کد خبر: ۴۶۸۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر


با اینکه معمولا این انسان‌ها هستند که در صدر خبرها قرار می‌گیرند، اما برخی اوقات نوبت به خبرسازی حیوانات هم می‌رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبر فوری، مثلا انقراض یک گونه جانوری یا رویت یه قلاده یوز ایرانی می‌تواند دستمایه گزارش‌های خبری داغ باشد. گربه مشهور ملکه انگلیس هم که حسابش جداست و حسابی در رسانه ها سلبریتی شده است.

از اینها که بگذریم، مدل آرایش مو و تزئینات لباس برخی حیوانات لاکچری هم مورد توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار می‌گیرد، به ویژه اگر این آرایش‌ها و تزئیانات در یک جشنواره خاص تبلیغ هم شده باشد. در کنار این، حیوان آزاری هم می‌تواند حسابی نظر رسانه‌ها را معطوف به خود کند. مثلا خیلی از روزها سگ آزاری هم بهانه‌ای برای بهادادن رسانه‌ها به سگ‌ها می‌شود که البته در این زمینه روزی نیست که یک ویدئوی تلخ در این زمینه در سطح جهان منتشر نشود. به ویژه برخی کشورهای خاص که سگ خوری را خیلی با لذت انجام می‌دهند!

با این حال در روزهای اخیر، در ایران به دلایل متعدد، این سگ‌ها هستند که حسابی سوژه شده‌اند. سوژه های خبری پر سر و صدایی که توانسته‌اند در جلب مخاطب از همه انسان‌های مشهور پیش بیفتند.

مثلا داستان حمله سگ‌ها به یک دختربچه در لواسان که گفته شد سگ‌ها وابسته به بعضی چهره‌های بانفوذ بوده اند، در زمره همان خبرهایی است که ناگهان در صدر اخبار قرار گرفت. در تازه ترین خبرها در همین رابطه اعلام شد که سگ گردانی در پراک‌های لواسان ممنوع شده است.

البته فقط این خبرهای منفی نیستند که سگ‌ها را خبرساز می کنند. گزارشی را برخی رسانه ها درباره ۹ سگ زنده یاب در ایران منتشر کرده‌اند که از آنها به عنوان «سگ‌های قهرمان» یاد می‌شود. این سگ‌های آموزش دیده می‌توانند در مواقع حساس جان انسان‌ها را نجات دهند.

و در نهایت آنچه این روزها بیش از سایر مواقع سگ‌ها را در صدر خبرها قرار داده است، موضوع واردات ۹ میلیون دلاری غذای سگ و خرید و فروش سگ‌ها تا ۴۰ میلیون تومان است.

البته شاید بگویید در کشوری که خرید یک دستگاه پراید ۴۰ میلیون تومان آب می‌خورد، دیگر نباید از خرید و فروش ۴۰ میلیونی سگ تعجب کرد، اما آنچه موضوع خرید سگ‌های گرانقیمت را جالب تر می کند، حجم بالای این خرید و فروش‌هاست که نشان می‌دهد گردش مالی سگ‌ها در ایران از چرخش مالی بسیاری از صنایع ما پررونق تر است!



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فعال دام کوچک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
2
با چه استنادی این صحبت بیان میشود؟
کدام مرجع اطلاع از حجم معاملات این بخش داده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
1
مشکل در گردش مالی سگها نیست بلکه این صنایع مورد نظر است که از رونق افتاده اند و به دلیل مدیریت بالا !!! و بسیاری مسائل دیگر در حال فروپاشی هستند . برای همین از سگها نیز عقب تر افتاده اند !!
نظر شما
ادامه