کد خبر: ۴۶۹۳۲
 
 

مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از صدور شناسنامه برای دام‌های استان خبر داد و گفت: خروج هر گونه دام زنده از استان کرمانشاه بدون مجوز دامپزشکی از کشور ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «خسرو شهبازی» مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: عده‌ای سودجو با سوءاستفاده از افزایش قیمت ارز و اختلاف قیمت گوشت داخل با خارج کشور، به قاچاق دام زنده مباردت می‌کنند و این موضوع موجب گرانی گوشت شده و مشکلاتی را برای مردم به ویژه اقشار ضعیف و آسیب پذیر پدید آورده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه کرمانشاه یک استان مرزی است نظارت‌ها در زمینه نقل و انتقال دام زنده افزایش را داده ایم و تلاش کرده ایم این حوزه را ساماندهی کنیم.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان همچنین تصریح کرد: در این راستا هر گونه خروج دام از استان کرمانشاه تنها با مجوز رسمی سازمان دامپزشکی، تایید حمل و نقل و پایانه‌ها امکان پذیر می باشد و نیروی انتظامی نیز بر این روند نظارت مستمر خواهد داشت.

به گفته وی، از خرداد ماه امسال ممنوعیت خروج دام از سوی دامپزشکی کشور اعلام شده و جهاد کشاورزی نیز با همکاری این سازمان قرار است برای جلوگیری هر چه بیشتر از قاچاق کد ۱۵ رقمی برای احشام استان صادر نماید.

شهبازی در پایان گفت: این کد پانزده رقمی شامل نام دام، نوع نژاد، مالک و محل سکونت دام را نشان خواهد داد و به عنوان شناسنامه کاربرد خواهد داشت.

 
 
نظر شما
ادامه