کد خبر: ۴۶۹۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دامدار قاچاقچی نیست بلکه این دلال است که دام را از دامدار خریده و به نحوی از کشور خارج می کند.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «سید راضی نوری» عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص قاچاق دام زنده گفت: قاچاق دام یک زنگ خطر برای کشور است. این عمل هدفدار است و به جای اینکه دام نر معامله شود دام ماده را معامله می کنند.

دست های پنهان پشت پرده در قاچاق دام زنده

وی با تاکید براینکه دست های پنهان پشت پرده در این موضوع آشکار است و متذکر می شوم که این یک حیله و نیرنگ برای خرید و فروش دام و خروج دام ماده از کشور است و این امر سبب ضربه به دامداری در آینده ای نزدیک می شود.

با ادامه خروج دام  ماده از کشور، تولید دام به مشکل برخورده و زاد و ولد نخواهیم داشت

وی ادامه داد: باید با وسواس خاصی این موضوع بررسی شود و دستگاه های نظارتی باید موضوع قاچاق را جدی گرفته و پیگیری کنند زیرا در صورتی که دام ماده از کشور خارج می شود بدین معناست که در تولید دام به مشکل برخواهیم خورد و زاد و ولدی نخواهیم داشت. 

نوری با درخواست از وزارت جهاد کشاورزی، گمرکات، ستاد مبارزه با قاچاق، نیروی انتظامی و تمام ارگان های زیربط برای ورود به این موضوع افزود: دام به ویژه دام ایرانی از لحاظ طعم که خاص است و هم مقدار چربی کم آن که عوارض بد کمی بر بدن می گذارد سبب ترغیب قاچاقچیان برای خروج دام از کشور می شود.

نهاده های دامی شامل ارز 4200 هستند

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: نهاده هایی که برای دام استفاده می کنند با ارز 4200 تهیه شده ولی قاچاقی که توسط مافیا انجام می شود باعث گرانی در تغذیه دامی شده و تمام اینها برنامه ای برای انجام قاچاق است.

وی خروج غیررسمی دام از کشور را یکی از دلایل گرانی گوشت عنوان کرد و افزود: دامدار، قاچاقچی نیست بلکه این دلال است که دام را از دامدار خریده و به نحوی از کشور خارج می کند.

نوری گفت: دولت بر اساس میزان عرضه و تقاضایی که در کشور است جلو صادرات را گرفته است و این تصمیم دولت نیز در قاچاق دام تاثیرگذار است ولی با این حال  باید مجاری خروجی را بررسی و اجازه خروج دام را به دیگر کشورها ندهیم

 


خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
ذرت برزیل ۱۶۰۰
کلزا کرمانشاه ۲۳۰۰
تفاله ارومیه ۱۶۵۰
سویا ارژانتین ۳۵۰۰
جو ۱۶۰۰
زنگ خطر از اینجا به صدا در اومد. صبر کنید و دست روی دست بزارید تا برای یه لیوان شیر و یا یک کیلو گوشت محتاج واردات بشیم. خیلی جالبه بجای اینکه با ارز مناسب جلوی رشد بی رویه قیمت نهاده رو بگیرید و در نتیجه تولید افزایش پیدا کنه، چند برابر اون ارز رو به واردات تخصیص میدید. یا واقعا درکی از این قضیه ندارید یا جریاناتی در پشت پرده وجود داره. مردم چرا اینقدر مسئولین رو ناراحت میکنین، خسته کردیم مسئولین رو بس که بهمون تذکر دادن!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
دکتر وقف چی عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس در مصاحبه با اخبار ساعت 21 امشب 6 بهمن 97 اعلام کرد که در این 38 سال اشتباه کردیم و نبایستی یارانه ها را مستقیما به تولید کننده البته در روی کاغذ اختصاص می دادیم.
بلکه برعکس بایستی تولیدکننده را آزاد می گذاشتیم که بر مبنای قیمت تمام شده در بازار عرضه و تقاضا حضور داشته باشد و یارانه را بایستی مستقیما به مردم مصرف کننده نهایی تخصیص می دادیم.

نتیجه سیاست غلط 38 سال گذشته افزایش فاصله طبقاتی، ورشکست شدن تولیدکنندگان حوزه تولیدات کشاورزی مصرف دامی مثل ذرت، سویا و جو و خالی شدن روستاها از دام و گرانی روزافزون گوشت و شیر و سایر اقلام پروتئینی و کاهش سرانه گوشت کشور نسبت به ترکیه و اروپا شده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
بنده خدا حرف بدی نمیزنه که، قاچاخ کنین ،‌پس فردا کاسه گدایی بگیریم دستمون
این بیچاره مگه قیمتارو برده بالا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
قیمت رو من بالا نبردم این اقایون و دوستان بیچاره مسئولین باعث بانی آشفتگی بازار نهاده شدن
نظر شما
ادامه