کد خبر: ۴۶۹۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در راس هیئتی با حضور در موسسه تحقیقان واکسن و سرم سازی رازی از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر شهبازی استاندار البرز و شماری از مسئولان عصر شنبه از بخش های مختلف موسسه رازی بازدید به عمل آوردند.

بر اساس این گزارش، نوبخت و هیئت همراه از نمایشگاه دائمی روابط عمومی، بخش جانوران سمی، ساختمان جدید تصفیه و فرمولاسیون سرم های درمانی موسوم به  B1 و ساختمان تولید تخم مرغ اس پی اف  (SPF) دیدن کردند .

گفتنی است؛ موسسه رازی از سال ۱۳۰۴ تا کنون با تحقیقات و تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک انسانی، دامی و طیور موجب ریشه کنی و کاهش چشمگیر بسیاری از بیماری های خطرناک در کشورمان شده است.

فلج اطفال از جمله بیماری هایی خطرناکی است که با واکسن تولید شده در موسسه رازی در ۱۷ سال اخیر در کشور ریشه کن شده است؛ به رغم اینکه کشورهای اطراف ایران از منابع اصلی این بیماری هستند.

همچنین، کشور ایران با تولیدات سرم های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی موسسه رازی، بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصولات در خاورمیانه است.

این هیئت قرار است پس از بازدید از بخش های مختلف موسسه رازی، در نشستی مشترک با مسئولان موسسه شرکت کنند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
شکوفایی و توسعه غیر قابل مقایسه موسسه پاستور در وزارت بهداشت و پسرفت کلی موسسه رازی در وزارت تجارت محور جهادکشاورزی در پبش چشمان همه ما رخ داده است.

موسسه واکسن و سرم سازی رازی در سال 1303 در وزارت بهداشت یا همان اداره "صحیه" تشکیل شد به این دلیل که بیماری ها و تلفات دامها می تواند محیط بهداشت و سلامت و محیط زندگی مردم را هم تحت تاثیر قرار دهد.

راه بازگشت موسسه رازی به دوران طلایی و درخشان خود بازگشت به خانواده و اصل خود یعنی وزارت بهداشت است!
اوهوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
جذب نیرو نداره این مؤسسه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
واکسن انترو کمه
نظر شما
ادامه