کد خبر: ۴۶۶۹۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
 
 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان قزوین گفت: کنترل سگ های ولگرد در سطح شهرها و روستاها برای پیشگیری از مشکلات بهداشتی برای شهروندان ضروری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی فرخزاد» روز سه شنبه در نشست کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان افزود: درحال حاضر تعداد سگ های استان بیش از 10 هزار قلاده رسیده که رشد آن تصاعدی بوده و لازم است که بر اساس ابلاغ وزارت کشور نسبت به کنترل این موضوع اقدام شود.

وی با بیان اینکه همه درقبال حوادث گزیدگی ناشی از سگ‌ها مسئولند،اظهار داشت: در سال 95 اتفاقی تلخی در اسفرورین رخ داد که بسیار ناگوار بود و لازم است که از تکرار این گونه حوادث جلوگیری شود.

فرخزاد به واردات سگ از استان های همجوار به قزوین اشاره کرد و تاکید کرد: لازم است که اقدام و تعامل مشترک با این استان ها انجام شود تا از توزیع و پراکندگی سگ ها جلوگیری شود.

این مسئول در توضیح علت رد شدن زنده گیری از دستور کار، با تاکید بر مرگ با ترحم سگ های ولگرد به جای شیوه های دیگر، تصریح کرد: زنده گیری، عقیم سازی و پلاک گذاری سگ‌ها برای هر قلاده چهار میلیون ریال هزینه ایجاد می کندو شهرداری ها از توان این هزینه ناتوان هستند.

فرخزاد ادامه داد: داروی بیهوشی وارداتی است و اگر بخواهیم از این داروها در خصوص ساماندهی سگ های ولگرد استفاده کنیم، برای هر قلاده سگ هشت میلیون ریال هزینه صرف می شود.

فرخزاد در رابطه با همراه داشتن سگ در خیابان و اماکن عمومی نیز گفت: هرگونه حضور سگ در محل زیست افراد در معابر و اماکن عمومی باید کنترل شده بوده و سگ‌ها باید دارای کارت بهداشت باشند.

وی خاطرنشان کرد: کنترل جمعیت سگ نیازمند فرهنگ‌سازی است صورت بگیرد و باید در این خصوص حقایق را برای مردم بیان کرد تا در طرح های ساماندهی با ما همراه باشند.

فرخزاد از دبیر کارگروه این جلسه نیز خواست تا نتیجه اقدامات کنترل سگ تا یک ماه آینده از فرمانداران و شهرداران اخذ شود.

 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
روشنایی
|
France
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
2
.سگ بی صاحب چه مشکل بهداشتی برای مردم ایجاد میکند؟ برای پیشگیری از یک بیماری یا مشکل مجهول و فرضی که یک گونه جانوری را از محیط زیست حذف نمیکنند‌ هم ادعای شما نادرست و بی منطق است هم راه حل مشکل فرضی شما غیر عقلانی است. شما شهر و استان خودتان را از پسماندهای مواد غذایی پاک کنید آنگاه هیچ حیوانی رشد تصاعدی نخواهد داشت. بهتر است به جای حذف سگها که در حقیقت پاک کردن صورت مسئله است، به فکر از بین بردن علت ازدیاد آنها باشید. وگرنه طبق اصول علمی، عقیم کردن و حتی کشتن باعث کاهش جمعیت نمیشود. باید منابع غذایی نامحدودی که در دسترس حیوان است را حذف کنید و اجازه بدهید سیستم خودکنترلی آنها جمعیت خود را کنترل کند.
با این وضعیت دور ریز مواد غذایی در کشور ما که ۱۰ برابر سایر کشورها است و اوضاع نابسامان جمع اوری زباله های خانگی که حاوی پسماند مواد غذایی است، عملا ۸۰ میلیون ایرانی شبانه روز در حال غذا رسانی به سگها و گربه ها و موش‌ها هستند. راه حل پاکیزه نگهداشتن محیط زیست است نه بزن و ببند و اخته بکن و کشتن سایر موجودات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
4
چقدر خودخواهی چقدر بی انصافی انسانیتتون کجاست
..................
سگ هم آفریده خداست و حق حیات داره
مگه زمین فقط برای ما خلق شده ؟ چه حقی داریم که در مورد زندگی و مرگ این مخلوقات بی گناه اینجور ........ تصمیم میگیریم
اگر انسانیم از روشهای انسانی و اخلاقی کنترل جمعیتشون باید بهره ببریم،هر چقدر هم هزینه داشته باشه
انسان بودن هزینه داره،باید هزینه ش رو پرداخت و الا میشه هیولا بود بدون هزینه
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
5
چه دارویی ۸۰۰ هزار تومان هست.دروغ تا چه حد.متاسفانه حکیم مهر اگه رسانه حامی دامپزشکی هست اون باید جواب این آقا را میداد که حرف مفت نزنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
3
دوست عزیز، اولا شیوه کنترل علمی جمعیت سگ بلاصاحب در همه دنیا بر پایه جمع آوری و عقیم سازی است، بنده حداقل بیست مقاله معتبر د. این مورد از کشور هند و امریکا دارم، باید ۹۰ درصد جمعیت جمع آوری شده عقیم سازی شوند تا جمعیت کنترل شود (بر اساس مقالات و نه نظر من) ، جمعیت سگهای حاشیه شهر برای جلوگیری از ورود حیوانات وحشی به شهر ضروری است و به این علت نباید از بین برود، اما داروی بیهوشی، قیمت پخش گرانترین کتامین به عنوان ارزان ترین داروی بیهوشی بازار ۳۷۵ هزار تومان برای یک ویال پنجاه سی سی است که اگر از کوکتل آن با بعضی دارو ها استفاه شود هم ارزانتر شده و هم دز کمتری استفاده میشود، اما حتی با فرض استفاده از ۱ سی سی به ازای پنج کیلو وزن سگ، در یک سگ بلاصاحب ۳۰ کیلویی فقط ۶ سی سی دارو نیاز است که قیمتش حدود ۴۵ هزار تومان خواهد بود، حالا واقعا این دوستان چطور هزینه داروی بیهوشی را حدود چهارصد هزار تومان حساب کرده اند خدا می داند، سرنگ ویژه این تزریق و سایر وسایل مورد استفاده هم که قیمتی چمدانی ندارد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
شما حتما دستورالعمل OIE در رابطه با سگ های ولگرد را مطالعه کنید. به عنوان یک دامپزشک خدمت شما عرض میکنم متاسفانه به اسم حمایت از سگ های بلاصاحب برخی از افراد ومتاسفانه همکاران به دنبال منفعت مالی و کسب تریبون برای خودشان هستند. در غیر اینصورت با این اوضاع اقتصادی کشور حداقل برای همان شعار حمایت از حیوانات، بدون چشم داشت مالی اقدام به عقیم سازی این حیوانات میکردند در صورتی که همین افراد بدون پرداخت کامل حق العمل خود حتی حاضر نیستند به این حیوانات نگاه کنند . خودتان میدانید و میدانیم که چه بار مالی سنگینی قرار است به شهرداری ها و شهروندان به اسم این طرح به اصطلاح انسان دوستانه، وارد کنیم . من موافق کشتار بیرحمانه حیوانات بی صاحب نیستم ، فقط باید بدانیم قرار نیست چرخ را دوباره اختراع کنیم . با روش کشتار بیرحمانه یا عقیم سازی کورکورانه به جایی نمیرسیم . اما برخی با سوءاستفاده از احساس جامعه بار خود را خواهند بست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
2
......... هشصد هزار تومان؟؟ رو چه حسابی این حرف میرنی؟؟؟؟ البته اگه ۷۰۰ تومنش بره به ...........، همون ۸۰۰ تومن هر قلاده در میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
بهتربن کار ایجاد ارتباط با جمعیت های حامی حیوانات در کشورهای اروپایی و آمریکایی و انتقال آنها پس از مایه کوبی و انگل زدایی با یک هواپیمای باربری است که می تواند تعداد بسیار زیادی را با یک سورتی پرواز به کشور درخواست کننده منتقل کند!
آنجا حداقل سگها به شکل همگانی مورد استقبال قرار خواهند گرفت و این معضل لاینحل کشوری که هر طرف خودش را می زند انشاء الله به شکل اخلاقی و با حداقل هزینه حل خواهد شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
سلام،کلا سازمان،و اموزش عالی باید خروجی،دامپزشک بده،نه هر مقطع دیگری به اسم دامپزشکی...چون نه تعریف مشخصی داره نه کاری که بشه انجام داد،در حالی که در سراسر شهرستانهای کشور بخش قابل توجهی از خدمات دامپزشکی چه در بخش خصوصی ودولتی به عهده همکارانم در هر سطحی به غیر از دکتر است....ولی به نام بقیه وبه کام دکتر ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
0
1
اگه واقعا نگران کنترل جمعیت این زبون بسته ها هستین بهتره تعداد پناهگاه برای اینا زیاد کنید و عقیم سازی شروع کنید واگه خیلی نگران طبیعت هستین و همان طبیعتی که اول ماله حیوانات هست بعد انسانها کاری برای زبالها بکنید و بهترین کار تعداد پناهگاه بیشترکنید وشهرداری وظیفه داره این زبون بسته هارو عقیم کنه و جایی برای اینا درست کنه تا در سطح شهر نباشن و از طرفی ازار واذیت حیوانات باید جرم بحساب بیاد تا شاهد ازار واذیت این زبون بسته ها نباشیم .یادتون نره این سگها همان خدایی افریده که مارو افریده و هرگونه ازار واذیت بشن باید اون دنیا جواب پس بدین و همان اندازه که انسان حق زندگی داره حیوانات هم حق زندگی دارن .لطفا بجای این حرفا فرهنگ سازی کنید که در هرزمینه ای فرهنگ پایینه ..حیوانات حق زندگی دارن وافریده ما یکیس
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
سگها ۱۰۰۰۰ ساله با انسان زندگی کردهاند و خدماتشون به انسان از پلیس و هلال احمر و گله داری و نگهبانی همچنان ادامه دارد منصفانه نیست به چشم انگل و مزاحم دیده شوند و بی آب و غذا زندانی شوند انسان به سگ و اسب و شتر مدیون است باید با استفاده از دانشجویان داوطلب و حامیان حیوانات این موجودات دوستدار انسان مدیریت و عقیم شوند با بی عدالتی در حق این موجودات شهروندان بسیاری دچار ناراحتی های عصبی و روانی میگردند و رضایتی از حاکمان نخواهند داشت
نظر شما
ادامه