کد خبر: ۴۶۶۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه گفت: بعد از انتشار عکسی از یک سگ نیمه سوز در فضای مجازی به سرعت پیگیر شناسایی عاملان این حادثه هستیم تا برابر قانون با فرد یا افراد مسبب آن برخورد شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مرتضی تقی زاده» افزود: روز دوشنبه 24 دی ماه در یکی از سایت های خبری مربوط به شهرستان زیرکوه عکسی منتشر شد که نشان می داد سگی از تیر برق به دار آویخته شده و زیر پایش آتش روشن کرده اند و نیمی از بدنش سوخته است.

وی گفت: از همان لحظه پیگیر شناسایی عامل یا عاملان این حادثه هستیم و در صورت شناسایی برابر قانون دفاع از حقوق حیوانات با مسببان آن برخورد خواهد شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه با تاکید بر اینکه دادستان شهرستان نیز به دنبال این موضوع است بیان کرد: در واقع جمع آوری سگ های ولگرد به عهده شهرداری ها بوده اما چون این اتفاق یک حادثه غیرانسانی محسوب می شود و از طرفی با حقوق حیوانات مرتبط است، محیط زیست وارد عمل شده و تا پایان نیز به تحقیقات خود ادامه می دهد.

شهرستان زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد.

بازداشت عامل حیوان آزاری در زیرکوه

پیرو انتشار تصویری در فضای مجازی از سوزاندن یک قلاده سگ در یکی از روستا‌های شهرستان مرزی زیرکوه در فضای مجازی، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان بلافاصله به موضوع ورود کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «قاضی مقدس» دادستان مرکز استان خراسان جنوبی با اعلام این خبر تصریح کرد: پس از صدور دستورات لازم جهت شناسایی متهم توسط ضابطین و با همکاری محیط زیست، تحقیقات آغاز شد.

وی افزود: تحقیقات اولیه موید این بود که این حیوان در هنگام سوزندان زنده نبوده است و جنازه حیوان در محل آویزان و سوزانده شده است، همچنین اطلاعاتی هم در خصوص افرادی که به این کار اقدام کرده بودند، بدست آمد.

دادستان مرکز استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات لازم، متهم اصلی لحظاتی قبل شناسایی و بازداشت شد و بررسی انگیزه وی از این اقدام در دست بررسی است.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
3
وای .... امیدوارم مجازات های سنگین برای این قبیل افراد سنگدل و دارای مشکلات روانی در نظر بگیرن تا شاهد تکرار این موارد نباشیم
علی از حاجی آباد زیرکوه
|
-
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
1
بالاخره تاوان این کارشو میبینه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
1
خداوند تمام انسانها را آفریده






هرکسی حیوان بی زبانی را اذیت و ازار دهد در همین دونیاخداوند آن را زجر میده چون خدا دستور داده دانه ای را از دهان مورچه ای نگیرید همه کارهای ما به خود ما برمیگردن
نظر شما
ادامه