کد خبر: ۴۶۹۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
«دکتر کاظم خاوازی» افزود: این واکسن پس از تایید تا ۳ ماه آینده وارد مرحله تولید صنعتی خواهد شد ...


حکیم مهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را امید کشور در عرصه تولید واکسن های انسانی، دامی و طیور دانست و گفت: پیگیر ایجاد زمینه تولید واکسن های ویژه را در موسسه رازی هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر کاظم خاوازی» در حاشیه بازدید «دکتر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از این موسسه، گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از بسترهای کشور در عرصه تولید واکسن های انسانی، دامی و طیور است .

وی اظهار داشت: اهمیت این موسسه تا آنجا است که در صورت عدم فعالیت آن شاهد وضعیت بسیار نامطلوبی در کشور خواهیم بود زیرا اقدامات ارزشمند بزرگی در دستور کار این موسسه قرار دارد.

وی، تولید آزمایشگاهی واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را از جمله این اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر به صورت آزمایشگاهی 40 هزار دز از این واکسن توسط موسسه رازی تولید و به سازمان دامپزشکی کشور تحویل داده شده که پس از تایید تا 3 ماه آینده وارد مرحله تولید صنعتی خواهد شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: با توجه به اینکه در زمان حاضر امکان واردات این واکسن به کشور وجود ندارد، این اقدام موسسه بسیار بااهمیت است چراکه در صورت مواجهه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور، موسسه رازی بلافاصله نسبت به تولید این واکسن اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پیگیر هستیم شرایط تولید واکسن های ویژه را در موسسه رازی فراهم کنیم، ادامه داد: بازسازی ساختمان ها و زیرساخت های موسسه رازی با استفاده از منابع دولتی و منابع سازمان تحقیقات، به ترتیب اولویت در دستور کار قرار گرفته است.
 
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
1
40 هزار دز یعنی 10 فلاگن 4000 دزی یا 20 فلاگن واکسن 2000 دزی! این ۶مار یعنی چه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
0
........... محض
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
1
1
بسیار متاسفم بگویم علیرغم تاکید مکرر وزیر محترم جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری تولیدات واکسن موسسه به شرکتهای دانش بنیان یا بخش مردمی ، همچنان موسسه تلاش میکند از بودجه عمومی دولت بخش تولید خود را توسعه دهد بخدا تحصیل کردگان دانشگاهها از این همه نابسامانی و تصمیم های بدون ضمانت اجرا خسته شده اند موسسه فرصت برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد کند و نه بنگاه داری کند . به والله من فقط یک دامپزشک در سازمان دامپزشکی هستم نه ذینفع
نظر شما
ادامه