کد خبر: ۴۶۷۰۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
مدیران دامپزشکی کشور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از سامانه عرضه مرغ و گوشت میدان بهمن، یک مرکز بسته‌بندی در شهریار، یک فروشگاه عرضه فراورده‌های خام دامی و یک سردخانه بازدی کردند ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: صبح روز سه‌شنبه رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان، رئیس و معاون بهداشتی سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مدیرکل پشتیبانی امور دام، مدیرکل و تعدادی از مسئولین دامپزشکی استان تهران از سامانه عرضه و توزیع مرغ و گوشت میدان بهمن، یکی از مراکز بسته‌بندی شهرستان شهریار، یکی از فروشگاه‌های عرضه فراورده‌های خام دامی و یک واحد سردخانه بازدید کردند.

 به گزارش خبرنگار اعزامی حکیم مهر، در این دیدارها رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن بازدید از غرفه عرضه و توزیع، در جریان کم و کیف و نحوه توزیع مرغ و گوشت به‌خصوص محصولات تنظیم بازار قرار گرفت.

 «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» با بیان اینکه دامپزشکی به‌دلیل نوع کار تخصصی، کنترل و نظارت‌بر تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی از مبداء تا سفره مردم را بر عهده دارد، گفت: «در تمامی مراحل، دامپزشکان و بازرسان مستقر در مراکز حضور داشته و نظارت بهداشتی را اعمال می‌کنند.

وی ادامه داد: «با توجه به شرایط کنونی کشور، تسریع و تسهیل در ترخیص گوشت‌های وارداتی با رعایت کامل مقررات و ضوابط بهداشتی از اولویت‌های سازمان دامپزشکی است.»

رفیعی‌پور در ادامه به تداوم همکاری بخش خصوصی و دامپزشکی به منظور ارتقاء سطح بهداشت عمومی تاکید کرد و افزود: «امروز با نیت بازدید و عرض خداقوت به همه کسانی که در حوزه تامین پروتئین کشور تلاش می‌کنند، این بازدیدها را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: «ما در ابتدا باید بدانیم که حوزه میادین در کلانشهر تهران که مصرف کننده بزرگی است چه سهمی از درصد پروتئین کشور را به خود اختصاص داده است؛ کمااینکه تهران ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ، ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن گوشت قرمز و در حوزه آبزیان ۴۰۰ هزار تن تولید دارد و البته واردات در حوزه گوشت قرمز نیز بیش از ۱۴۰ هزار تن است که این عدد قابل توجه است.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور فعالان بخش عرضه محصولات را پیشانی تمام زحمت‌کشان تولید غذا عنوان و خاطر نشان کرد: «اگر در بخش انتهایی شرایط بهداشتی و سلامت را رعایت نکنیم، همه زحمات همکاران ما در چرخه‌های قبلی نادیده گرفته می‌شود.»

وی اضافه کرد: «اگر در حوزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کشور در شرایط بدی قرار نداریم، دلیل آن زحمات همه دوستان در حوزه توزیع و زحمت تولید‌کنندگان و دامپزشکان است. مجموع این عوامل باعث می‌شود مردم در سلامت کامل با یک غذای با کیفیت و بهداشتی و سالم باشند.»

نصب تمثال دامپزشک با لباس سپید در فروشگاه‌های عرضه محصولات لبنی پیشنهاد خوبی است

رفیعی‌پور در پایان با تاکیدبر اینکه در فروشگاه‌های عرضه محصولات لبنی باید تاییدیه‌های دامپزشکی در محل دید مردم نصب شده باشد، تصریح کرد: «تمثال دامپزشک با لباس سپید نیز پیشنهاد خوبی است که می‌تواند در فروشگاه‌ها نصب شود.»

در ادامه مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران با تاکید بر اینکه بعد از حضور دکتر واعظی در اداره کل دامپزشکی استان تهران مشکلات ما در سطح استان به صفر رسیده است، گفت: «در حال حاضر قیمت مرغ گرم در تمام میادین ۹۸۰۰ اعلام شده است.»

دکتر رضا سالمی تصریح کرد: «ما در خصوص گوشت قرمز گرم وارداتی مقداری مشکل در توزیع داریم که قرار شد از امروز به جای گوشت گرم، گوشت منجمد جایگزین کنیم.»

در ادامه معاون فرماندار تهران با یادآوری اینکه ما در بحث نظارتی با مشکل کمبود نیرو مواجه بودیم، گفت: «از شهرداری تهران به ازای ۲۰ نفر نیروی کارشناس و دامپزشکی که جذب کرد، تشکر می کنیم.»

اسماعیلی با بیان اینکه میادین ما بازوی بسیار ارزشمندی برای مدیران دولتی هستند، تصریح کرد: «در این زمینه شهرداری ضمن اینکه وظایف خود را انجم می‌دهد در کنار مدیران دولتی نیز بوده و هست و با تمام توان و اختصاص یارانه‌های فراوان تجهیزات بزرگی را در اختیار توزیع مناسب میوه و تره بار قرار می‌دهد.»

وی ادامه داد: «از رئیس سازمان دامپزشکی درخواست می‌کنیم که در بحث تامین، نحوه توزیع و قیمت‌گذاری‌ها نظرات شهرستان و مدیران استان را لحاظ کند. گاهی ورودی گوشت ما صفر بوده که باعث تاسف است و حداقل باید ۱۵۰ تن وارد می‌شده تا تعادل حفظ شود. چرا که تنظیم بازار بر مبنای عرضه و تقاضاست و با این روند به شکل خود به خود دچار تلاطم بازار خواهیم شد.»

اسماعیلی خاطرنشان کرد: «در بحث‌های نظارتی کار سازمان دامپزشکی بی‌نظیر است و حرف برای گفتن دارد، اما بهتر است از نظرات کارشناسان توزیع و بازاریابی که دارای تجربه هستند نیز استفاده کنیم و دست واسطه‌هایی که در بازار اختلال ایجاد می‌کنند کوتاه کنیم.»

 
 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
1
به جای کنترل قاچاق دام زنده ارز مملکت رو می دن می ره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
عجباااااااا.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
4
حق و حقوق شندرغازی مسئولین بهداشتی رو بدن عکس تمثال ارزونی خودشون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
6
چرا فقط مسولین دامپزشکی لباس فرم پوشیدند . مگر بقیه نمیتوانند ناقل آلودگی باشند ؟
پاسخ ها
اکبرزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
واگیریش از مسئولین بیشتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
6
جای تاسف داره ، به جای پرداختن به اصل موضوع که حمایت از قشر زحمت کش دامپزشکه و نوع پرداخت حقوق آنهاست. پرداختن به موضوعات بی ارزش مثل نصب تمثیل دامپزشک با لباس سفید جز نمایشی .......... چیزی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
4
3
شک نکنید همین حرکات نمایشی روی افکار عمومی تاثیر گذاشته و باعث جذب بودجه از دولت میشود.
از قدیم ما ایرانیا عقلمون به چشممون بوده.
ریشه ی تمام مشکلات دامپزشکی کشور در گمنامی اون هست. اهمیت کار مارا نمیدانند و این نهایتا به گوش نکردن حرفمان می انجامد و منجر به بی مهری قرار گرفتنمان میشود
علی عباسی راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
5
با سلام
در این مدت صدارت آقای دکتر رفیعی پور، سخنان و گفته‌های زیاد و در خور تأملی از این سکاندار عرصه دامپزشکی کشور شنیده‌ایم ....................... هنوز در تحلیل جمله هر روستا یک دامپزشک ایشان ذهنمان درگیر هست که بار دیگر با طرح موضوع تمثال دامپزشک از سوی ایشان جامعه دامپزشکی را شگفت زده کردند!
آقای دکتر رفیعی پور عزیز، همشهری محترم، دامپزشکی به اندازه کافی با این کمبود امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی در منجلاب وظایف دست و پا می‌زند که باز اشاره فرموده‌اید: "بهره وری و امنیت غذایی بعنوان دو مولفه ی مهم اقتصاد مقاومتی از وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور است".
اولاً چرا کلی!؟ حداقل یک "با منشأ دامی" لابلای فرمایشات خود می‌گذاشتید تا اگر فردا برنج و روغن و سبزی دچار مشکل شد، به استناد فرمایشات شما، مشکلات آن را به گردن ما نیندازند. برادر ارجمند سعی کنیم سخنانمان را به اندازه وسعمان به زبان بیاوریم و نه بیشتر.
آقای دکتر ............................
«هو الله الّذی یری کلّ احد و یعلم کلّ شیء»
در پناه حق
پاسخ ها
جواد
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
امان از در سانسور که درد جامعه به اصطلاح فرهیخته مان نیز هست. کی دست از این نقطه چینهایتان برمیدارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
3
3
هر موقع یکی از پرسنل دامپزشکی از صدر تا ذیل اونقدر در کارش موفق بود که در تراز دکتر کاظمی آشتیانی قرار گرفت و دشمنان ترقی ملت مجبور به ترورش شدند اون موقع دامپزشکی از گمنامی در می آید
جناب عباسی راد!
برادر عزیز!
جای بسی تاسف دارد که رفتارهای نمایشی ....................
................................
.........................
مدت مدیدی است شاهد گل به خودی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دکتر کاظمی اشتیانی ترور نشد. فوت کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بیوتروریسم فوت نیست داداش تروره
ناشناس
|
France
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
خدا را شکر با گذاشتن این تمثال مشکل این بخش حل شد ، انشاا... برای سایر بخش های سازمان هم تمثال بسازید تا شاهد رفع مشکلات در انها باشیم.
نظر شما
ادامه