرمشهر پاسخ‌گوی نیازها نخواهد بود.
کنارکوهی در پایان ابراز امیدواری‌کرد: با پیگیری مسئولان شاهد اعطای مجوز احداث کشتارگاه جدید در آبادان در آینده نزدیک باشیم.

 

---------------------------------------

 

دیدار مردمی معاون پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور در استان سمنان
 
هم‌ زمان با حضور رئیس جمهور و هیات دولت در استان سمنان، معاون پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با مردم این استان در جریان مشکلات و مسائل آنها در زمینه دامپزشکی قرار گرفت.
مردم استان سمنان در جریان سفر هیات دولت به این استان، با حضور در ستاد ارتباطات مردمی مشکلات خودرا از نزدیک با مسئولین مطرح وپیگیری کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان با استقرار دکتر خالدخداویردی نماینده تام الاختیار سازمان دامپزشکی کشور و مدیرکل دامپزشکی استان، در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به مدت 2 روز از ساعت 8 صبح لغایت 21 شب به مشکلات مردم رسیدگی شد.

 

----------------------------------------

 

بیش از 262 تن فرآورده های دامی از آذربایجان غربی به خارج ازکشور صادر شد
 
اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد : 262 تن و 541 کیلوگرم انواع فرآورده های دامی از آذربایجان غربی از طریق گمرکات رسمی و بازارچه های پیله وری مرزی به خارج از کشور صادر گردیده است.

طی 9 ماه سالجاری بالغ بر 262 تن و 541 کیلوگرم انواع فرآورده های دامی از جمله (گوشت کبک، ماهی منجمد و زنده، پشم، عسل، خوراک ماهی، تخم مرغ خوراکی خوراک دام و طیور) و 4 میلیون و 744 هزار قطعه جوجه یکروزه، 655 هزار و 120 عدد تخم مرغ نطفه دار، یک هزار و 912 کندوی زنبور عسل، 12 هزار و 700 قطعه بچه ماهی و ماهی زینتی،  568 رأس دام زنده (گاو و گوساله) پس از کنترلهای بهداشتی و انجام آزمایشات لازم و صدور گواهی حمل بین المللی به کشورهای عراق، ارمنستان، جمهوری خود مختار نخجوان، روسیه، اوکراین، ترکمنستان و آذربایجان صادر گردیده است.

-----------------------------------------

 

واکسیناتورها بازوان اجرایی مهم دامپزشکی در پیشگیری از بیماریها دام وطیور می باشند
 
دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان در کلاس باز آموزی که برای واکسیناتورها تشکیل شده بود، ضمن بیان این مطلب که واکسیناتورهای دامپزشکی جز مهمترین و اثر بخشترین بازوهای اجرایی سازمان دامپزشکی کشور در پیشگیری از بیماریهای دام و طیور می باشند ابراز امیدواری کردکه مسائل و مشکلات این قشر دامپزشکی با هماهنگی وهمکاری شورای نظام دامپزشکی استان برطرف گردیده تا واکسیناتورها با آسودگی بیشتری نسبت به انجام وظایف خطیر خود اقدام نمایند.
وی با اشاره به اینکه بکارگیری اصول صحیح و رعایت کلیه ضوابط مربوط به واکسیناسیون و رعایت شرایط بیوسکیوریتی(اصول امنیت زیستی) و بهداشتی در مراجعه به دامداریها و مرغداریها جز ارکان اصلی در مدیریت پیشگیری از بیماریها و انتقال آنها می باشد،خواستار واکسیناسیون کامل واحدهای اپیدمیولوژیک بر اساس ضوابط مربوطه ورعایت کامل زنجیره سرد گردیدند.
لازم به ذکر است کلاس یک روزه بازآموزی اصول صحیح واکسیناسیون و رعایت شرایط بیوسکیوریتی برای 200 نفر از واکسیناتورهای پخش خصوصی و دولتی در محل اداره کل دامپزشکی استان تشکیل گردیده بود.

 

-----------------------------------------

 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان رضوی: واحدهای فاقد پروانه بهداشتی دامپزشکی غیرمجاز تلقی می شوند
 
واحدهای پرورش دام و طیور در ابتدای کار می بایست پروانه بهداشتی از دامپزشکی دریافت کنند در غیر اینصورت به عنوان واحد غیرمجاز تلقی شده و تولیدات آن ها از سوی اداره کل دامپزشکی استان تائید نخواهد شد.
دکتر جعفر عطارباشی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: بهداشت اماکن تولید و نگهداری دام و طیور و آبزیان بستر ساز تولید فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی و در نتیجه پایه امنیت غذایی است.
وی اظهار داشت: رعایت موازین بهداشتی در زمان پرورش در کلیه واحدهای دامداری و مرغداری و پرورش آبزیان لازم است و بدین منظور بازدیدهای متناوب از سوی بازرسان این اداره کل به منظور رعایت حریم و فواصل واحدها با شهر و روستا و اماکن عمومی و سایر صنایع در راستای جلوگیری از بروز بیماری ها و گسترش آن ها، کنترل بهداشتی تاسیسات و تجهیزات از نظر
اقلیمی، تهویه، نور آفتاب، وضعیت آخور و آبشخورها و همچنین مصالح بکاررفته در آن و کنترل بهداشتی فردی کارکنان و کارگران از طریق دریافت کارت بهداشت کارکنان دامداری ها صورت می گیرد.
جعفر عطارباشی خاطرنشان ساخت: طی 9 ماهه اول سال 89، بیش از 1800 مورد بازدید از اماکن دامی توسط دامپزشکی استان صورت گرفته و طی همین مدت تعداد 930 فقره پروانه بهداشتی بهره برداری صادر و یا تمدید شده است که از این تعداد 634 فقره پروانه بهداشتی دام و 279 فقره پروانه بهداشتی ماکیان(مرغداری های گوشتی و تخمگذار و ...) بوده و در همین بازه زمانی نیز 30 مورد بازدید از مزارع پرورش ماهی صورت گرفته و 17 فقره پرونده بهداشتی نیز برای این گروه صادر و تمدید شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی استان یادآور شد: با توجه به نقش اماکن نگهداری و پرورش دام و طیور به عنوان اولین حلقه زنجیره تولید مواد غذایی سالم به همه تولید کنندگان در این عرصه تاکید می گردد به منظور همکاری در زمینه تامین و تولید فرآورده های بهداشتی و سالم نسبت به اخذ پروانه بهداشتی از دامپزشکی اقدام نمایند در غیر این صورت به درخواست دامپزشکی و به دستور مقام قضایی برخوردهای قانونی صورت خواهد پذیرفت.

 

----------------------------------------

 

یکسال حبس تعزیری جزای عدم رعایت ضوابط بهداشتی - قرنطینه ای دامپزشکی، توسط یکی از دامداران استان قزوین

 

پایگاه اطلاع رسانی دامپزشکی قزوین اعلام کرد : بدنبال طرح شکایت شبکه دامپزشکی شهرستان تاکستان از صاحب یکی از دامداریهای صنعتی آن شهرستان مبنی بر عدم رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای که زمینه ساز گسترش بیماری به سایر واحدها می باشد، شعبه 101 دادگاه عمومی شهرستان تاکستان از توابع استان قزوین فرد خاطی را به یک سال حبس تعزیری محکوم نمود.

 

 

نظر شما
ادامه