کد خبر: ۴۶۷۹۴


رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی درباره بیماری شیوع تب برفکی در استان هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر شیرازی» رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در کارگروه تخصصی توسعه روستائی در ملکان گفت: متاسفانه این بیماری از طریق دام‌های آلوده از استان‌های همسایه وارد استان آذربایجان شرقی شده است.

وی افزود: ۲۹ کانون در استان آلوده به تب برفکی است که ۴ کانون مربوط به شهرستان ملکان است.

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی استان گفت: در استان آذربایجان شرقی ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۵۰۰ هزار راس دام سنگین وجود دارد که اگر ۷۵ درصد این دام‌ها واکسیناسیون شوند شاهد شیوع هیچ نوع بیماری دامی نخواهیم بود.

شیرازی افزود: متاسفانه دامداران برای دریافت واکسن که تنها ۳ تا ۶ هزار تومان هزینه دارد اقدام نمی‌کنند که این بی توجهی منجر به آسیب پذیری دام آن‌ها در برابر بیماری تب برفکی می‌شود.

وی گفت: تنها راه مقابله با بیماری تب برفکی دام‌های سنگین واکسن زدن به موقع است که در سال سه بار انجام می‌گیرد.

وی افزود: ویروس این بیماری قوی است وخیلی زود به دام‌های سالم از طریق بزاق دهان، هوا و حتی فضولات حیوان آلوده سرایت می‌کند وقابل انتقال به انسان نیست.

«محمدباقر خانی» فرماندار ملکان نیز از تعطیلی بازار هفتگی ملکان که روز‌های شنبه دایر می‌شود تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: بعضی افراد فرصت طلب با خرید دام‌های آلوده از استان‌های دیگر با قیمت ناچیز اقدام به فروش آن‌ها در بازار هفتگی ملکان می‌کنند که به منظور جلوگیری از انتقال بیماری این بازار فعلا از شنبه هفته آینده تعطیل است.


 
نظر شما
ادامه