کد خبر: ۴۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سفیر ایران در مسکو از بررسی علت مرگ ببر سیبری توسط کارشناسان ایران و روس خبر داد و گفت: اجازه ندهیم فضاسازی‌های برخی رسانه‌ها همکاری‌ها بین سازمان‌ محیط زیست ایران و وزارت محیط زیست روسیه را خدشه‌دار کند.

سید محمودرضا سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در خصوص بررسی‌های انجام شده درباره علت مرگ ببر سیبری، با بیان اینکه منتظر نتایج آزمایشات هستیم، گفت: این موضوعی تخصصی است و باید منتظر نتایج آزمایشات متخصصان باشیم و اجازه ندهیم روابط کاری خوبی که بین سازمان محیط زیست ایران و وزارت محیط زیست و منابع طبیعی روسیه ایجاد شده تخریب شود.

* فضاسازی رسانه‌ها درباره مرگ ببر روسی

وی با ذکر این نکته که برخی رسانه‌ها از ابتدا موضوع مبادله (ببر سیبری با پلنگ ایرانی) را که کاری ارزشمند بود زیر سؤال می‌‌بردند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهانه‌ای دست این رسانه‌ها افتاده که اقدام به فضاسازی منفی کنند.
سفیر ایران در مسکو همکاری‌های زیست محیطی بین ایران و روسیه را کاری به لحاظ علمی ارزشمند و به نفع محیط زیست دو طرف دانست و در عین حال یادآور شد: اینقدر ظرایف و پیچیدگی تکنیکی وجود دارد که می‌توان انتظار بروز چنین مشکلاتی را داشت.

* برخی در راستای تخریب روابط ایران و روسیه قدم بر‌می‌دارند

به گفته سجادی به جای اینکه اجازه دهیم برخی در راستای تخریب روابط و ایجاد ابر ابهام در همکاری‌ها قدم بردارند، با بینش و بصیرت اجازه دهیم کارشناسان کار خود را انجام دهند تا به نتایج مطلوب برسیم.

* باغ وحش ارم در جریان نبود

وی در خصوص برخی مطالب منتشر شده مبنی بر اینکه ببر سیبری وارداتی شناسنامه سلامت نداشته است، گفت: خیر، این موضوع صحت ندارد. فکر می‌کنم این موضوع توسط مسئولان باغ وحش ارم عنوان شده بود، این باغ وحش در جریان جزئیات کار نبود و این کار بین وزارت محیط زیست ایران و وزارت منابع طبیعی روسیه انجام شده بود.
سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه روس‌ها در این حوزه بسیار حرفه‌ای و علمی هستند و استانداردهای دنیا را به خوبی می‌شناسند، خاطرنشان کرد: آنها نمی‌خواهند کار خودشان را تحت الشعاع این مسائل قرار دهند. اینها جوسازی‌هایی است که توسط کسانی صورت می‌گیرد که مایل به گسترش همکاری دو کشور نیستند.

* بررسی علت مرگ ببر سیبری توسط کارشناسان ایران و روس

سجادی ادامه داد: همانطور که میکروب، ویروس و بیماری در بین انسان‌ها وجود دارد و برخی اوقات باعث مرگ آنها می‌شود، حیوانات نیز مستثنا نیستند و بیماری‌های ناخواسته ممکن است باعث مرگ و میر آنها شود.
سفیر ایران در روسیه در پایان گفت: مجموعه‌ای از آزمایشات برای بررسی علت مرگ این ببر انجام شده و در ایران و روسیه کارشناسان در حال انجام آزمایشات علمی هستند که چه میکروبی باعث مرگ آن شده است. فکر می‌کنم یک مقدار وقت ببرد تا علت مرگ دقیقاً مشخص شود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزیدنت
|
-
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
0
0
آقای سفیر! عوامل بیماریزا وجود دارد ولی اینکه یک ببر داخل باغ وحش به عامل بیماری مشمشه مبتلا بشه و بمیره خیلی حرفه!!!!!
نظر شما
ادامه