کد خبر: ۴۶۹۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دلایل افزایش قیمت گوشت را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «جلال محمودزاده» نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت گوشت در چند روز اخیر، گفت: متاسفانه در واردات گوشت انحصار وجود دارد و واردات در اختیار چند شرکت قرار دارد که آنها هم اجازه نمی‌دهند که شرکت‌های دیگر به این پروسه وارد شوند .

وی افزود: همین شرکت‌های انحصاری، به ازای واردات گوشت به همین میزان دام زنده از کشور صادر کرده‌اند و منابع دامی کشور را خالی کرده‌اند. در واقع این شرکتها هم از واردات و هم از صادرات گوشت سود برده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در توزیع گوشت نیز انحصار وجود دارد، تصریح کرد: تعدادی شرکت‌ وجود دارند که اینها دارای ارتباطاتی هستند؛ این شرکت‌ها گوشت را از پشتیبانی دریافت می‌کنند اما بخشی از آن را به دست مصرف کننده نمی‌رسانند و گوشت را در بازار آزاد عرضه می‌کنند.

محمودزاده ادامه داد: به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه، دلالان به این مسئله ورود می‌کنند به همین دلیل گوشت‌های وارداتی با ارز دولتی به قیمت آزاد به فروش می‌رسد و به دست مصرف کننده اصلی نمی‌رسد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با تاکید بر اینکه طبق گزارش‌هایی در زمینه عدم بازگردانی حقوق دولتی از سوی شرکت‌های توزیع کننده نهاد‌های وارداتی از جمله گوشت وجود دارد، اضافه کرد: شرکت‌های توزیع کننده برای دریافت گوشت از شرکت های پشتیبانی ضمانت‌های بانکی و یا ملکی می‌گذارند تا پس از فروش پول را تحویل و ضمانت خود را پس بگیرند؛ اما برخی از این شرکت‌ها میلیارد‌ها تومان از پول‌ها را به دولت بازنگردانده‌اند.

وی گفت: برخی از این شرکت‌ها ضمانت‌های تقلبی و جعلی نزد بانک‌ها می‌گذارند، این مسئله باعث شده که دولت هم نتواند ضمانت‌های ملی و تضمین‌های بانکی را توقیف کند و به پول خود برسد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: همه این موارد باعث شده که در واردات و توزع گوشت خللی ایجاد شود و شاهد افزایش قیمت گوشت به بیش از 100 هزار تومان باشیم.

به گزارش تسنیم، در همین راستا جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس طرح تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی تحت عنوان واردات محصولات کشاورزی و دامی با ارز دولتی و شیوه استخدام ناظرین کشاورزی را کلید زد که روز (سه شنبه 2 بهمن) به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس رسید.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
0
دولت بجای نقشه کشیدن برای دریافت مالیات از قشر ضعیف دامپزشکان در کمسیون تلفیق ، فکری به حال طلبهای خودش از دوستان ویژه اش بکند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
0
والا دولت اقای روحانی برای چندقشر مشخص ملی قوانین ودرامد زایی نمود منم که دستم جایی بند نیست و سهمیه هم ندارم باید نابود بشم ،با ماهی سه تومن میشه زندگی کرد

اجاره خونه،خرج خونه و......
خدا کنه ایشان محاکمه بشه و پاسخگویی مشکلاتی که برای کشور و قشر مستضعف کشور که همیشه مورد توجه و حمایت امام و مقام معظم رهیری بودن رو پاسخگو باشن
مالیات و‌بدبختیاش برای کارمند بیچاره و.... مال کی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
0
حالا که بوی تعفن اش درآمد معلوم شد که چرا وزارت جهادکشاورزی و عوامل آن که سنگش را در سازمان دامپزشکی به سینه می زنند به دروغ و کذب به اسم و به بهانه حمایت از تولید؟؟!
مخالف جدا شدن سازمان دامپزشکی از وزارت تجارت محور جهادکشاورزی و الحاق آن به وزارت بهداشت هستند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
0
رانت خواری و دلال بازی با دلار یارانه ای به نام حمایت از تولید و مصرف کنندگان؟؟!
و عملا به کام حرام خوران لاشخور،
پس از پایان جنگ و حذف روش بسیار موثر کوپنی در توزیع عادلانه یارانه ها علی رغم اینکه به هر حال از آن سوء استفاده هایی البته به شدت بسیار کمتر می شد،
در همه دولت ها مرسوم بوده و مختص دولت فعلی نیست!

تتها راه نجات تولید کشاورزی و دامی و حمایت از مصرف کنندگان، قطع حمایت دروغین و ظاهری از تولید با واردات 10 میلیارد دلاری نهاده های دامی و آزاد گذاشتن تولیدکنندگان در نرخ تمام شده و اختصاص این 10 میلیارد دلار یارانه به شکل کمک مستقیم به مردم از طریق کارت یارانه پروتئین شامل بسته های بارکددار شیر، تخم مرغ، مرغ و ماهی و گوشت قرمز است که خطر سوء استفاده از آن نسبت به توزیع صف های طولانی با کارت ملی بسیار پایین تر است!

روشی که به شدت منجر به شکوفایی تولیدات کشاورزی و دامپروری و قطع وابستگی به خارج خواهد شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
0
تنها راه ریشه کنی قاچاق به کشورهای همسایه،
آزاد کردن قیمت تولیدات کشاورزی و دامی و واردات و صادرات آنها بدون یارانه و اختصاص یارانه غیر نقد فقط و فقط به مصرف کنندگان نهایی از طریق کارت دیجیتال یارانه پروتئین است.
نظر شما
ادامه