کد خبر: ۴۶۷۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر


رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه مقابله علیه بیماری تب برفکی دام سبک و سنگین خط قرمز شبکه دامپزشکی است، گفت: بحران تب برفکی در اثر ورود و خروج غیر مجاز دام توسط دلالان و واسطه گران به وجود می‌آید و بحران این بیماری در شهرستان وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر امیر مسعود شهبازی» با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سال گذشته در گلپایگان شایع بود تاکید کرد: هیچ گونه علائم بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان و در سال جاری تا کنون مشاهده نشده است و در صورت همکاری مرغداران و تلاش شبکه دامپزشکی از این به بعد هم مشاهده نخواهد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه حدود 2 میلیون قطعه مرغ در واحد صنعتی، سنتی، غیر مجاز و خانگی در شهرستان پرورش داده می‌شود، گفت: 300 هزار قطعه مرغ صنعتی علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکنون واکسینه شدند و 100 هزار قطعه دیگر به زودی واکسینه می‌شوند و بیشتر واحدهای صنعتی واکسینه شدند.

وی  با اشاره به اینکه سرد شدن هوا احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد، توصیه کرد: مرغداران ضوابط بهداشتی و قرنتینه‌ای را بیش از گذشته اعمال کنند و آمادگی لازم در تخصیص  بودجه برای ایجاد پست قرنتینه ثابت و سیار در میادین وردی شهرستان  وجود دارد و نظارت بر ورود و خروج طیور از سوی شبکه دامپزشکی و نیروی انتظامی و حهاد کشاورزی در حال انجام است.

شهبازی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی منتظر همکاری مرغداران نبوده است و طبق وظیفه ذاتی‌ گشت‌ به صورت کشیک ویژه در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل نسبت به قرنتینه و سرکشی از مراکز تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی پرداخته است، تصریح کرد: مقابله علیه بیماری تب برفکی دام سبک و سنگین خط قرمز شبکه دامپزشکی است، بحران این بیماری در شهرستان درحال حاضر وجود ندارد و تنها در سه کانون پرورش دام این بیماری بروز کرد که با پوشش واکسیناسیون از شیوع و سرایت آن به سایر واحدها جلوگیری به عمل آمد.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان با تاکید بر اینکه بحران تب برفکی در اثر ورود و خروج غیر مجاز دام توسط دلالان و واسطه گران به وجود می‌آید، تبیین کرد: تمام دامداران و واسطه گران شهرستان برای جلوگیری از بروز بیماری تب برفکی  ملزم به رعایت موارد قرنطینه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه صنوف شهرستان موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و همکاری خوبی با شبکه دامپزشکی دارند، ادامه داد: شبکه دامپزشکی نسبت به کشتار غیر مجاز دام بیش از گذشته حساس است، مردم از گوشت‌ ممهور به مهر و برچسب کشتارگاه دام خریداری کنند، اگر مردم گوشت به برچسب دامپزشکی ممهور مشاهده کردندف از خرید گوشت خوداری کنند و به شماره 1512  تماس بگیرند.

شهبازی با تبیین اینکه اگر مردم حساسیت بیشتری نسبت به خرید خرید گوشت قرمز دارای مهر دامپزشکی داشته باشند، تخلف در ذبح دام کاهش پیدا می‌کند و نتیجه مطلوبی خواهد بود، بیان کرد: یک واحد قصابی در شهر گلشهر به دستور قضایی پلمپ شد، یک محموله غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی که قصد انتقال به تهران را داشت توقیف و برخورد قانونی لازم صورت گرفته است وگلپایگان مکان امن برای معدود متخلفان بهداشتی نخواهد بود.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان در خصوص خونگیری و پایش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله‌ سل و بروسلوز اظهار کرد: 1243 رأس دام از گاوداری صنعتی و افرادی که شبکه بهداشت معرفی کردند، خونگیری شد که از این تعداد سه مورد مشکوک به بروسلوز بودند و برای نتایج نهایی خونگیری به آزمایشگاه استان ارسال شده است.

وی  با بیان اینکه میزان تولید مرغ گوشتی دو برابر و تخم مرغ 30 درصد افزایش داشته اشت، تصریح کرد: گرانی‌های اخیر در قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های طیور بوده است.

شهبازی از کاهش  تعداد آمار دام سنگین خبر داد و با بیان اینکه 100 هزار رأس دام سبک مولد در شهرستان وجود دارد، تشریح کرد: روزانه حدود 100 رأس دام سبک و 10 رأس دام سنگین در در کشتارگاه دام گلپایگان ذبح می‌شود، ظرفیت کشتارگاه دام صنعتی شهرستان 50 رأس دام سنگین و 500 رأس دام سبک است ولی از 20 درصد ظرفیت در هر نوبت استفاده می‌شود که صرفه اقتصادی ندارد، قصابان شهرستان خوانسار از کشتارگاه دام استقبال نمی‌کنند با وجود اینکه  سرمایه ملی برای ساخت آن هزینه شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه اگر مسؤولی در شهرستانی شعار اقتصاد مقاومتی سر می‌دهد، بدون عمل نتیجه بخش نخواهد بود، یادآوری کرد: سرمایه‌ای ملی 10 میلیارد تومانی  به ارزش پول سال‌های قبل برای ساخت کشتارگاه دام شهرستان ی هزینه شده است درحالی که اکنون نمی توان با هزینه 20 میلیارد تومان هم آن را ساخت و اگر به دلیل مسائل مختلفی که وجود دارد در یک شهر مجاور یک کشتارگاه دام ساخته شود علاوه بر این که صرفه اقتصادی ندارد؛ سرمایه ملی دیگری برای مورد مشابه هزینه خواهد شد که این برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه شعار اقتصاد مقاومتی بدهیم ولی اقتصاد مقاومتی عمل نکنیم فایده ای ندارد، افزود: نیازی به ساخت کشتارگاه در شهرستان مجاور نیست و توجیه اقتصادی هم ندارد و نباید اعمال مدیریت شود زیرا فاصله بین شهرستان خوانسار تا کشتارگاه دام گلپایگان 12 کیلومتر است و کمتر از فاصله برخی از قصابان گلپایگانی تا محل کشتارگاه است اما قصابان خوانسار حاضر نیستند به این کشتارگاه برای ذبح دام مراجعه کنند.

 شهبازی با بیان اینکه به جای هزینه برای ساختن یک کشتارگاه دام، کارخانه ای دیگر احداث کنند تا اشتغال جوانان در آن فراهم شود، بیان کرد: استفاده از ظرفیت پایین کشتارگاه دام گلپایگان بیم ورشکسته شدن آن و ضرر به بیت المال می رود.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
عدم استقبال از کشتارگاه دیگه چه طور جمله ای هست،مگه با قصابه!!!اگه دامپزشکی شهرستان عرضه داشته باشه قصاب حق نداره،در بهداشت مردم دخالت کنه یا طبق میل خودش عمل کنه.آخه قصاب کیلویی چند!!این حکومت پدر دکتر دامپزشک رو درآورد،مطمئن باش قصاب رو عین هلو می خوره!!!البته نه به خاطر بهداشت مردم،بیشتر به خاطر اینکه کسی قلدر بازی نکنه!!!قصاب در غیر کشتارگاه حق کشتار نداره اگه بکنه جایزه بذارن هر کس قصاب در حال کشتار غیر مجاز دید گزارش بده،از همین خبرچین های کوچه هم می شه استفاده کرد فقط فرقش اینه که این خبرشون خبرچینی به نفع حکومت نیست بلکه به خیر مردمه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
این دو شهرستان از قدیم در اکثر مسایل چه سیاسی و فرهنگی کمی با هم تعارض داشتند.در دیگر نقاط کشور هم این گونه تعارضات در دو شهربزرگ که نزدیک هم هستند از نظر انتخاب نماینده مجلس مشترک و دیگر مسایل همیشه تعارض وجود داشته.این مشکل بیشتر ی لجبازی بچه گانه هست .الان قصابا حاضرند مسافت 35کیلومتری را به کشتارگاه دیگری بروند ولی گلپایگان نمیروند نه اینکه اصلا کشتارگاه نمیروند . ولی در آخر مجبور ند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
بیایید ازریشه بررسی کنید که چرا قصابان خوانسار به کشتارگاه گلپایگان نمیاند،؟کل قصابان گلپایگان وحومه که زیر نظر اتحادیه هستندمشکلات زیادی باعملکرد کشتارگاه صنعتی گلپایگان دارندوتمام این مشکلات گفته شده وهیج کاری جهت رفع این مشکلات انجام نشده ؛؟ وفقط اسم این کشتارگاه صنعتی هست درعمل نیست ؛ وقتی کسانی که درکارقصابی سررشته ندارند وآمدندمشغول این کار شدند بعنوان شغل دوم :
نظر شما
ادامه