کد خبر: ۴۶۶۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: یکپارچه سازی سامانه اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی با دامپزشکی و سایر دستگاه‌ها برای رصد و نظارت دام‌ها ضروری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمید زینالی» افزود: در راستای پیشبرد اهداف این سامانه، پلاک گذاری یا شناسنامه دار کردن دام‌ها در دامداری‌های سنتی از چندسال پیش تاکنون در حال پیگیری بوده است.

وی اضافه کرد: طرح پلاک گذاری دام قرار بود ابتدا در دامداری‌های صنعتی اجرا شود تا دام سنگین از ابتدای تولد تا ورود به کشتارگاه تحت نظارت قرار گیرد اما بعدها ضرورت آن در دامداری سنتی نیز احساس شد.

زینالی با بیان اینکه ثبت داده‌های دام کار بسیار وسیع و دشواری است، اظهار داشت: برای این کار قرار شد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم که بعدها به علت شماره گذاری مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی و دامداری‌ها تصمیم گرفتیم از یک سیستم یکپارچه بهره بگیریم.

این مسئول در ادامه گفت: پلاک گذاری دام از سال ۹۵ توسط اتحادیه دامداران روی گوساله‌ها در دامداری‌های صنعتی صورت می‌گیرد و دامپزشکی و مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی اطلاعات آن را در اختیار می‌گیرند.

زینالی خاطرنشان کرد: اگر سامانه مشترک و یکپارچه بین دامپزشکی و دامداری‌های سنتی وجود داشته باشد که این موضوع را پیگیری می‌کنیم، ورود و خروج و قاچاق دام به حداقل می‌رسد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
متاسفانه اتحادیه ها زیاد با دامپزشکی همکاری نمیکنند چون به اشتباه فک میکنن که قوانین دامپزشکی به ضرر اوناس
نظر شما
ادامه