کد خبر: ۴۶۷۴۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
عضو شورای شهر تهران:
«محمد سالاری» افزود: در قانون، مطب پزشکان شامل تمامی مطب‌ها می‌شود و فعالیت آنها در محل‌های مسکونی مشکلی ندارد، مگر اینکه در آن ساختمان معترضی وجود داشته باشد که دارای حق باشد ...
 
 

حکیم مهر: عضو شورای شهر تهران گفت: تا زمانی که قانون در زمینه فعالیت برخی مشاغل و اصناف در محل‌های مسکونی وجود دارد، این قانون لازم‌ الاجراست و مناطق هم باید از قانون تبعیت کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از پانا، «محمد سالاری» درباره اخطار شهرداری تهران در برخی مناطق به دامپزشکی‌هایی که در محله‌های مسکونی هستند، توضیح داد: به موجب یکی از قوانینی که طی دهه‌های گذشته در مجلس تصویب شده است (ذیل بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها) برخی از مشاغل و اصناف (همچون مطب پزشکان، دفاتر مهندسی، دفاتر اسناد رسمی و...) می‌توانند در محله‌های مسکونی که مالکیت آن با خودشان باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: البته در سال‌های اخیر بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و شهرداری تهران توافق شد که شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بتوانند از این امکان استفاده کنند.

وی تأکید کرد: به هر حال تا زمانی که قانون وجود دارد و هنوز ملغی نشده است، شهرداری‌های مناطق نیز مکلف هستند که از قانون تبعیت کنند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به قراردادن نیوجرسی در مقابل برخی دامپزشکی‌ها به بهانه تغییر کاربری گفت: در قانون، مطب پزشکان شامل تمامی مطب‌ها می‌شود و فعالیت آنها در محل‌های مسکونی مشکلی ندارد، مگر اینکه در آن ساختمان معترضی وجود داشته باشد که دارای حق باشد. از طرفی در قانون به طور جداگانه اسمی از دامپزشکی برده نشده است و دامپزشکی نیز جزو پزشکی محسوب می‌شود و افراد می‌تواند طبابت خود را انجام دهند.

سالاری تصریح کرد: ما به عنوان کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران معتقدیم که باید این قوانین در فرایند تدوین طرح تفصیلی شهر تهران اصلاح شود. ما اکنون تا زمانی که قانون فرادست، قانون فعلی را ملغی کند، از قانون حمایت می‌کنیم اما اساسا این قانون با ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران منافات دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی، شهر تهران به چهار پهنه  (R.M.S.G) تبدیل شده است و طبق آن مراکز اداری می‌توانند در پهنه‌های  M و  S فعالیت داشته باشند. بنابراین قانون قبلی در مغایرت با طرح تفصیلی است. البته شورای عالی استان‌ها بنا به درخواست شهرداران طرحی را ارائه داده بود که ظاهرا در مجلس با مخالفت‌هایی روبرو شده است.

وی تأکید کرد: تا زمانی که قانون قبلی در زمینه فعالیت برخی مشاغل و اصناف، وجود دارد این قانون لازم‌ الاجراست و مناطق هم باید از قانون تبعیت کنند.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
2
دامپزشکی از پزشکی مهمتره و باید تعرفه های دامپزشکی ده برابر بشه دامپزشکی مادر دامپروری و تولیده پس اگه میخایم از تولید حمایت کنید باید از امپزشکی حمایت شه
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
در قانون قدیمی شهرداریها بر مالکیت محل مسکونی ، برای تاسیس مطب تاکید شده بود و اکثر مزاحمتهای بعضی از مناطق شهرداری برای دامپزشکان با استناد به این قانون قدیمی می باشد هرچند بهانه هایی مانند اینکه دامپزشکی جزء گروه پزشکی نیست نیز استفاده شده است.
اما با تصویب قانون محل مطب در سال 1366 به این مضمون :
قانون محل مطب پزشکان – مصوب ۱۳۶۶
ماده واحده – فعالیت شغلی پزشکان و صاحبان حرف وابسته در ساختمان های مسکونی و تجاری ملکی و اجاری بلامانع است.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه بیستم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۶۶٫۱۰٫۲۰ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
رییس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی
مشکل استیجاری بودن محل مطب برطرف شد و با توجه با متاخر بودن این قانون نسبت به قوانین قدیمی شهرداریها ، دیگر آن قانون قدیمی قابل استناد نیست ، اما متاسفانه همچنان از آن قانون سوءاستفاده میشود و مبنای مزاحمتها می باشد . اخیرا" در زمان نجفی هم به بهانه این که دامپزشکی جزء گروه پزشکی نیست ، برنامه ریزی برای حمله به دامپزشکی ها برای گرفتن باج و مبالغ شده بود .
از دیدگاه قانونی و قضاوت و وحدت رویه دادگستری و نظر اکثر قضات شکل و نوع فعالیت و اهداف دامپزشکی ، فرقی با گروههای دیگر پزشکی ندارد و در یک ردیف قرار میگیرند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
1
1
افرادی که سعی می کنند با دوباره مرسوم کردن واژه های سخیف و توهین آمیز مثل بیطار تلاش می کنند که کلمه دکتر را از دامپزشک بردارند و آن را به مهندس دامپروری تبدیل کنند ببینند که در بزنگاه های مختلف این پزشکی و پزشکان بوده اند که در مجلس و در دولت از دامپزشکی حمایت کرده اند نه وزارت تجارت ورزی؟؟! که تلاش می کند به جای دکتر دامپزشک را یک دیپلمه دت مدیر اداره دامپزشکی بکند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
نظام دامپزشکی بعضی استانها مطالب جالبی برای محل درمان دارند.احتمالا مطب رو با نمایشگاه اتومبیل عوضی گرفتن!!!!پنجاه متر مغازه برای درمان ماشین می خوای یا حیوان؟!!!!
مجید
|
United States of America
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
بین کلینیک دام کوچک و حتی طیور با دام بزرگ زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد .کلینیک های دام بزرگ به دلایل بهداشتی باید خارج از مناطق مسکونی باشند و نزدیک مراکز دامپروری .اما در مورد دام کوچک تقریباً تمام داروهای استفاده شده هم از طب انسانی است .قرابت دامپزشکی با پزشکی بسیار بیشتر از رشته دامپروری و وزارت جهاد سیب زمینی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
وزارت جهادتجارت ورزی؟؟!
که پس از 40 سال با سیاست های تجارت پرور خود برای رانت خواران نورچشمی و به بهانه یارانه تنظیم بازار باعث شده است که کشور به 95 درصد ذرت، 90 درصد کنجاله سویا و 50 درصد دانه جو وارداتی وابسته باشد و دام های روستایی و عشایری به کمتر از نصف برسد و پروتئین دریافتی مردم به خصوص کودکان به شدت کاهش یابد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
بالاخره دامپزشکی چیه شتره یا مرغه؟ شترمرغه. هر جا که مصلحته جز پزشکیه و هر جا که به ضرر یه عده ست جز جهاد سیب زمینی و پیازه . چقدر ما بدبخت بودیم که این شد حال و روزمون .نه دلسوزی داشتیم و نه یاوری
خودی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
توی دیوان عدالت هم چند رای هم صادر شده که شماره هاش خاطر نیست، تابلو های پزشکان هم مشمول مالیات نمیشند
نظر شما
ادامه