کد خبر: ۴۶۹۹۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی از عدم همکاری بانک مرکزی از خروج گوشت در گمرک یاد کرد که این ادعا از سوی بانک مرکزی رد شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبر فوری، وزیر جهاد کشاورزی در مصاحبه ای در صدا و سیما داشت از 25 هزار تن در بندریاد کرد که به دلیل اینکه بانک مرکزی نتوانسته پول آنرا جابه جا کند در گمرگ باقی مانده است.

روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به این اظهارات ضمن رد این ادعا اعلام کرد: عدم تامین ارز گوشت وارداتی از سوی بانک مرکزی صحت ندارد؛ بانک مرکزی در راستای تامین ارز کالاهای اساسی جامعه از جمله گوشت، از ابتدای سال جاری تاکنون تمام اقدامات لازم را انجام داده است و ارز مورد نیاز، جابه جایی پول واردات اقلام اساسی را تامین کرده است.

گوشت همچنان گران، مردم همچنان ناراضی

بر اساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی در سخنان خود یکی از دلایل گرانی گوشت را عدم تخصیص ارز و ماندن گوشتها در گمرک عنوان می کند اما بانک مرکزی آنرا کاملا رد می کند این در حالی است که هنوز مردم برای گرفتن گوشت های تنظیم بازار دچار مشکلات فراوان هستند و این امر باعث نارضایتی آنان شده است.

گوشت آزاد آنچنان قیمت بالایی دارد که مردم مجبوند به گوشتهای تنظیم بازاری رو بیارند اما این گوشتها هم مشکلات دیگری به همراه داشته اند، این گوشت ها در فروشگاه‌های تعیین شده در شرایط نامطلوبی توزیع می شود.

قرار بود گوشت به قیمت دولتی و ارزان تر از فروشگاه‌ها و قصابی های سطح شهر عرضه شود، اما توزیع نامناسب و تشکیل صف های طولانی نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است، وضعیت عرضه و طولانی بودن صف ها در فروشگاه‌های منتخب در مناطق کم برخوردار شهر، نامطلوب گزارش شده است.

شنیده ها حاکی است بخشی از گوشت ها نیز از مسیر عرضه به قیمت دولتی خارج شده و به صورت مستقیم به دست مردم نمی رسد.

نکته دیگر میزان اندک سهمیه اختصاص داده شده به واحدهای عرضه کننده است که موجب می شود هر یک از کسانی که برای خرید گوشت دولتی اقدام کرده و ساعت ها در صف معطل شده اند فقط می تواند مقدار کمی گوشت بخرد و این مسایل علاوه بر ثبت نام با کارت ملی موجوب ناراحتی افراد هم شده است.

بر این اساس به نظر میرسد مسوولین باید هرچه سریعتر برای این کالای اساسی اقدامات لازم را به عمل آورند و از سخنان حاشیه ای اجتناب کنند.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
تنها راه توزیع عادلانه گوشت و آرامش بازار تعریف کارت الکترونیک یارانه پروتئین است که خرید بسته های بارکد دار از طریق آن صورت می گیرد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
داریم به سمت گدا شدن پیش میریم . زنده باد دولتمردان . زنده باد ....... زنده باد قوای سه گانه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
تعرفه های بخش خصوصی دامپزشکی رو زیاد کنید. اقای دکتر خلج شما که مشاور وزیری ی کاری بکن لااقل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
وزارت کشاورزی باید مورد تحقیق و تقحص قرار بگیرد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
مرسی که هستی حجتی.
نظر شما
ادامه