کد خبر: ۴۶۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر


بیش از 9 تن پای مرغ غیر قابل مصرف در کردستان کشف و ضبط گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبکه دامپزشکی شهرستان کامیاران، یک محموله پای مرغ به مقدار بیش از 9 تن در 22 دی ماه 97 در این شهرستان کشف، ضبط شد.

«مهندس گلی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کامیاران گفت در راستای تشدید اقدامات بهداشتی- قرنطینه ای و بمنظور ارتقاء سطح امنیت زیستی و پیشگیری از انتقال بیماری ها ی دامی از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام، نظیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پس از گزارش مامورین محترم نیروی انتظامی پست بازرسی شهید میر جلیلی این شهرستان، مبنی بر توقیف یک محموله پای مرغ بدون هویت که فاقد گواهی حمل می باشد، یک اکیپ از کارشناسان این شبکه از محموله مذکور بازدید و مقدار بیش از 9000 کیلوگرم پای مرغ منجمد شده در شرایط غیر بهداشتی، در بسته بندی بسیار نامناسب و بصورت روباز به وسیله کامیون بدون سردخانه و با مبدأ و مقصد نامشخص کشف گردید.

گلی افزود محموله مورد نظر با حضور مأمورین محترم نیروی انتظامی صورتجلسه گردید و ضمن توقیف، پرونده جهت دادرسی به دادستانی شهرستان ارجاع گردید.

پس از طی مراحل دادرسی واخذ استعلامات لازم، برای مصارف انسانی و دامی غیر قابل مصرف تشخیص داده شد.

با صدور مجوز قانونی برای امحاء، در یکی از کشتارگاه  های طیور شهرستان سنندج محموله فوق در تاریخ 25 دی 97 معدوم سازی گردید.

گفتنی است جهت جلوگیری از اشاعه بیماری های واگیر و صیانت از سلامت جامعه هر نوع نقل و انتقال محموله های یاد شده ، نیازمند اخذ مجوز بهداشتی حمل از سازمان دامپزشکی و یا ادارات کل دامپزشکی استان ها می باشد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
سلام
عزیزم این پای مرغ از کشتارگاه صنعتی خارج شده است دقیقا جایی که نظارت با دامپزشکی است . درب کشتارگاه صنعتی را کنترل کن و با کشف ۹۰۰۰ کیلو پای مرغ مانور نده
ضعف خودتون در کنترل کشتارگاه را نمی بینید ولی کشف پای مرغ را رسانه ای می کنید . ایول
نظر شما
ادامه