کد خبر: ۴۷۰۱۲


پلیس لهستان در حال بررسی فیلم منتشر شده از کشتارگاهی است که به قاچاق غیرقانونی گاوهای بیمار مظنون بوده و این فیلم به صورت مخفیانه تهیه شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، رئیس اداره دامپزشکی لهستان در این خصوص اعلام کرده فیلم‌هایی که شبکه "تی‌وی‌ان ۲۴" لهستان پخش کرده نشان می‌دهد این کشتارگاه فعالیت‌های غیرقانونی مانند کشتار دام‌ها را تعمدی در شب انجام می‌دهد تا از هر گونه نظارت رسمی بر آن جلوگیری کند.

در این فیلم‌ها گاوهای بیمار به وضوح مشخص بوده و کارکنان کشتارگاه در حال سلاخی لاشه‌ها دیده می‌شوند. اما اینکه سرنوشت این گوشت‌های آلوده چه می‌شود، هنوز معلوم نیست.

این افشاگری برای اتحادیه اروپا زنگ‌خطری جدی است چرا که رسوایی فروش گوشت اسب در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز موجب آشفتگی در بازار گوشت اتحادیه اروپا شد. این رسوایی به دنبال تلاش مقامات اروپا برای کشف گوشت‌های مشکوک، موجب فراخوانی برای بازگرداندن تمامی محصولات گوشتی شد.

در بیانیه اخیر اداره دامپزشکی لهستان آورده شده که بازرسان و مأموران پلیس در مورد "کشتار غیرقانونی مشکوک" در کشتارگاهی در نزدیکی "اوستروف مازوویتسکا" واقع در شمال شرقی این کشور آگاه شده‌اند.

در شب ۱۴ و ۱۵ ژانویه مأموران با کشف هشت رأس گاو بیمار تصمیم به کشتن هر چه سریع‌تر آن‌ها گرفتند تا از بیماری و درد خلاص شوند. در این بازرسی صاحبان این حیوانات، یک دلال حیوان که به ترابری نامناسب گله‌های دامی اشتغال داشته و کارکنان کشتارگاه که مسؤول تأمین وضعیت مناسب این دام‌ها هستند، شناسایی شدند.

بازرسان لهستان در حال حاضر دستور گرفته‌اند تا تمامی کشتارگاه‌ها را در این منطقه بررسی کرده و هر خریدار یا فروشنده گوشت دام‌های بیمار را شناسایی کنند.

بنابر گزارش بی بی سی، اداره آمار اروپا، یورواستات لهستان را هفتمین صادرکننده بزرگ گوشت گاو به اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

 

 

نظر شما
ادامه