کد خبر: ۴۶۸۵۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
در چهارمین جلسه شورای نظام دامپزشکی استان تهران عنوان شد:
چهارمین جلسه شورای نظام دامپزشکی استان تهران با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی و اعضای هیأت رئیسه شورای نظام دامپزشکی استان تهران در سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد ...
 
 

حکیم مهر: چهارمین جلسه شورای نظام دامپزشکی استان تهران با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی و رئیس نظام دامپزشکی استان تهران و دیگر اعضای شورا در سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

هنر و مدیریت ما باید قرار دادن سلایق مختلف در کنار هم باشد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، در ابتدای این جلسه «دکتر ولی الله واعظی» مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به ازدیاد خدمات دامپزشکی و واگذاری بخشی از خدمات به اداره کل و نظام دامپزشکی استان تهران، گفت: «برای استان تهران قابل قبول نیست مسائلی که از سازمان دامپزشکی جدا و به نظام دامپزشکی استان واگذار شده است، روی زمین بماند.»

وی در توضیح بیشتر تصریح کرد: «در هر بخشی اختلاف سلیقه وجود دارد اما هنر و مدیریت ما باید قرار دادن سلایق مختلف در کنار هم و استفاده از همدلی و همکاری هر چه بیشتر سازمان و نظام دامپزشکی باشد.»

ماده ۱۹ یکی از اساسی‌ترین مشکلات حوزه دامپزشکی است

در ادامه جلسه، «دکتر رامین سلامتی» رئیس نظام دامپزشکی استان تهران ضمن مثبت ارزیابی کردن رویکرد رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: «نتیجه این رویکرد و دیدگاه مثبت به تمامی استانها رسوخ پیدا کرده و همین موضوع تلاش دور جدید شورا را برای ساماندهی به وضعیت موجود نظام دامپزشکی استان افزایش داده است.»

وی مسائل ماده ۱۹ را یکی از اساسی‌ترین مشکلات حوزه دامپزشکی دانست و افزود: «در بحث ماده ۱۹ مشکلاتی داریم که با پیگیری‌های صورت گرفته مصوباتی در خصوص نظارت بهداشتی تصویب شد اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.»

سلامتی تصریح کرد: «با درایتی که دکتر واعظی و دکتر کرمی در دستور کار دارند، همچنین با حمایت های رئیس سازمان امیدواریم که این موضوع نیز به زودی عملیاتی شود.»

رییس نظام دامپزشکی استان تهران همچنین افزود: «نگاه سازمان به بخش خصوصی قابل تعریف است. عملکرد یک ساله دکتر رفیعی‌پور نشان دهنده این است که نگاه ویژه‌ای به بخش خصوصی دارند که این موضوع برای ما قابل تقدیر است.»

در هر کارگروه و کمیته‌ای که تشکیل می‌شود، یک عضو از نظام در جلسه شرکت کند

در ادامه جلسه «دکتر عباس نعمت‌الله» رئیس انجمن صنفی داروخانه‌داران دامپزشکی خواستار بررسی وضعیت برگزاری کمیته‌ها و تدوین قوانین شد.

وی افزود: «خواسته ما این است که در هر کارگروه و کمیته‌ای که تشکیل می‌شود، یک عضو از نظام در جلسه شرکت کند تا هنگام ابلاغ شیوه نامه‌ها، مشورتی با اعضا صورت بگیرد و اگر ایراداتی باشد ارائه گردد.»

ضرورت رسیدگی به مشکلات معیشتی دامپزشکان

 «دکتر پدرام عطایی» دیگر عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران نیز به بحث مشکلات معیشتی دامپزشکان اشاره کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت این قشر از جامعه شد.

وی گفت: «باید تلاش شود تا با افزایش درآمدزایی در حوزه دام‌های بزرگ، فارغ‌التحصیلان از گرایش به بخش دام‌های کوچک به این سمت سوق داده شوند و حس ناامیدی خصوصا در فارغ‌التحصیلان جدید این رشته از بین برود.»

استفاده از امکانات و پتانسیل بخش خصوصی انتخاب نیست، بلکه یک الزام است

 «دکتر سعید کرمی» نائب رئیس نظام دامپزشکی استان تهران نیز در این جلسه به استفاده موثر و هر چه بیشتر سازمان دامپزشکی کشور از پتانسیل بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: «بحث استفاده از امکانات و پتانسیل بخش خصوصی انتخاب نیست، بلکه یک الزام است.»

وی ادامه داد: «هدف ما در نظام دامپزشکی استان تهران این است که در این دوره چهار ساله الگویی برای سایر استانهای کشور باشیم.»

تاکید بر ضرورت تعامل بین بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی

در ادامه جلسه «دکتر محسن مشکوة» معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی نظام دامپزشکی استان تهران به تعامل بین بخش خصوصی و دولتی تاکید کرد و افزود: «در بازنگری ساختار تشکیلاتی امید است قدم‌های مثبتی برداشته شود.»

وی ادامه داد: «با همکاری فی ما بین دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها، ضوابط و واگذاری هایی که برعهده نظام است به خوبی انجام خواهد شد.»

نگاه ویژه به نظام دامپزشکی استان تهران

«دکتر محمدرضا جهانبخش رفیعی» مسئول امور مالی نظام دامپزشکی استان تهران نیز خواستار نگاهی ویژه چه از منظر عملیاتی و چه از بعد تبلیغاتی به نظام دامپزشکی استان تهران شد.

توافق با پیشنهاد ارائه پروپوزالی قوی برای آموزش فارغ‌التحصیلان دامپزشکی

 «دکتر فرانک ابناء رودحله» دیگر عضو شورای نظام دامپزشکی تهران نیز به بحث آموزش اشاره و تاکید کرد: «امروزه یکی از الزامات ورود به بازار کار بحث آموزش فارغ‌التحصیلان است.»

وی افزود: «یکی از برنامه‌هایی که در جلسات اول مورد توافق قرار گرفت، پیشنهاد ارائه پروپوزالی قوی برای آموزش فارغ‌التحصیلان است که بعد از تهیه و تنظیم خدمت برای مطالعه و نظردهی و همچنین حمایت های بیشتر ارائه خواهد شد.»

افزایش امنیت شغلی در بین فعالان حوزه دامپزشکی

«دکتر ماهان بیطرف» دبیر شورای نظام دامپزشکی استان تهران نیز خواستار عملکردی به منظور افزایش امنیت شغلی در بین فعالان حوزه شد.

نظام دامپزشکی استان تهران می‌تواند الگویی خوبی برای تمامی استان‌ها باشد

در ادامه جلسه، رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز با تاکید و قبول درخواست های مطرح شده از طرف اعضای شورا حمایت خود را از نظام دامپزشکی استان تهران اعلام کرد.

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» مهمترین عملکرد سازمان در یک سال اخیر را همدلی، همکاری، همیاری و دلسوزی دانست و افزود: «مشکلات موجود در نظام دامپزشکی استان تهران کاملا مشهود است اما مهم این است که با بررسی و مطالعه در این مشکلات بتوانید آنها را راهنمایی برای رسیدگی به اهداف خود قرار دهید.»

رفیعی پور خاطرنشان کرد: «در حوزه گفتار درمانی کار بسیار شده است اما در حوزه عملیاتی کاری صورت نگرفته است. برای پیشبرد اهداف دامپزشکی باید همه با هم متحد باشیم که کارها به بهترین شکل ممکن پیش برود.»

وی همچنین یادآور شد: «نظام دامپزشکی استان تهران با تیمی که تشکیل داده است می‌تواند الگویی خوبی برای تمامی استانها باشد. اگر تهران الگو باشد و حرفهایی برای گفتن داشته باشد همه استان‌ها از آن استفاده می‌کنند.»

رییس سازمان دامپزشکی کشور در انتها تاکید کرد: «هر جا لازم باشد از نظام دامپزشکی استان تهران حمایت خواهم کرد. حتی در محافل، بازدیدها، نمایشگاه ها و همایش های صنفی نیز حضور خواهم داشت.»

 
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک ناظر گوشت در اسیای میانه
|
Hong Kong
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
درود بر رفبع پور سلام بر واعظی و سلامتی .اتحاد و همدلی تظام استان تهران باید الگو است برای سایر استانها ابن همدلی نشان از مدیر کل استان تهران است . خیلی از استانها نتوانستند وفاق کامل ایجاد کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
حکیم جان این همه دو گانگی تا کی!
اگر
اعلام حمایت رئیس سازمان دامپزشکی کشور از نظام دامپزشکی استان تهران

پس این چیست
نگاه شما:
مشکل سازمان نظام دامپزشکی با پدیده‌ای به نام دولتی‌های تمامیت‌خواه که برخلاف جریان آب در سازمان دامپزشکی شنا می‌کنند - دکتر میثم کلهر

عملکرد نظام سبز در ماده 19 هم کاملا مشخص است
دامپزشک فعال دام کوچک تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
بحث اصلی در تهران دام کوچک است و امیدواریم با وجود دکتر بیطرف از فعالان دام کوچک و جامعه دامپزشکی حیوانات خانگی در شورای نظام استان این موضوع جدی پیگیری شود
دکتر xy
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
این چه نظام دامپزشکی و اداره کل داریم ما. از قرارداد مسول فنی با کارفرما اطلاعی ندارند. مسول فنی مجبوره قراداد داخلی ببنده با کارفرما مثل یک کارگر !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
خداروشکر یه رئیس سازمان از نظام دامپزشکی تهران حمایت کرد .
نظر شما
ادامه