کد خبر: ۴۶۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با انتقاد از عرضه پرندگان و سایر حیوانات زنده در بازار کارگزاری بندرعباس، گفت: عرضه این حیوانات برای سلامت جامعه مخاطره آمیز است و باید فکری اساسی برای آن صورت گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد جانباز» روز پنجشنبه در هفتمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی هرمزگان، اظهار داشت: سالها است که این بازار غیر مجاز با وجود مخاطرات بهداشتی بسیار در روزهای جمعه فعال است و متاسفانه هیچ عزم جدی برای ساماندهی آن وجود ندارد.

وی افزود: هر چند در مقطعی بحث بر ساماندهی و انتقال این بازار به محلی جدید و خارج از شهر بود اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

جانباز در بخش دیگری از صحبتهای خود دیگر عوامل تهدید کننده سلامت جامعه را تردد غیر مجاز و بدون مجوز خودروهای حمل مرغ زنده، فرآورده های دامی، کود، تخم مرغ و نهاده های دامی عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضا باید به صورت قاطع با این افراد برخورد کند و از تردد این خودروها در استان جلوگیری نماید.

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان اظهار داشت: زنده فروشی مرغ مشکلات وعواقب زیادی از جمله بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و آنفلوانزای پرندگان را به همراه خواهد داشت.

وی در این نشست بر نظارت هر چه بیشتر بر باغ پرندگان بندرعباس تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در این باغ گونه های مختلف پرندگان نگهداری می شود که بخشی از آنها از بازار کارگزاری تهیه شده، لازم است یک ناظر فنی و بهداشتی در باغ مسقر و پرندگان به صورت دوره ای غربالگری شوند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به کودهای حیوانی مورد استفاده در برخی از شهرستانهای استان از جمله پارسیان و بندرعباس گفت: متاسفانه کودهای مورد استفاده در کشاورزی جزو فضولات حیوانی خام است که بدون مجوز به مزارع کشاورزی منتقل می شود.

«مهندس ماشاالله مریدی» بیان داشت: طبق بررسی های صورت گرفته ، مشخص شده رابطه نزدیکی بین کود خام حیوانی که از استانهای دیگر وارد هرمزگان می شود و بیماری های اسهالی وجود دارد

وی اظهار داشت: هر جایی که تهدیدی علیه سلامت عمومی باشد باید ورود پیدا کرد و از همین رو ورود کودهای خام به هرمزگان باید توسط نیروی انتظامی کنترل شود و با کسانی که بدون مجوز دامپزشکی اقدام به حمل کود های حیوانی می کنند، برخورد شود.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
بعد از سه سال حضور شما جرا هنوز ساماندهی نکردید
نظر شما
ادامه