کد خبر: ۴۶۷۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر


سازمان دامپزشکی در حوزه پیشگیری و درمان بر اساس چارچوب معین، برنامه‌های ویژه‌ای در اولویت کاری خود داده تا ضمن افزایش تولید، هزینه‌های درمان را کاهش دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «عبدالکریم گراوند» استاندار بوشهر، در نشست شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی سراسر کشور در بوشهر، کشاورزی و دامداری را یکی از بخش‌های مهم اقتصادی جامعه دانست و اظهار داشت: حوزه دامپزشکی در تامین امنیت سلامت و غذایی جامعه نقش مهمی دارد که خدمات دامپزشکان قابل توجه و تقدیر است.

وی، با اشاره به جایگاه دامپزشکی در حوزه آمایش درمانی و بهداشتی افزود: سازمان دامپزشکی در حوزه پیشگیری و درمانی بر اساس چارچوب معین، برنامه‌های ویژه‌ای در اولویت کاری خود قرار داده است تا ضمن افزایش تولید، هزینه‌های درمان را کاهش دهد.

استاندار بوشهر از کنترل بیماری لکه سفید میگو در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با تلاش مجموعه دامپزشکی استان بوشهر بیماری میگوی پرورشی  کنترل شد چراکه این بیماری در سال‌های گذشته خسارات هنگفتی به سرمایه‌گذاران این بخش وارد کرد که بحمدالله امسال  علائم بیماری لکه سفید میگو در مزارع پرورشی گزارش نشد.

گراوند با اشاره به آموزش، در راستای افزایش راندمان تولید و پیشگیری از شیوع بیماری لکه سفید خاطر نشان کرد: پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر با فراگیری آموزش‌های لازم و تلاش مجموعه دامپزشکی در زمینه کنترل بیماری لکه سفید، امسال به تولیدی بالای 21 هزار تن رسیدند.

وی استان بوشهر را قطب تولید میگوی پرورشی خواند و تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های این استان ظرفیت تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر سالانه تا 200  هزار تن فراهم است.

استاندار بوشهر، تولید محصولات خارج از فصل را از دیگر محصولات استان دانست و تصریح کرد: در تولید محصولات صیفی و سبزی‌جات خارج از فصل باید برنامه بهتری در عرصه بهداشتی و سلامتی تدوین و ارائه شود.

گراوند با بیان اینکه صادرات از پایانه‌های مرزی استان بوشهر ظرفیت مهمی برای ورود به بازارهای جهانی است افزود: تولید محصولات در استان‌های  مرزی باید صادرات محور باشد که در این عرصه تولید با رعایت اصول بهداشتی و سلامت غذایی نقش مهمی در ورود به بازارهای جهانی را فراهم می‌کند.

وی، با تاکید بر نظارت دقیق بر تولید محصولات مختلف دامی، شیلاتی و کشاورزی گفت: سازمان دامپزشکی و استاندارد باید نظارت‌های دقیق در تولید و صادرات محصولات گوناگون داشته باشند چراکه بی توجهی به این مهم ضمن به مخاطره انداختن سلامتی جامعه حضور صادر کنندگان در بازارهای جهانی را به مخدوش می‌کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه نظارت در صادرات محصولات باید سخت گیرانه باشد تصریح کرد: استحکام در حوزه سلامت و صادرات به نظارت دقیق و کارآمد بر می‌گردد.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
باید تعرفه ها بره بالا ما دامپزشکان در مضایغه هستیم
نظر شما
ادامه